Publisher Theme
I’m a gamer, always have been.

معرفی تمامی بازی‌های شرکت ناتی داگ – بخش اول

0

ناتی داگ یک شرکت آمریکایی در سانتامونیکا، کالیفرنیا است.

این استودیو پرچمدار بازی‌‌های انحصاری سونی و خالق بسیاری از سری‌های محبوب مانند Crash Bandicoot و Jak and Daxter و Uncharted و The Last of Us است.

ناتی داگ به ساخت بازی‌های شخصیت محور با داستان‌های محسورکننده مشهور است و تاکنون موفق به دریافت جایزه‌های متعددی شده است.

جیسون رابین و اندی گوین، دو دانش‌آموز دبیرستانی، از بنیان‌گذاران این شرکت در سال 1984 به نام JAM Software (Jason and Andy’s Magic Software) هستند .

این نام در سال 1989 به ناتی داگ تغییر یافت.

جیسون و اندی در سال 1982 با یکدیگر آشنا شدند.

جیسون در امور برنامه‌نویسی و اندی در امور هنری مهارت داشت که باعث می‌شد این دو شریک خوبی برای هم باشند.

آخرین محصول این شرکت، The last of us part II، دنباله‌ای از بازی The last of us است که در تاریخ 31 خرداد 1399 منتشر شد.

معرفی تمامی بازی‌های شرکت ناتی داگ

Math Jam اولین بازی شرکت ناتی داگ

اولین محصول استودیوی ناتی داگ، که آن سال‌ها به نام JAM Software شناخته می‌شد، در سال 1985 برای Apple II، کامپیوتر خانگی 8 بیتی، منتشر شد.

توسعه‌دهنده و ناشر این بازی JAM Software است.

Math Jam اولین بازی شرکت ناتی داگ
Math Jam اولین بازی شرکت ناتی داگ

 

جیسون و اندی زمانی که این بازی را منتشر کردند تنها 15 سال داشتند.

Math Jam یک بازی آموزشی است که هدف آن آموزش ریاضی به بچه‌ها بود.

عجیب است شرکتی که با ماجراجویی‌های پر از اکشن نیتن دریک و سفر پرفرازونشیب الی و جوئل به شهرت دست یافته، از طریق یک بازی ویدئویی که به بچه‌ها ریاضی یاد می‌داده کار خود را آغاز کرده است.

پس از اینکه این دو دوست جوان نتوانستند مدارس را راضی کنند تا از بازی آن‌ها استفاده کنند به سراغ بازی بعدی خود رفتند و Math Jam به کلی از صفحه روزگار محو شد.

Ski Crazed

این بازی در سال 1986 برای Apple II منتشر شد.

توسعه‌دهنده‌ی این بازی JAM Software و ناشر آن شرکت Baudville است.

Sky Crazed
Ski Crazed

نام این بازی در ابتدا Ski Stud بود، اما زمانی که Baudville قبول کرد تا ناشر بازی باشد به Ski Crazed تغییر یافت.

ورزش اسکی در آن زمان ورزش شیکی به شمار می‌رفت و انتخاب آن، استعداد و بصیرت جیسون و اندی را در 16 سالگی نشان می‌دهد.

قوانین بازی ساده هستند.

بازیکن باید در یک مسابقه اسکی روی کوه کلیمانجارو رقابت کند. او باید تا پایین کوه سالم برسد و گرفتار بهمن یا لغزش روی برف نشود.

از این بازی حدود 1500 نسخه ساخته شد و به قیمت 2 دلار به فروش رفت.

همین به جیسون و اندی جسارت ساخت عناوین بعدی را داد.

Dream Zone

این بازی در سال 1987 برای Apple IIGS و در سال 1988 برای DOS، Amiga و Atari ST منتشر شد.

توسعه‌دهنده‌ی این بازی JAM Software و ناشر آن شرکت Baudville است.

Dream Zone
Dream Zone

داستان بازی

ژانر این بازی ماجراجویی است.

بازیکن با خوردن اکسیر دانشمندی دیوانه در رویای خودش گیر افتاده و باید از دنیای تخیلی خود فرار کند تا به واقعیت بازگردد.

اما به این سادگی‌ها هم نیست. این رویا پر از موجودات کابوسی است و علاوه‌بر آن با کشتی‌های هوایی، قعله‌های شناور و… طرف هستید.

مجله‌های گوناگونی از گرافیک، داستان و رابط کاربری بازی به تعریف و تمجید پرداختند و از آن به عنوان حس یک رویای واقعی نام برده بودند.

منتقدین به این بازی نمره‌ی 5 از 5 داده بودند.

از این بازی نزدیک به 10000 نسخه به فروش رفت که درآمد خالص نزدیک به 15000 دلار برای توسعه‌دهندگانش به ارمغان آورد.

تصور اینکه چنین بازی‌ای توسط دو دانش‌آموز دبیرستانی نوشته شده بود بسیار سخت است.

این مطلب در هفته‌های آینده تکمیل خواهد شد. با گیم‌نیوز همراه باشید.

آیا تاکنون اسامی این عناوین را شنیده بودید؟ تصور شما از اولین بازی این شرکت چه بود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.