تکنولوژی جدید بازی The Last of Us Part II کاری کرده دشمنان یکدیگر را به اسم بشناسند
ناتی داگ از شرکتهای پیشرو در بازیسازی محسوب میشود و با هر بازی جدید این شرکت کاری کرده که صنعت بازیسازی یک قدم به جلو برود. با این حال، هوش مصنوعی بازیهای این شرکت همواره از نکاتی بوده که منتقدان و بازیکنندگان انتقادات زیادی را به آن وارد کردهاند. به نظر میرسد، تکنولوژی جدید بازی The Last of Us Part II کاری کرده که این انتقادات دیگر به پایان برسند.
کالتیستهای چندش آور، دشمنان معمولی این بازی نخواهند بود. هوش مصنوعی به لطف تکنولوژی پیشرفتهتر، به آنها اجازه میدهد که یکی از چالشبرانگیزترین دشمنان بازیهای اکشن باشند.
پیدا کردن الی برای دشمنان قرار نیست کار خیلی سختی باشد، اما باید دید که چگونه این بازی این اتفاق را ممکن میسازد. طراح ارشد این بازی، «ریکی کمبیر» در یک جلسهی پرسش و پاسخ کوتاه در این باره گفته است:
ما میبینیم که اجتماعهای مختلف، چگونه به طرق متفاوتی دوام میآورند، چه چیزی آنها را به جلو میبرد. میبینید که در دنیای خود ما، چطور گروههای مذهبی در مقابل چیزهای مهم با هم متحد میشوند. پس میبینید که این گروه به واسطهی مضامین مذهبی با هم متحد شدهاند.
وی ادامه میدهد:
این را میتوانید در نوع حرف زدنشان، نوع لباس پوشیدنشان ببینید. نوعی اتحاد در میان آنها دیده میشود.
این اتحاد به شیوهی ارتباط برقرار کردن آنها با هم نیز شیوع پیدا میکند. آنها با هم رمزی حرف میزنند و سوت میزنند تا کسی که گوش میدهد از نقشهی آنها آگاه نشود. مگر اینکه بتواند آن را رمز گشایی کند. شما میتوانید در آخرین تریلر بازی، این موضوع را زمانی که دشمنان الی را با اسم رمز «گرگ» صدا میزنند ببینید.
آنها همچنین یک گروه مردمی از بازماندگان هستند. آنها یکدیگر را میشناسند.
کمبیر ادامه میدهد:
تکنولوژی جدیدی وجود دارد که با آن ما هوش مصنوعی را تا جایی گسترش میدهیم که آنها اسم یکدیگر را بدانند. این اسمها در موقعیتهای مشخصی استفاده میشوند. شما در تریلر میبینید که یکی از آنها، ایتن نام دارد. وقتی با هم روبرو میشوند همدیگر را میشناسند.
تاریخ نهایی عرضهی این بازی هنوز مشخص نشده است.