تغییرات گیمپلی فیفا ۲۰ پیش از رونمایی بازی اعلام شدند!
شرکت EA در اقدامی عجیب برخی از تغییراتی که در گیمپلی بازی Fifa 20 انجام خواهد شد را قبل از رونمایی از این بازی در پستی در وبسایت FIFA blog منتشر کرد.
اول از هر چیز به دفاع کردن هوش مصنوعی این بازی یا همان (AI defending) اشاره شده که در این بخش بیشترین تاکید بر روی دفاع کردن دستی (Manual defending) است. یکی از راههایی که آنها برای رسیدن به آن برنامهریزی کردهاند افزایش احتمال رسیدن توپ به همتیمیها پس از تکل زدن دستی است. به طور کلی کارایی دفاع اتوماتیک و زمان واکنش آن کاهش یافته است.
شوتهای بازی نیز اصلاح شده و مهاجمین دقت شوت بیشتری در سناریوهای آسان شوتزنی دارند و واکنش دروازهبانها در این سناریوها کاهش یافته در پاسخ به انتقادهای فراوان کاربران از واکنشهای “ابرانسانی” دروازهبانها در نسخه پیشین این بازی، همچنین زمانبندی برای شوتهای سبز به دو فریم کاهش یافته و کمی دقیقتر شدهاند.
تلاشهای زیادی در حال انجام است تا پاسها و شوتهای بازی به واقعیت نزدیکتر شوند به خصوص در شوتهایی که در شرایط سخت زده میشود. شوتهای قیچی متنوعتر و دقت کمتری خواهند داشت برای مثال ضربههای 180 درجه و پاسهای تکضرب سرعت کمتری خواهند داشت اما در مقابل پاسهایی که در موقعیتهای آسان داده میشوند دقت بیشتری خواهند داشت.
دو نوع پاس جدید نیز معرفی خواهد شد: The driven pass-and-go که جایگزین پاسهای دستی فعلی میشود و The dinked pass که پاسهای اتوماتیک را متوقف کرده و آن را به دست کاربر میسپارد.
بازی Fifa 20 همچنان معرفی نشده است اما EA در نظر دارد که درباره آن در EA play که دقیقا قبل از E3 در 18 خرداد برگزار میشود صحبت کند.