در اکسپنشن جدید بازی World of Warcraft شرایط PvP تغییر خواهد کرد
بلیزارد در جریان بلیزکان 2017، در کنار معرفی بستهی گسترشدهندهی Battle for Azeroth، اعلام کرد که سرورهای PvP از بازی World of Warcraft حذف خواهند شد. به کمک جلسهی پرسش و پاسخی که با حضور کارگردان این بازی برگزار شد، اطلاعات بهتری درمورد چگونگی کارکرد این سیستم PvP جدید در دسترس است.
اگر تاکنون با این کلمه سر و کار نداشتهاید باید بدانید که PvP به معنی رویارویی بازیکنان با یکدیگر به منظور کشتن همدیگر است که در جاهایی از دنیای بازی که به طور خاص برای این منظور طراحی نشدهاند (مانند آرناها و یا بتلگراندها) اتفاق میافتد. در گذشته سرورهای بازی World of Warcraft یا PvP فعال داشتند و یا غیرفعال. در بستهی گسترشدهندهی Battle of Azeroth، تمامی سرورها PvP خاموش دارند. اینجاست که حالت بازی جدید War Mode وارد عمل میشود.
بازیکنان هر سرور قادر هستند تا به شهر اصلی خود (استورمویند برای گروه آلیانس و اورگریمار برای هوردها) بروند و از آنها حالت جنگ را خاموش و یا روشن کنند. این کار باعث میشود که آنها به سروری منتقل شوند که در آن تنها بازیکنانی حضور دارند که این حالت را روشن کرده باشند. شما هرموقع که مایل باشید میتوانید این مود را فعال کرده و یا آن را غیرفعال کنید. زمانی که این مود فعال شده باشد، شما در هر جای دنیای باز این بازی میـوانید افراد متعلق به تیم دیگر را بکشید.
هنوز اطلاعاتی درمورد مزایای خاص این حالت در دسترس ما نیست، اما میدانیم که بازیکنانی که حالت جنگ را فعال میکنند، تجربه و آزریت پاور بیشتری به دست خواهند آورد. با این حال این مسئله بیان شده است که حالت جنگ قرار نیست که برتریای برای بازیکنان به همراه داشته باشد و همچنین برای وارد شدن به آن نیز به چیزی احتیاج ندارید.
هدف از ایجاد این حالت این است که بازیکنان چه در حالت جنگ و چه خارج از آن، تجربه و آزریت پاور یکسانی به دست بیاورند. مزیت این حالت، تنها در ازای ریسکی خواهد بود که بازیکنان با فعال کردن آن میپذیرند و زمان بیشتری را برای کشتن دیگر بازیکنان صرف میکنند و نمیتوانند با خیال راحت به جمعآوری ملزوماتشان بپردازند.
این تغییرات به صورت همزمان با انتشار بازی World of Warcraft: Battle for Azeroth در تاریخ 14 آگوست در بازی اعمال خواهند شد.