Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

توضیحات خالق «بایوشاک» در مورد بازی جدیدش

0

همچنان اطلاعات دقیق از پروژه‌ی جدید «کن لواین»،‌خالق سری محبوب و تحسین شده بایوشاک منتشر نشده‌ است. اما به تازگی او توضیحات بسیار مختصری درباره آن‌چه قصد دارد بسازد منتشر کرده است.

به طور خلاصه،‌ کن لواین از علاقه شدید خود به بازی “سرزمین میانه-موردور” که بر اساس سری رمان‌های معروف و موفق “ارباب حلقه‌ها” نوشته “جی.آر.آر تالکین ” ساخته شده است،‌ سخن گفته است و از داستان یک راست و بی‌ مغلطه آن،‌ همچنین سیستم به وجود آمدن دشمنان مختلف در بازی که سیستم نمسیس نیز نامیده می‌شود،‌ تعریف کرده است. این طور که به نظر می‌رسد کن لواین قصد استفاده از این المان‌ها در نسخه بعدی بازی خود دارد.

“2 سال پیش،‌ من کم کم شروع کردم به فکر کردن در مورد این که چطور میتوانیم یک داستان بسیار خلاقانه و نو ایجاد کنیم که تنها به تعداد پایان‌های مشخص منتهی نشود. گرچه ارقامی مانند 10 پایان، ‌100 پایان و 1000 پایان بسیار شگفت‌انگیز اند، اما ما می‌خواهیم بازی را خلق کنیم که بی‌نهایت باشد و x پایان متفاوت و y خط دیالوگ داشته باشد. دیگر زمان خداحافظی با راوی‌های قدیمی فرا رسیده است. سلام هندسه!”

دیدگاه جالب توجهی برای آینده‌ی بازی‌ها است. وی این‌چنین ادامه می‌دهد:

“و این دقیقا پروژه‌ای است که من و هم تیمی‌هایم،‌ سخت مشغول کار بر روی آن هستیم،‌ (البته در استودیو جدیدمان که هنوز رونمایی نشده است)‌ در ماه مارچ، من در کنفرانس سازندگان بازی‌های ویدئویی درباره برخی از ایده‌هایی که در سر دارم،‌ صحبت کردم. ایده‌ای که باعث می‌شود راوی‌های قدیمی داستان‌ها و نوع بیان داستان‌ها تغییر زیادی یابد و بازیکنان را ترغیب به بازی کردن عنوان کند. به طوری که پس از چند بار به اتمام رساندن بازی،‌ هنوز با موارد عجیب و تازه‌ای روبرو شوید.”

لواین اضافه کرد که مدتی مشغله ذهنی من این بود که آیا بازی با این طبیعت و خوی ساخته می‌شود،‌ تا این که عنوان “سایه های موردور” منتشر شد و توانست با سیستم نمسیسش گوشه‌ای از این نوع طراحی خاص را به ما نشان دهد.

“حتی هنگامی که بر روی پروژه‌ام مشغول کار بودم‌، هنگامی که مشغول طراحی پروتوتایپ‌های اولیه بازی بودم،‌ این فکر به ذهنم می‌رسید که آیا در آخر این پروژه جذاب خواهد شد؟ آیا طرفداران به این موضوع اهمیت می‌دهند و آن را قبول میکنند؟ تا این‌ که عنوان “سرزمین میانه” منتشر شد.”

لواین اضافه کرد که سیستم نمسیس این بازی که به طور قطع یک انقلاب در زمینه داستان‌پردازی به حساب می‌آید،‌ به بازیکنان یادآوری کرد که می‌توانند جوری رفتار کنند تا بازی به شکل‌های گوناگون برای آنان روایت شود و هر دفعه،‌ با دشمنان جدیدی مبارزه کنند. دشمنان عادی شما می‌توانند به رئیس بزرگ تبدیل شوند و با هر بار مرگ شما بر قدرت آن‌ها افزوده می‌شود که به نظر من،‌ این ایده فوق‌العاده است.

“با استفاده از شکستن المان‌های بزرگ بازی مانند کاراکترها،‌ به قسمت‌های کوچک‌تر و دوباره ترکیب آن‌ها بر اساس شانس شما و تغییرات بازی،‌ و البته از همه مهمتر نوع بازی کردن شما و واکنش به انتخابات شما،‌ “سایه‌های موردور” داستانی برای شما تعریف می‌کند که تنها مختص شماست و شاید در بازی کس دیگر اتفاق نیفتد. در حالی که اگر بازیکنان در بازی مانند “مرگ یک فروشنده”(Death of a Salesman) اگر ما می‌خواستید داستان بازی را مطابق میل خود تغییر دهید،‌ روایت داستان از هم می‌گسست. اگر بازیکنان در بازی مانند “بایوشاک: بیکران” میخواستند قسمتی از داستان را دست خوش تغییر کنند، روایت داستان از هم میگسست. این دقیقا چیزی است که ما می‌خواهیم در بازی جدیدمان وجود نداشته باشد.”

وی برتری داستان به گیم‌پلی را در ادامه این‌گونه توضیح می‌دهد:

“اما شما می‌توانید روایت داستانی را در “سرزمین میانه” تغییر دهید- برای مثال با کشتن یک کاراکتر یا شکست در کشتن آن داستان بازی دچار تغییر می‌شود- و داستان بازی از این طریق خود را ترمیم می‌کند و داستان جدیدی را شکل می‌دهد. سیستم خودمختار کاراکتر جدید حلق می‌کند. بازی این کار را بدون نشان دادن یک عبارت مانند “شما باختید”(Game Over) و یا درخواست برای شروع دوباره انجام می‌دهد.  بازی‌کنندگان می‌توانند راه خود را، خودشان درست کنند؛ نه صرفا انتخاب یک راه بین سه راه از پیش تعیین شده در بازی. و این کار باعث ایجاد یک چرخه نامتناهی در بازی شده است.”

جالب است بدانید که استودیو “ایرشنال” که کن‌ لواین در آن مشغول ساخت بازی بود، در ماه فوریه 2014 به طور ناگهانی بسته شد. اما این شرکت قول تشکیل یک استودیو جدید را به هواداران بازی داد.

Gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.