Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

سازندگان ولفنشتاین برای بهبود شرایط کاری خود مبارزه می‌کنند

0

واژه‌ی «کرانچ» (Crunch) (به اصطلاح له کردن) به معنای «کار کردن برای ساعات طولانی برای رساندن پروژه به جای دلخواه و از پیش تعیین شده» اصطلاحی است که این روزها در صنعت بازی زیاد شنیده می‌شود. بعد از این‌که داستان کارنچ کارمندان راکستار سر و صدا کرد و این شرکت مجبور شد در این‌باره بیانیه بدهید، داستان‌های زیادی از گوشه و کنار صنعت گیم شنیده شد. حالا می‌دانیم که بسیاری از شرکت‌ها و استودیوهای بزرگ و کوچک، برای رساندن به موقع پروژه‌ها به مرحله‌ی مطلوب ناشرین یا زمان وعده داده شده، شرایط سختی برای کارمندان خود ایجاد می‌کنند. شرایطی که البته شاید با شرایط کار در استودیوی انیمیشن سازی هورخش در ایران قابل مقایسه نباشد، اما حالا می‌دانیم که سازندگان ولفنشتاین برای بهبود آن و مبارزه با کرانچ، تلاش می‌کنند.

رییس بخش تهیه و توسعه‌ی استودیوی سوئدی «ماشین‌گیمز» که مجموعه‌ی ولفنشتاین را اخیرا برای بتسدا می‌سازد، در این‌باره گفته که طبیعت ساخت بازی‌ها، مخصوصا «پیدا کردن آن‌چه سرگرم‌کننده است» به سادگی به زمان‌بندی توسعه قابل تعمیم نیست. او گفته که گاهی اوقات در این استودیو کارمندان مجبور می‌شوند ساعات اضافه‌ای بر روی بازی کار کنند، اما این استودیو در تلاش است تا این مسئله را حل کند، حتا اگر این تصمیم زندگی را برای مدیران استودیو سخت‌تر کند.

جان یِنینگز (John Jennings) در پاسخ به سوال یک بازیساز دیگر، این‌طور گفت:

چون شما هم یک بازی‌ساز هستید مطمئنم که می‌دانیم کرانچ یک موضوع پیچیده است. برنامه‌ریزی و زمان‌بندی پیدا کردن آن‌چه سرگرم‌کننده است، کار سختی است. قوانین کار در سوئد درباره‌ی این‌که چه کارهایی قانونی هستند کاملا واضح‌اند، اما کرانچ هم چیزی است که ما فعالانه مشغول کار بر روی آن هستیم تا ریشه‌کنش کنیم. و این را من صمیمانه و خالصانه می‌گویم، به جای این‌که یک مدیر روابط عمومی بخواهد به شما پاسخی از پیش‌تعیین شده بدهد.

وی در ادامه از شرایطی که آن‌ها در این استودیو ایجاد کرده‌اند می‌گوید:

ما در 12 ماه گذشته سیاستی را پی گرفته‌ایم که و تلاش زیادی می‌کنیم که طبق آن رفتار کنیم، حتا اگر زندگی برای ما در بخش مدیریت از لحاظ تجاری سخت‌تر شود.

ینینگز اما جزئیات این سیاست‌ها را اعلام نکرد، و همچنین نگفت که چطور این تلاش‌ها زندگی مدیران را سخت‌تر می‌کند. با این حال، بعد از گزارش‌های زیادی که از استودیوهای سازنده‌ی بازی‌های بزرگ منتشر شده و به مورد کرانچ اشاره می‌کند، شنیدن چنین خبری از یک استودیوی اروپایی خوش‌حال‌کننده است.

بازی بعدی مجموعه‌ی ولفنشتاین یعنی Wolfenstein: Youngblood تابستان امسال برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و پی‌سی عرضه می‌شود. این بازی یک اسپین آف برای قسمت قبلی است و 30 دلار قیمت دارد.

این بازی همچنین یک بخش همکاری دو نفره‌ی اختیاری هم دارد که چیز جدیدی در این مجموعه محسوب می‌شود.

منبع gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.