یک بازی آرنا شوتر مانند اُورواچ (Overwatch) را در نظر بگیرید و آن را با نسخه کارتونی ورزشی مانند هندبال مخلوط کنید. حالا شما بازی سیرک فلزی – Steel Circus را دارید، بازی سه به سه که درباره قهرمانهای متعدد و تواناییهای متفاوتشان است. این بازی توسط گروه بازیسازی مستقل آیرون مانتن اینتراکتیو (Iron Mountain Interactive) ساخته شده و توسط اوآسیس گیمز (Oasis Games) منتشر شده است. در ادامه با گیمنیوز و همهی چیزهایی که باید درباره این بازی بدانید همراه باشید.
بازی سیرک فلزی عضو دیگری از ژانر در حال رشد بازیهای ورزشی در آینده است که بازیهایی همچون راکت لیگ (Rocket League) و دیسک جم (Disc Jam) را دارد. ژانری که در اوایل دهه ۹۰ پرطرفدار بود و الان دوباره مد شده است.
آیندهای که سیرک فلزی تصور میکند پر از قهرمانان ورزشی عجیب و غریب است. یک اسکاتلندی تمام عیار با ساز مکانیکی، یک روبات تاجر که واقعیت را عوض میکند و پالادینی که سپر عظیمش را به سر و صورت بقیه میکوبد، همه اینها جزو کاراکترهای عجیب این بازی هستند. هدف هر کدام از این قهرمانان مشخص است: با کمک همتیمیهای خود بیشتر از تیم حیف در سابقه گل زده و امتیاز کسب کنند. ولی وقتی قدرتهای عجیب هر کدام از این قهرمنان را در نظر میگیرید میفهمید این بازی بیشتر از یک مسابقه ساده است.
برای مثال به اسکاتلندی یک نگاهی میاندازیم: او میتواند بازوی مکانیکیش را به زمین بکوبد و حریفانی که دایره ضربه باشند به عقب پرت شده و ضربه میبینند، همچنین میتواند از سازش استفاده کند تا موسیقیهای جنگی بنوازد و روحیه حریفان را تضعیف کند که باعث میشود حرکتشان کند شود. هر قهرمان دو توانایی منحصر به فرد دارد و استفاده درست از آنها در زمان مناسب بخشی از استراتژی مسابقات در سیرک فلزی است. تواناییهای معمولا به صورت دفاعی و یا کمک به همتیمیهای خود در زمانی که توپ دستشان است، استفاده میشوند. وقتی خودتان توپ را در دست دارید میتوانید آن را پاس داده، شوت کنید یا دریبل کنید تا از خطر دور شوید. این فضایی درست میکند که باعث میشود توپ در دست هر فردی باشد او احساس ضعف کند، در نتیجه بازی تیمی قویتر میشود و آنهایی که مهارت بالاتری دارند به پیروزی میرسند.
پاس دادن و شوت کردن هر دو با هدفگیری دستی کار میکنند، پس بازی هم با یک نشانهگر نشان میدهد که توپ به کدام طرف خواهد رفت. اگر هم بخواهید توپ را از بازیکنهای دیگر بگیرید به غیر از استفاده از تواناییهای خود برای مختل کردن بازی حریف میتوانید به آنها نزدیک شده و با یک تکل توپ را از آنها بگیرید. میتوانید هم بدوید ولی این کار از شما انرژی میگیرد پس باید در استفاده از آن دقت کنید. در انتخاب قهرمان هم باید دقت کرد چون هر کدام از آنها خصوصیات متفاوتی برای قدرت، سرعت و دویدن دارند. همینطور که متای بازی تغییر میکند و شخصیتهای جدید معرفی میشوند مسلما بعضی از کاراکترها برای یک نقش خاص بهتر عمل میکنند حتی اگر خود بازی هم رسما چیزی تعریف نکند. برای مثال شما شاید تصمیم بگیرید عقب وایساده و از دروازه خود با قهرمانی مانند Cap-X02 محافظت کنید. رباتی کوچک که میتواند با استفاده از یک مانع جلوی حرکت توپ و بقیه بازیکنها را بگیرد یا از سپر الیکا (Ellika) استفاده کنید تا به بقیه بازیکنان ضربه زده و آنها را از دور خارج کنید.
باید از جان قهرمان خود محافظت کنید. اگر زیاد ضربه بخورید برای مدت کوتاهی از بازی خارج میشوید که به تیم مقابل فرصت گل زدن می دهد. هرچند نمیتوان در بازی سیرک فلزی چیزی را پیشبینی کرد. فیزیک توپ عالی است و در کنارههای زمین ضربهخورهایی است که به هرج و مرج بازی میافزاید. میتوان حس کرد که مهارت در بازی مهم است و باعث میشود که بهترینها بالا بیایند. یاد گرفتن بازی سیرک فلزی آسان است ولی استاد شدن در آن داستان دیگری دارد و از همان اول بازیکنانی که خلاقیت به خرج میدهند و از قابلیتهای قهرمانان خود درست استفاده میکنند نسبت به بقیه برتری پیدا میکنند.
بازی سیرک فلزی (Steel Circus) فعلا در مرحله بازی آزمایشی است و بر روی استیم به صورت رایگان قابل دانلود است. در صورتی که این بازی نظر شما را جلب کرد با گیمنیوز همراه باشید تا اخبار جدید درباره این بازی را دریافت کنید.