الکترونیک آرتز توضیح میدهد: چرا Star Wars: Squadrons با قیمتی کمتر عرضه میشود؟
الکترونیک آرتز دلیل عرضه Star Wars:Squadrons با قیمتی کمتر را بیان کرد. بازی Star Wars:Squadrons که برای رایانه های شخصی، پلی استیشن و ایکس باکس عرضه خواهد شد، تنها در زمان فروش 40 دلار قیمت خواهد داشت و این قیمت به نسبت هزینه دیگر کالاها و بازیهای هم رده این بازی که برای کنسول های کامپیوتر و پلی استیشن منتشر میشوند، قیمت کمی است. طبق گفته های بلیک یورگنسن، این بازی محتوای وسیعی همچون دیگر بازی های این رده ندارد و تنها روی یک موضوع تمرکز کرده است و از این رو قیمتی کمتری دارد.
یورگنسن گفت:
ما همیشه به بازیها نگاه می کنیم و میخواهیم مطمئن شویم که با ارزشترینها را برای کاربران خود فراهم میکنیم. و همچنین باید بدانید که همه بازیها دارای یک مقیاس خاص و متفاوت هستند و همچنین اغلب بازی های ما مقیاس عظیمی دارند. ما Squadrons را طراحی کردهایم تا واقعاً روی آنچه که ما از مصرف کنندگان شنیدهایم متمرکز شویم، این یک بازی باور نکردنی است، و به همین ترتیب ما تصمیم گرفتیم که آن را در یک سطح کمی پایین تر قیمت گذاری کنیم، تا امکان دسترسی هرچه بیشتر افراد به این بازی فراهم باشد. از این رو دلیل عرضه Star Wars:Squadrons با قیمتی کمتر تمرکز بازی بر یک محتوای کوچک و نداشتن محتوای وسیع است، همچنین جذب مخاطب بیشتر.
قطعا شما سالهاست که کار های ما را دنبال میکنید و باید بدانید ما معیار های متفاوتی برای قیمت گذاری داریم و قیمت های متفاوتی روی کالاها میگذاریم. مثلا قیمت بازی Plants vs. Zombie در زمان انتشار برابر با 40 دلار بود، اما دست آخر در بازار به قیمت 60 دلار دست یافت. همچنین بازی Successor Battle for Neighborville درحالیکه در انتشار اولیه تنها 30 دلار قیمت داشت، با افزایش چندین درصدی توانست به قیمتی مطلوب برسد.
اندرو ویلسون، یکی از مدیران الکترونیک آرتز پس از یورگنسن، از طرفداران این شرکت دلجویی کرد و افزود که قیمت گذاری ما واقعا به انگیزه و انتظارات بازیکن بستگی دارد. وی بیان کرد:
با مشاهده این قیمت چنین سوالاتی به ذهن انسان میرسد، اجازه بدهید من شروع کنم : انگیزه بازیکنی که ما سعی در تحقق اهداف آنها داریم چیست و انتظارات آن دسته از بازیکنان در تحقق آن انگیزه ها چیست؟
من فکر میکنم قبل از اینکه به قیمت این بازی گلایه کنید، باید پاسخ سوالات را در نظر بگیریم چراکه ما تفکرات متفاوتی نسبت به دیگران داشتیم و قصد داشتیم یک عمل کاملا مستقل را انجام دهیم و تجربه ای تازه کسب کنیم. و همانطور که قبلا از ما مشاهده کرده اید، بازی هایی با طیف وسیعی از قیمت گذاری در الکترونیک آرتز وجود دارد، چه بازی رایگان و یا چه بازی 60 دلاری. همانطور که میدانید، ما قیمت گذاری را بر حسب انگیزه مخاطب خود، قرار میدهیم.
با توجه به وسعت بازی و قیمت کم ما به کاری که انجام دادیم، افتخار میکنیم.
همچنین در طی یک کنفرانس تلفنی، الکترونیک آرتز بیان کرد: بازی Star Wars: Squadrons برای دو کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، پس از عرضه این دو به بازار میآید. متاسفانه این نسخه بازی Star Wars حالت ارتقاء رایگان ندارد و تا زمانیکه این نسخه منتشر نشده است، میتوانید راهنمای بازی را مطالعه کنید و مقدار پاداش های مختلف را مورد بررسی قرار دهید.
دیدگاه ما: به نظر میرسد عرضه بازی Star Wars: Squadrons با قیمتی کمتر دلیل بر بیکیفیت بودن یا بیمحتوا بودن بازی نیست، بلکه راه حلی برای جذب مخاطبان با انگیزه که تمکن مالی آنچنانی ندارند، است. الکترونیک آرتز با این کار توانسته است، انگیزه بازیکنان و دیگر گیمر ها را شناسایی کند و با توجه به وسع مالی آنها بازی طراحی کند. نظر شما در این باره چیست؟