گزارش: برگزار نشدن E3 2020 ضربهای به ناشران بازی نزده است
ظاهرا این تابستان که در آن بدون وقفه بازی رونمایی میشود و اخبار جدید به اطلاع مخاطبان میرسند، بیشتر از برگزاری یک نمایشگاه به عظمت E3 برای ناشران بازی سودمند بوده است. گزارش اخیر نشان میدهد که برگزار نشدن E3 2020 در واقع به ضرر ناشران بازی نبوده و به آنها از حیث جذب مخاطب ضربهای نزده است.
لوگان مور در سایت دوالشاکرز مینویسد که در یک سال بدون E3 در حالی که این سوال به سرعت مطرح شد که برگزار نشدن این نمایشگاه به نفع یا ضرر صنعت بازی تمام میشود، بالاخره میتوانیم به جوابی برسیم.
بدون یک رویداد عظیم که چشمان مخاطبان صنعت بازیهای ویدئویی را به خود خیره میکند، ناشران بازی چگونه میتوانستند خود را مطرح کنند و بازیهای خود را به نمایش بگذارند؟
در حال حاضر با اطلاعاتی که به دست آوردهایم میشود به این سوال جواب مطمئنی داد. به نظر میرسد که عمده ناشران بازی، در سال 2020 بهتر از قبل عمل کرده و در جذب مخاطب موفقتر بودهاند.
با توجه به آماری که در گزارش سوپردیتا منتشر شده است، بیشتر ناشران در سال 2020 بسیار بیشتر از سالهای قبل جذب مخاطب داشتهاند.
به عنوان مثال، شرکت یوبیسافت با برگزاری رویداد دیجیتالی و زنده Ubisoft Forward امسال، توانسته بیشتر از سال قبل مخاطب جذب کند. سال گذشته یوبیسافت در E3 یک کنفرانس مطبوعاتی مخصوص به خود برگزار کرده بود.
اینها همه چیزهایی هستند که باید درباره رویداد دیجیتالی Ubisoft Forward بدانید
هیجانزدگی مخاطبان برای بازیها و کنسولهای نسل بعد هم بدون شک در بالا رفتن این آمار تاثیر داشته است.
در این گزارش آمده است که مراسم رونمایی از کنسول پلی استیشن 5 که در ماه ژوئن پخش شد، در هر دقیقه به طور میانگین 1.51 میلیون نفر مخاطب داشته است.
این آمار به میزان قابل توجهی نسبت به رویدادهای گذشته از جمله The Game Awards 2019 و نینتندو دایرکت E3 2019 بالاتر است.
تکمیلی: رییس پلی استیشن میگوید بازیهای بیشتری در آینده برای پلی استیشن ۵ معرفی میشوند
به طور خلاصه، شرکتهای بزرگتری همچون سونی، با برگزار نشدن E3 و کم شدن هزینههای برپا کردن یک رویداد جامع در سالنی با جمعیت زیاد و اجرای پراکنده سود کردهاند.
این شاید یکی از دلایلی باشد که سونی را مجاب کرده بود پیش از اینکه برگزاری رویداد لغو شود، از حضور در E3 2020 صرف نظر کند.
با این حال، همهی رویدادهای آنلاین برگزار شده در غیاب E3 2020 هم موفق نبودهاند. رویداد PC Gaming Show در سال 2020 موفق به جذب مخاطب به اندازهی سال 2019 نشد و به میزان قابل توجهی کمتر دیده شد.
اما در هر صورت، اگرچه E3 یک رویداد مهم سالانه برای صنعت بازیهای ویدئویی محسوب میشود و برای بسیاری از طرفداران بازیها در سراسر دنیا اهمیت دارد، ناشران مهم بازی با برگزار نشدن E3 2020 ضربه نخوردهاند.
این که این موضوع بر برگزاری این رویداد در سالهای آینده تاثیر خواهد گذاشت یا نه هنوز مشخص نیست.
با این حال اعلام شده که E3 2021 برگزار میشود.
دیدگاه ما: شاید برگزار نشدن E3 2020 به ضرر ناشران بزرگی از جمله سونی، مایکروسافت، یوبیسافت و الکترونیک آرتز نبوده، اما این دست از شرکتهای بزرگ امکانات تولید و ارائه رویدادهای آنلاین و جذب مخاطب بالا را در اختیار دارند. مهمترین سرمایه این شرکتها شاید طرفداران بسیار زیاد آنها و مالکیت عناوین بزرگ و پرطرفدار باشد. اما اگر به ناشران کوچکتر، بازیسازان مستقل و تیمهای فرعیتر صنعت بازی نگاه کنیم، میبینیم که آنها احتمالا از برگزار نشدن رویدادی به این عظمت ضرر کردهاند. معمولا در نمایشگاههای بزرگ، شرکتهای کوچکتر شانس دیده شدن دارند، اما در حالی که خبری از فضای نمایشگاهی نیست، و مراسمها آنلاین و اختصاصی برگزار میشوند، این تیمها کجا میتوانند خود را به ناشران بزرگتر، سرمایهگذارها و بازدیدکنندگان نشان دهند؟
نظر شما چیست؟