استودیوی FromSoftware از بازی قدیمیشان، Tenchu، در ساخت Sekiro: Shadows Die Twice الهام گرفتند؛ ولی، آنها احساس کردند ساختن یک «تنچو»ی جدید، حس تقلید از بازیهای گذشته را القا میکند.
وقتی اولین تیزر از سکیرو منتشر شد، خیلیها از جمله خودم، باور داشتیم که این یک تنچوی جدید است. با اینحال، این بازی به یک هیولای متفاوت تبدیل شد. در گیمزکام ۲۰۱۸، «دوال شاکرز» یک گفتوگو با مدیر ارتباطات فرامسافتور، «یاسوهیرو کیتااو» داشته و ما از او پرسیدیم: آیا این بازی از بازیهای نینجای قدیمی و شکوهمند آنها الهام گرفته شده؟
کیتااو-سان توضیح داد که تنچو در واقع منبع اولیه الهام ساخت سکیرو بوده، ولی بعداً همه چیز به تدریج به یک بازی شینوبی (نینجا) متفاوت تغییر کرد:
وقتی ما تصمیم گرفتیم یک بازی در ژاپن بسازیم، با شینوبی به عنوان طرح اصلی، دربارهی تنچو فکر میکردیم، و این انگیزهی اولیه برای این بازی بود. با اینحال هنوز هم بازی به تدریج تکامل یافته و از جهات مختلف تغییر کرده. این به سادگی تبدیل شد به بازیای که در ژاپن اتفاق میافتد و فرامسافتور و میازاکی-سان همیشه به دنبال ساختن آن بودند. این چیزی است که حالا شما مشاهده میکنید.
وقتی که گفتم من هنوز هم دلم یک تنچوی جدید میخواهد، کیتااو-سان گفت که اعضای فرامسافتور فکر میکنند ساختن یک تنچوی جدید این حس را منتقل میکند که داریم از بازیهای گذشته تقلید میکنیم: «ما حس میکنیم تنچو، سری خیلی جالبی است که پیشینه و شخصیت خاص خودش را دارد. فکر میکنیم این که به راحتی یک تنچوی جدید بسازیم، حس تقلید از بازیهای قبلیمان را دارد. پس به اینکه در این زمان چه چیزی میخواهیم فکر کردیم، و اگر بنا به ساخت یک تنچو باشد، جواب این است که ما بهسادگی میخواهیم یک بازی شینوبی باحال بسازیم.»
اگر میخواهید بیشتر از گیمپلی بازی ببینید، این ویدیوهای منتشر شده از گیمزکام و توکیو گیم شو را ببینید. این بازی در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۱۹ برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پیسی منتشر میشود.