بازگشت مراحل غیرخطی و آزاد به «ندای وظیفه»
همانطور که میدانید «ندای وظیفه: جنگاوری بیانتها» شما را به فضای خارج از جو میبرد، تغییری بزرگ در سری ندای وظیفه که بحثهای بسیاری پیرامون آن بوده، اما حالا شاید بتوان آن را کوچکترین تغییر در این بازی به حساب آورد.
هرچند خیلی از بازیبازها هستند که چندان از هدایت سفینههای فضایی خوششان نمیآید و بیشتر از همان بخشهای تیراندازی روی زمین مانند نسخههای قدیمی ندای وظیفه لذت میبرند اما به نظر میرسد بخش پرواز با هواپیماها و کنترل وسایل نقلیه چیزهای بیشتری هم برای بازیبازها دارد که طرفداران از آنها بیاطلاعند. به تازگی وبسایت Charlie Intel (که اطلاعات مطمئنی را منتشر میکند) مطلبی منتشر کرده و در آن نوشته که دمویی که از ندای وظیفهی جدید در جریان کنفرانس سونی در E3 پخش شد یک مرحلهی خطی نبوده که بازیباز صرفاً در یک مسیر مشخص مجبور به حرکت در آن باشد. بازیباز در آن مرحله کنترل کاملی بر روی سفینهی خود داشته و میتوانسته آن را به هر طرف هدایت کند.
این را باید نکتهای بسیار شگفتانگیز در سری ندای وظیفه به شمار بیاوریم؛ عنوانی که همیشه به خطی بودن بیش از حد شهرت دارد، به گونهای که شما در آن حتی میتوانستید در درجات سختی پایین کنار بایستید و صبر کنید تا هوش مصنوعیها خودشان مبارزه را انجام دهند و شما صرفاً در یک مسیر مشخص بدون هیچ مبارزهای پیشروی کنید. اینکه بتوانید یک وسیلهی نقلیه را هدایت بکنید به این معنی است که حتماً مکانهای بسیاری وجود دارد که بتوانید آن وسیلهی نقلیه را به آنجا هدایت کنید. این چیزی است که در سری ندای وظیفه بعد از نسخههای مربوط به جنگ جهانی دوم دیگر شاهدش نبودیم.
چنین چیزی قطعاً در بازی هیجانانگیز خواهد بود چرا که مراحل سواری با وسایل نقلیه در ندای وظیفه همواره پُر زد و خورد و جذاب بوده به همین خاطر، داشتن کنترل کامل بر روی وسیلهی نقلیه در میان آن همه انفجار و تصادف میتواند بیاندازه لذتبخش باشد.
«ندای وظیفه: جنگاوری بیانتها» در ماه نوامبر برای پیسی، پلیاستیشن 4 و ایکسباکسوان عرضه میشود.