یوبیسافت از المانهای نقش آفرینی در Far Cry New Dawn استفاده میکند
مدیر نوآوری مشغول در پروژه قسمت بعدی مجموعه فار کرای از بهکارگیری عناصر نقش آفرینی در Far Cry New Dawn برای افزایش عمق بازی میگوید.
وقایع Far Cry New Dawn هفده سال پس از پایان قسمت پنجم این مجموعه جریان دارد. بدین ترتیب یوبیسافت در نطر دارد که مکانیکهای بازی را با افزودن المانهای نقش آفرینی در Far Cry New Dawn بهروزرسانی کند. مدیر نوآوری بازی، آقای ژان سباستین دکان از این المانها با عنوان «رویکرد نقشآفرینی ملایم» باد کرده است که بر عمق بازی میافزاید:
ما چیزی که آن را «رویکرد نقشآفرینی ملایم» مینامیم را در بازی بهکار گرفتهایم تا عمق بیشتری ایجاد کنیم. بدین ترتیب قادر خواهید بود سلاحهایی بسازید که سطح دارند و از این سطوح میتوان برای مبارزه با دشمنانی که آنها هم سطوح مختلف دارند استفاده کرد.
دستاندرکاران ساخت این بازی همچنین سیستم جدیدی برای پایگاه اصلی بازیکن طراحی کردهاند که به وی اجازه میدهد منابع مختلف را جمعآوری کرده و کاراکترهایش را برای کسب بهبودهای بیشتر در زمینههای مختلف هدایت کند. یکی دیگر از عناصر اصلی موجود در مموعه فارکرای پایگاههای دشمن هستند (Outpost) که در New Dawn دستخوش تغییر خواهند شد. در این بازی قرار است شاهد ردهبندی این پایگاهها باشیم که درجه سختی و جوایز تسخیر آنها را متنوع میکند. دکان در این مورد میگوید:
ما برای پایگاهها سیستمی به کار بردهایم که آن را «سیستم افزایش» نامیدهایم. اکنون میتوانید یک پایگاه را تسخیر کرده و منابع موجود در آن را به چنگ بیاورید. اما همچنین قادرید که آن را «چلانده» و بدین ترتیب آن را رها کنید. پس از آنکه پایگاه خالی از سکنه میشود، دشمن دوباره به آن بازگشته، منابع بیشتری به آن آورده، استحکامات دفاعی آن را تقویت میکند و چالش جدیدی پیشرویتان قرار میدهد.
با افزوده شدن این سیستمهای جدید و عناصر نقشآفرینی به Far Cry New Dawn، بهنظر میرسد زحمت بازیکنان در حفظ و مدیریت پایگاهها و همچنین مبارزه با دشمنانی که سطوح مختلف دارند نسبت به نسخههای پیشین سختتر و چالش برانگیزتر است.