Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

کارگردان The Banner Saga ساخت یک بازی جدید به نام Killers and Thieves را تایید کرد

0

Alex Thomas (آلکس توماس) کارگردان بازی The Banner Saga بود و احتمالاً فکر می‌کنید که او بعد از انتشار این بازی به شدت مشغول کار بر روی The Banner Saga 2 بوده، در حالی‌که این‌طور نیست. در واقع او در حال کار بر روی یک پروژه‌ی کاملاً جدید به نام Killers and Thieves است که بازی‌بازها را در نقش گروهی از دزدان عیَار در یک شهر شبه‌قرون وسطایی قرار می‌دهد.
توماس در ماه فوریه در پُستی در بلاگش توضیح داد که چه‌طور ایده‌هایی که برای Killers and Thieves داشت، عملی شد؛ از ایده‌ی اولیه‌ی برداشتن کالاهای دزدیده‌شده تا شبیه‌سازی کامل‌تر دزدی و سرقت که با انجین Banner Saga انجام می‌شود. تمرکز بر روی این ایده‌ها بعدها آرام آرام به سمت خودِ سارقین و جزئیات کسب و کار روزانه‎ی آن‌ها که در این‌جا منظور همان کسب و کار صنف دزدهاست (مانند پرداخت اجاره‌بها، تامین غذا و نوشیدنی، پرداخت سهم Johnny Law و …) سوق پیدا کرد.
مخفی‌کاری (Stealth) قطعاً یکی از اجزای اصلی بازی است اما پُرسر و صدا بازی کردن هم امکان‌پذیر است. توماس می‌گوید:

من بازی‌هایی که به گیمرها انتخاب‌های جالب می‌دهند را دوست دارم، چه آن انتخاب‌ها و تصمیمات مهم باشند و چه نباشند. یک بازی کاملاً مخفی‌کاری، عالی است اما می‌تواند محدودکننده باشد و بازی‌کننده‌ها را تشویق کند که مدام صبر کنند و دست نگه دارند که این در تضاد با مولفه‌ی «جذابیت» است.
بازی‌بازها باید این قابلیت را داشته باشند که هر موقع لازم شد مخفی‌کاری کنند و هر زمان مجبور شدند هم وارد مبارزات شوند یا هر دو را انجام دهند یا این‌که فقط یکی از این دو را انجام دهند.

WHcZYKwKvIUv.878x0.Z-Z96KYq

گیم‌پلی به دو بخش تقسیم می‌شود؛ مدیریت و مراحل. در بخش مدیریت، بازی‌کننده‌ها، دزدان جدیدی استخدام می‌کنند، آن‌ها را آموزش می‌دهند و به ماموریت می‌فرستند، پایگاه آن‌ها را ارتقاء داده و گسترش می‌دهند و حقوق آن‌ها را پرداخت می‌کنند. این بخش یادآور مولفه‌ی استخدام در Assassin’s Creed: Brotherhood است. در بخش مراحل، دزدها باید به سمت اتاق‌های محافظت شده توسط سربازان و اتاق‌های با درهای بسته هدایت شوند و بدون این‌که به دردسر بیفتند تا جایی‌که می‌توانند هر چه پیدا می‌کنند، بردارند (بخش Looting). کشتن هم در بازی امکان‌پذیر است اما هزینه‌ی بسیاری دارد چرا که پیروزی در یک جنگ تن‌به‌تن بسیار دشوار است.
توماس در پرسش و پاسخی در خصوص بازی می‌گوید:

به صدا در آمدن زنگ خطر باعث می‌شود تا محافظان شما را شکار کنند؛ دزدان شما چیزی فراتر از انسان نیستند: یعنی ممکن است دستگیر شوند یا این‌که برای همیشه بمیرند. سعی کنید بین خطری که هر ماموریت دارد و جایزه‌ای که با آن، هر ماموریت را تمام می‌کنید، توازنی برقرار کنید. با احتیاط بازی کنید وگرنه ممکن است نتوانید وضعیت‌تان را خوب نگه دارید. وقتی برمی‌گردید چیزهایی که گرفته‌اید را برای به دست آوردن پول حفظ کنید. هر ماموریتی در روز برای شما هزینه خواهد داشت پس پول‌های‌تان را هدر ندهید.

PFwjTXn2K0vi.878x0.Z-Z96KYq

بر خلاف بسیاری از بازی‌های امروز مثل The Banner Saga، بازی Killers and Thieves قرار نیست Crowdfund بشود و قرار هم نیست Free-to-Play باشد. توماس در پرسش و پاسخی گفت که ممکن است بازی‌ را به صورت Early Access عرضه کند؛ در غیر این صورت بازیش یک عنوان تک‌نفره برای پی‌سی خواهد بود که تنها یک‌بار منتشر خواهد شد. او گفت اگرچه بر روی دنباله‌ی The Banner Saga کار نمی‌کند اما هنوز هم با استودیوی Stoic همکاری می‌کند.

من دارم بر روی Killers and Thieves کار می‌کنم در حالی‌که Stoic مشغول کار بر روی دنباله‌های The Banner Saga است.  نگران نباشید. آن‌ها به خوبی آن را خواهند ساخت. هر دو بازی به تهیه‌کنندگی Stoic عرضه خواهند شد که تیم با سابقه‌ای هستند.

4nccd9O2JuZE.878x0.Z-Z96KYq

PC Gamer

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.