داستان سایبرپانک ۲۰۷۷ موضوع جدیدی را در مجموعه مطرح میکند
هنگامی که CD Projekt Red در حال ساخت شهر سایبرپانک 2077 بود آنها میخواستند نگاه خاص و جدیدی به دنیای سایبرپانک داشته باشند به همین دلیل در این بازی نقشآفرینی ما در اکثر اوقات شاهد شهری آفتابی هستیم و خبری از آب و هوای همیشه تاریک و بارانی اکثر محیطهای سایبرپانک نیستیم.
یکی از طراحان هنری بازی در مصاحبهای با GamesIndustry.Biz گفته:
وقتی ما دمو بازی را سال گذشته به نمایش گذاشتیم مردم از اینکه در اولین برخوردشان این هوای آفتابی را میدیدند متعجب بودند. آن منتظر شهری تاریک و بارانی بودند اما شما میتوانید شهری سایبرپانکی در کالیفرنیا داشته باشید مگر چه اشکالی دارد. البته ما باران هم خواهیم داشت و این موضوع به دلیل سیستم به هوایی بازی خواهد بود اما در کل ما میخواستیم نگاه و برداشتی نو به سبک سایبرپانک داشته باشیم.
شهر Night City در چهار بخش متمایز از نظر ظاهری ساخته شده است که هر کدام نشاندهنده فرهنگهای مختلف و رشد اقتصادی از سال 2020 تا زمانی که وقایع بازی رخ میدهد. این باعث میشود تا ما دنیایی کاملا جدید مواجه باشیم که در آن شما میتوانید فقط با نگاهی کوتاه به یک ماشین از زمان ساختش مطلع شوید و یا با نگاهی به یک ساختمان از میزان زمان حضورش با خبر باشید.
عصر اول، Entropism است که فقر مطلق در آن چیره شده و تمام چیزهایی که در آن زمان ساخته شده اکثرا بسیار ساده است و شما نمیتوانید تفاوتی بین ساختمانهای معمولی و گرانتر پیدا کنید. بعد از آن Kitsch است که اقتصاد رو به رشد میرود و قشر متوسط جامعه شروع به سرمایه گذاری در چیزهای گرانتر و رنگیتر میکنند. بعد از آن عصر سوم Neomilitarism است که در آن شرکتهای پولدار شروع به رشد میکنند و ما شاهد آسمانخراشهای زیادی در شهر خواهیم بود. در نهایت هم Neokitsch است که فاصله طبقاتی بین فقیران و پولدارها بسیار زیاد میشود و یکسری از پولدارها شروع به الهام گرفتن از سبک لباس مردم فقیر میکنند البته به سبک خودشان.
بازی به شما این قابلیت را میدهد تا بدون برقراری مکالمه یا خواندن چیزی تنها با گشت و گذار در شهر به نگاه به سبک و معماری هر منطقه از گذشته آن مطلع باشید.
بازی سایبرپانک 2077 برای کنسولها و پلتفرم پیسی در تاریخ 16 آپریل سال 2020 عرضه میشود.