در این مقاله سعی داریم درباره بازی Immortals Fenyx Rising صحبت کنیم. این بازی پیشتر با نام Gods & Monsters شناخته میشد، اما یوبی سافت به تازگی تصمیم به تغییر اسم آن گرفته است. این بازی را همان تیم Assassins Creed Odyssey طراحی کرده است. به همین دلیل المانهایی در بازی میبینیم که ما را به یاد AC میاندازد. در ادامه با گیمنیوز همراه باشید.
نقد و بررسی بازی Immortals Fenyx Rising را در گیمنیوز بخوانید.
تریلر گیم پلی منتشر شده از بازی را در ادامه تماشا کنید:
صداهای بازی Immortals: Fenyx Rising شبیه به AC Odyssey است
تیم بازی Assassins Creed Odyssey یک بازی افسانهای جهان باز به نام Immortals Fenyx Rising را طراحی کرده است. پیشتر این بازی با نام Gods & Monsters شناخته میشد. طرفداران بازی Odyssey احتمالا متوجه دو صدا که برای Fenyx اصلی انتخاب میکنند، شدهاند.
دو بازیگری که به زندگی Fenyx کمک میکنند، النا دانکلمن و تایرون سوج هستند. دانکلمن به جای Alannah Ryan در Odyssey حرف زد. صداپیشگی Alkibiades هم بر عهدهی سوج بود.
در بازی Fenyx Rising، شخصیت Fenyx یک حامل شمشیر است. این پایینترین رده در میان سربازان است. وی هنگام سفر با گروهی از سربازان، در ساحل یک جزیرهی مرموز وارد میشود. اینجاست که فنیکس با هرمس ملاقات میکند. او به فنیکس میگوید که آنها قرار است که خدایان یونانی را از دشمن نهایی، titan Typhon، نجات دهند.
در خلال داستان بازی، فنیکس با پیامبری خود و چالشهایش کنار میآید و خدایان، وی را یک قهرمان میدانند. در ابتدا خدایان تردید داشتند و گفتند که او یک انسان است و چگونه ممکن است به ما کمک کند. البته، بدیهی است که فنیکس در این مسیر، خودش را اثبات میکند.
Immortals Fenyx Rising شامل یکی از ماموریت جانبی AC Odyssey است
این بازی با این که یک بازی مستقل است اما، تعدادی از ویژگیها و مکانیک بازی Odyssey را دارد. برای مثال یکی از ویژگیهای Fenyx Rising این است که میتوانید یکی از ماموریتهای جانبی بستهی الحاقی Odyssey به نام The Fate of Atlantis را انجام دهید.
در دومین بخش از The Fate of Atlantis، کاساندرا جهان زیر زمینی را میبیند و به صورت موقت برای Hadeها کار میکند. در طول این بستهی الحاقی، شما شانس این را دارید که بیشتر NPCهایی که به خاطر تصمیمات شما در بخش داستانی بازی مردهاند، ببینید. همچنین Hadeها به شما ماموریت میدهند تا به دنبال چهار قهرمان یونانی بروید و آنها را به خدمت بگیرید. به این معنا که آنها را پیدا کرده و شکست دهید. او شما را به دنبال آشیل، آگاممنون، هراکلز و پرسئوس میفرستد.
در Fenyx Rising، کاراکتر Typhon چهار قهرمان یونانی را به خدمت میگیرد و آنها را به دنبال شما میفرستد و این موضوع مشکلات فراوانی را به وجود میآورد. همانند بازی Grand Theft Auto که خطوطی پر میشد و پلیسها به دنبال شما میافتادند، این جا یونانیان عصبانی در پی شما خواهند آمد. این مبارزان یونانی بسیار سرسخت هستند و شما را دنبال میکنند. انگار افرادی که در Odyssey کشته بودید، در این بازی به سراغ شما میآیند.
Typhon چهار نفر از قهرمانان یونانی را به کار گرفته که هر کدام از بحشی از سرزمین محافظت میکنند. به محض این که شما کاری بر علیه Typhon انجام میدهید، این افراد آشکار میشوند. وی هم عصبانی میشود و جو جهان را تغییر میدهد. این افراد در مقابل شما پدیدار میشوند و اگر تصمیم به فرار بگیرید شما را گیر میاندازند. این لحظات برای شما بسیار ترسناک خواهند بود.
این چهار نفر دشمنان سرسختی هستند و آن قدر به دنبال شما خواهند آمد تا راهی برای شکست دادنشان پیدا کنید. شما باید لانهی آنها را بیابید. آنها را در جهان زیرین شکست دهید تا از حملاتشان رها شوید. در نتیجه چالش سختی در پیش خواهید داشت.
تایفون آسمان را به رنگ قرمز درمیآورد. گلولههای آتش از آسمان به زمین میآیند و صدایی در آسمان طنین انداز میشود که میگوید الان از بین میروید.
Immortals Fenyx Rising بدون توجه به سطح شما در بازی، اجازه میدهد که به هر جایی بروید
در بازی Immortals Fenyx Rising یوبی سافت تصمیم گرفته که داستان به گونهای باشد تا بازیکنان از همان ابتدای داستان، بتوانند به هر نقطهای که میخواهند بروند. همان طور که پیشتر گفته شد، تیمی که این بازی را ساخته همان تیمی است که در بازی Assassin’s Creed Odyssey بوده است.
اسکات فیلیپس، کارگردان این بازی میگوید که:
من میگویم این بازی کمی با Assassin’s Creed Odyssey متفاوت است. ما تمام جهان بازی را به بازیکن نشان میدهیم. از همان ابتدا بازیکنان امکان جستجو دارند و میتوانند آزادانه به هر جایی بروند. ما نمیخواهیم که سطح بازیکنان، آنها را محدود کند. قبلا اینطور بود که میگفتیم، به آراگولیس برو، سپس به فوسیس برو و بعد به سوی این مکانها حرکت کن. در واقع ما میخواهیم بگوییم، این چهار منطقهی بزرگ و این چهار خدایی که باید نجات دهی. به سوی آنها برو و کشف کن که چگونه باید به آنها برسی.
در واقع میتوان گفت که این بازی شبیه به The Legend of Zelda: Breath of the Wild است. فقط با این ایده که جایی که برا رفتن انتخاب میکنید، به خود شما بستگی دارد تا چگونه به آن نقاط برسید. فنیکس میتواند از هر چیزی بالا برود، بدود، اسبها را به عنوان وسیلهی نقلیه اهلی کند و از لبهی پرتگاهها بپرد. تنها المان محدود کننده برای شما، میزان نیروی شماست. البته میتوانید این نیرو را با انجام مبارزات و معماهایی که در معابد کوچک نقشه پنهان شدهاند، بهبود بخشید.
فیلیپس اقرار کرد که مکانیک این بازی متفاوتتر است. در واقع همه چیز به بازیکن بستگی دارد. این که او چگونه دنیای بازی را کشف و جستجو کند. وی گفت: ما با خلق مکانهای غیر واقعی به میزان فانتزی بازی افزودهایم و جذابیت بازی بیشتر شده است. برای مثال، در اقلیم Hephaestus، امکان دارد دیده باشید یا ببینید که یک مار غول پیکر و یا اسکلت اژدها وجود دارد. این چیزی است که بسیار جذاب و منحصر به فرد است و شما آن را در این فاصله مشاهده میکنید. و زمانی که به آن مکان میرسید، کارهای زیادی برای انجام دادن خواهید یافت. این تمام چیزی است که ما میخواهیم، شما به نقطهی بلندی میرسید و آن را کشف میکنید و سپس موارد سرگرم کنندهای را در آن جا مییابید.
هر کدام از چهار اقلیم، توپوگرافیهای خاص خود را دارند. و شما را تشویق میکنند تا به جستجو ادامه دهید و به مکانهای قدیمی با مهارتها و استراتژیهای جدیدی برگردید و بازی را ادامه دهید. برای مثال، سرزمین آفرودیت هموار است. سرزمین Hephaestus غیر سطحی و پر از غار است، چون به جهان زیرین نزدیکتر است.
وی ادامه داد:
این بستگی به بازیکنان دارد که به کدام نقطه بروند. البته که برای رفتن به هر جایی باید ابزار اولیهای هم داشته باشند. برای مثال، مهارتهای خاصی که نیاز دارید، مکانهایی که با توجه به میزان نیرویی که دارید نمیتوانید به آنها بروید و غیره. پس شما در این جستجو با مبارزات گوناگون و معماها به کشف این دنیا می پردازید.
همان طور که قبلا گفتیم، Fenyx Rising پیشرفت شما در بازی را، محدود به سطحتان نمیکند. برای مثال اگر برای جنگیدن با یک غول به مشکل برخوردید، میتوانید بعدا به آن سرزمین برگردید و او را شکست دهید. امکان دارد در آن زمان مهارتها و تواناییهای بیشتری داشته باشید که مبارزه با آن هیولا را برای شما آسانتر کند. اما باز هم چالش خوبی پیش روی شماست، چون باید مراقب میزان سلامتی خود باشید. البته بازی به شما مهارتهایی را میدهد تا با انگیزهی بیشتری به آن ادامه دهید.
فیلیپس میگوید:
ما بازی را طوری طراحی کردهایم که اگر بازیکن در سطح ۵ است و مکانی به رسیدن به سطح ۱۰ نیاز دارد، وی آن را انجام ندهد. به این صورت که از خود بپرسد: چه چیزی دشوار است؟ آیا میتوانم از آن بالا بروم؟ خیلی مطمئن نیستم. آیا میتوانم با آن دشمن مبارزه کنم؟ همم، بله شاید، ولی با این گروه از دشمنان، مطمئن نیستم. ما همچنین دشمنان سخت را هم در بازی داریم تا شما وقتی به آنها برخورد میکنید و میبینید که به مشکل میخورید، بروید و بعدا به سوی آنها برگردید.
در این بازی، چالشهای بسیار سخت هم وجود دارد. که لازم است شما تواناییهای خاصی داشته باشید تا بتوانید آنها را تکمیل کنید. پس اگر در جایی از نقشه امکان مبارزه نداشتید، دست نگه دارید و بعدا به آن برگردید. البته این چالشها انتخابی است و برای بازیکنانی طراحی شده که میخواهند سخت بازی کنند.
اما صرف نظر از اینکه سفر شما چگونه پیش میرود، یوبی سافت میخواهد تأکید کند که Fenyx Rising به شما امکان میدهد داستان خود را شکل دهید. و براساس آنچه میخواهید انجام دهید، جایی که میخواهید بروید و اینکه چگونه میخواهید به آنجا برسید، ماجراجویی خود را انجام دهید.
چرا Gods & Monsters حالا Immortals Fenyx Rising نام دارد؟
بازی Immortals Fenyx Rising در روز ۱۳ آذر منتشر میشود. پیشتر نام این بازی Gods & Monster بود که حالا تغییر کرده است.
حالا نگاه کنید، من این اسم را دوست دارم. برای این ترکیب غیر معمول کلمات خوشحالم. گوگل که من به طور مداوم سعی دارم آن را درک کنم، همیشه در حال تغییر است.
اما سوال اصلی اینجاست که چرا یوبی سافت نام این بازی را تغییر داده است. توسعه دهنده احتمالا به مشکلات مربوط به گوگل من اهمیتی نمیدهد. بنابراین پس از بازی در یک نسخه نمایشی دو ساعته از Immortals Fenyx Rising ، با مدیر بازی اسکات فیلیپس به گفتگو نشستم تا از او در مورد نام جدید سوال کنم. به نظر میرسد، بازی Immortals Fenyx Rising نمایانگر تغییری در داستان است که طی سال گذشته اتفاق افتاده است.
فیلیپس گفت:
در پایان سال ۲۰۱۹، ما زمان بیشتری برای بازی داشتیم. پس تمام کارگردانها، تمام تیم گرد هم آمدیم تا بازی را به صورت کامل انجام دهیم. نگاه کردیم و گفتیم، ما میخواهیم چه روایتی داشته باشیم؟ از نظر بصری، هنری چه کاری میخواهیم انجام دهیم؟ و ما میخواهیم چه گیم پلیای را انجام دهیم؟ و بازی زا توسعه دادیم. آن چه دریافتیم این بود که تاکید بیشتری بر فنیکس و سفرش در این ماجراجویی و ارتباط فنیکس با خدایان داشته باشیم. و بنابراین ما واقعا میخواستیم این محور بازی را بسازیم.
در ابتدای ماجراجویی، همان طور که Prometheus داستان فنیکس را میگوید، فنیکس بر روی کشتیای پر از سرباز است که از مارگولیس میآید. کشتی آنها آسیب میبیند و در ساحل این جزیرهی طلایی مرموز گم میشوند. در آن جا فنیکس، هرمس، یکی از خدایان یونان را ملاقات میکند و از او میشنود که وی تنها فردی است که میتواند خدایان یونانی را از آسیب تایفون، دشمن نهایی آنان، نجات دهد.
او ادامه میدهد:
فنیکس به سفری میرود که نمیخواهم آن را لو بدهم. اما او فقط در ابتدا حامل شمشیر است، به معنی پایینترین رده در میان سربازان. اما در این بازی، فنیکس رسالتش را میپذیرد و با چالشهایی مواجه میشود که وی را به قهرمان تبدیل میکند. حتی خدایان هم او را یک قهرمان میدانند. البته در ابتدا میگویند: وای! او یک انسان است. چگونه، میتواند به ما کمک کند. اما فنیکس این کار را انجام میدهد و در حین سفرش ارزشش را به آنها ثابت میکند.
فیلیپس گفت که همانند بازی Assassin’s Creed Valhalla بازیکنان میتوانند شخصیت فنیکس را شخصی سازی کنند. فنیکس میتواند زن یا مرد باشد. شما میتوانید بدن، صدا، ریش، چشم، پوست و رنگ موی آن را انتخاب کنید.
در ابتدا نیز به انتخابهای خود گیر نخواهید داد. Fenyx Rising به شما امکان میدهد هر زمان که بخواهید ظاهر Fenyx را تنظیم کنید. فیلیپس گفت:
شما می توانید ظاهر خود را در صندلی آرایشگاه خدایان، جایی که میتوانید ظاهر کامل خود را تغییر دهید، شخصی سازی کنید. هرمس توضیح کمی خوب در مورد کاربرد صندلی به شما میدهد. این برای این است که خدایان تغییر شکل دهند تا وقتی پوستشان را جدا میکنند، شبیه چیزهای دیگر میشوند و طور دیگری به نظر میرسند.
وی ادامه داد:
فنیکس یک شخصیت قابل تنظیم است. شما در طول بازی با خدایان زیادی تعامل خواهید داشت. همچنین NPCهایی در این دنیا وجود دارد، اما آنها محدودند. این داستان در مورد فنیکس و خدایان و ارتباط آنهاست.
نظر شما درباره این بازی چیست؟