Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

چرا نحوه‌ی مبارزات God of War پلی استیشن ۴ تغییر کرده است؟

0

حالا تقریبا دست بازی‌کنندگان به God of War جدید رسیده و اولین چیزی که حس می‌شود، احیانا تغییرات شیوه‌ی مبارزات در این بازی است. کارگردان بازی، کوری بارلوگ که با ایده‌های درخشان خود بازی را به جایی رسانده که به عنوان بهترین بازی انحصاری پلی استیشن 4 شناخته شود، در مورد این تغییرات توضیح داده است. می‌خواهید بدانید چرا نحوه‌ی مبارزات God of War پلی استیشن 4 بعد از عرضه‌ی هفت بازی از این مجموعه، دست‌خوش تغییر شده است؟ با گیم‌نیوز همراه باشید.

در پاسخ به این سوال که چرا سازندگان تصمیم گرفتند مبارزات God of War را تغییر دهند، بارلوگ صراحتا گفته است: “چون ما هفت بازی با آن شیوه‌ی مبارزه ساخته بودیم.”

بارلوگ گفته که او اعضای تیم ساخت بازی در استودیوی سانتا مانیکای سونی را به چالش رسیدن به ایده‌ی مبارزاتی جدید و هیجان انگیز دعوت کرده، که بی شباهت به چالشی که برای ساخت God of War 1 در بیش از ده سال پیش داشتند نیست.

داشتم به این‌که تیم مبارزات و سیستم‌های استودیوی ما چقدر خارق‌العاده و با استعداد هستند فکر می‌کردم و با خود گفتم که “لازم است آن‌ها همان چالشی که در زمان ساخت God of War 1 داشتیم را قبول کنند”. چالش این‌که وقتی در سال 2003 من به تیم اضافه شدم، هیچ کس واقعا نمی‌دانست که سیستم چگونه کار می‌کند. مبارزات آن بازی، اگر نگوییم دردسر، شبیه چیزی بودند که هنوز کسی راه درست سر و کله زدن با آن را نمی‌داند.

وی در این باره ادامه داده است:

با وجود God of War جدید، ما به فرصتی برای این‌که ثابت کنیم در ده سال گذشته چه چیزهایی یاد گرفته‌ایم نیاز داشتیم. پس من نمی‌خواستم مبارزات را تغییر دهیم فقط برای این‌که آن‌ها را تغییر داده باشیم، من می‌خواستم این تغییر بازتابی باشد از این مسئله که چگونه همه‌ی ما [در استودیو] بزرگ شده‌ایم.

وی در پایان افزود:

“آن‌چه ما بازی می‌کنیم متفاوت است. God of War بازتابی است از آن‌چه ما بازی می‌کنیم.”

God of War پلی استیشن 4 اولین بازی نیست که دستخوش تغییرات فراوان شده است. بازی «رزیدنت اویل 7» نیز قبلا چنین تغییراتی را تجربه کرده بود و اگرچه رضایت کامل طرفداران دو آتشه‌ی خود را جلب نکرد، توانست مورد قبول اکثریت قرار گیرد و در نهایت بازی خوبی قضاوت شود.

بارلوگ با اشاره به بازی رزیدنت اویل 7، دوربین اول شخص آن به عنوان یک بازی که تیم سازنده‌ی جسوری دارد که می‌توانند چیزی جدید خلق کنند گفت:

نشان می‌دهد که سازندگان با نگاهی قوی و تیم واقعا خوبی که دارند می‌توانند چنین تصمیمات بزرگی بگیرند و مخاطبین را با خود همراه کنند، حتا در حالی که مخاطب در ابتدا از این موضوع شاکی بوده است.

هر بار که چیزی به نحو مشخصی تغییر می‌کند، یک “واکنش طبیعی” در برابر آن توسط مخاطبین به وجود می‌آید که مخالف این تغییر است. بارلوگ انتظار دارد که همین اتفاق برای مبارزات God of War پلی استیشن 4 هم بیفتد. این اتفاق بیشتر شبیه زمانی است که یک بازیگر جدید نقش جیمز باند معرفی می‌شود و همه طرفداران واکنش نشان می‌دهند یا فیسبوک تغییر می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات مبارزات God of War این است که کریتوس حالا سلاح مخصوص خود را حمل می‌کند که یه تبر لویاتان است. این تبر را همان دو برادر آهنگری ساخته‌اند که پتک Thor را برای او ساختند. این سلاح بسیار قدرتمند است و مشخصه‌های اسطوره‌ای دارد. این تبر را این دو برادر زمانی ساختند که قدرت تخریب پتک ثور را دیدند و می‌خواستند به نوعی ساخت آن سلاح را جبران کنند.

به علاوه کریتوس حالا همراه با پسرش، آترئوس می‌جنگد. در جریان مبارزات کریتوس می‌تواند به پسرش فرمان شلیک تیر دهد.

نه تنها این، بلکه سرعت مبارزات نیز تغییر کرده تا کندتر و دراماتیک‌تر به نظر برسد، بدون این‌که ذره‌ای از بی‌رحمی آن‌ کم شود. به علاوه بازی حالا زاویه‌ی دید همیشگی خود را کنار گذاشته و به دوربین اور-شولدر روان‌تری تغییر زاویه داده است.

کارگردان بازی God of War پیش از این هم از تغییرات این بازی حمایت کرده بود.

منبع gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.