Publisher Theme
I’m a gamer, always have been.

سازندگان بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ پس از تهدید شدن به قتل انتظار اندکی انسانیت دارند

0

بازی سایبرپانک 2077 یکی از مورد‌انتظارترین بازی‌های این چند سال گذشته محسوب می‌شود. حالا خبر رسیده که سازندگان این بازی با پیچیدگی‌ها و دشواری‌هایی که تاخیر‌های متعدد بازی  سایبرپانک 2077 به وجود آورده مواجه شده‌اند و حتی تهدید به قتل شده‌اند.

اخیرا خبری منتشر شده بود که می‌گفت عرضه‌ی این بازی بار دیگر با تاخیر مواجه شده است تا سازندگان بازی بتوانند محصول نهایی خود را به بهترین صورت در نُه پلتفرم برنامه‌ریزی‌شده و در تاریخ 10 دسامبر منتشر کنند. طراح ارشد این بازی یعنی آندره زاوادزکی در واکنش به اتفاقاتی که اعلام این تاخیر در بر داشته، از طریق حساب کاربری توییتر خود از طرفداران خواسته که اندکی انسانیت داشته باشند و دیگر این استودیوی لهستانی را تهدید به قتل نکنند.

او گفته است:

می‌خواهم در خصوص تاخیر بازی سایبرپانک 2077 مسئله‌ای را مطرح کنم. متوجه هستم که احساس ناامیدی و عصابیت می‌کنید و می‌خواهید نظرات خود را در رابطه با این مسئله بیان کنید. با این حال اما فرستادن تهدید مرگ برای بازی‌سازان به هیچ عنوان قابل‌قبول نیست و کاملا عملی نادرست است. ما هم همانند شما انسان هستیم.

بازی سایبرپانک 2077 روند ساخت دشوار و چندلایه‌ای داشته است. این بازی در ابتدا برای پی‌سی و کنسول‌های موجود در دست ساخت بود و در ادامه‌ی کار، تبدیل به یک بازی میان-نسلی شد که قرار است برای پلتفرم‌های پی‌سی، گوگل استیدیا، پلی استیشن 4، پلی‌استیشن 4 پرو، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان/ایکس، ایکس باکس سری ایکس/اس در دسترس قرار بگیرد.

در ابتدا زمان انتشار این بازی 16 آوریل اعلام شده بود که پس از آن سه مرتبه با تاخیر مواجه شده است. همچنین گزارشاتی از استودیو CDPR منتشر شده است که نشان می‌دهد کارکنان خود را وادار به اضافه کاری می‌کند تا بتواند بازی را به مرحله‌ی نهایی برای عرضه برساند.

این استودیو در زمینه‌ی انتشار خبر تاخیر مجدد این بازی بسیار ضعیف عمل کرده است. در حدی که یک روز پیش از اعلام خبر تاخیر مجدد، در توییتر به طرفداران گفته بود که بازی طبق زمان‌بندی اعلام‌شده منتشر خواهد شد. به گزارش یکی از عوامل بلومبرگ، این تاخیر جدید که در نهایت مساوی با سه هفته کار طاقت‌فرسای مضاعف برای بازی‌سازان است درست همان زمانی به کارکنان این استودیو اعلام شده که در توییتر انتشار پیدا کرده است. نویسنده‌ی این گزارش، جیسون شریر، می‌گوید که برخی از کارکنان، 100 ساعت در هفته مشغول به کار هستند.

با این حال هیچ کدام از این مسائل رفتاری را که این استودیو و بسیاری از بازی‌سازان دیگر هرروزه با آن مواجه می‌شوند تا توجیه نمی‌کند. زاوادزکی در توییت دیگری یکی از ملایم‌ترین تهدید های قتل دریافت‌شده توسط سازندگان سایبرپانک 2077 را بازگو کرده است. این فرد، او و خانواده‌ی او را تهدید کرده و گفته که در صورت عدم انتشار بازی، می‌خواهد او را زنده‌‌زنده بسوزاند:

آندره در توییت خود می‌گوید «این مسئله را سبک نشمارید و از آن چشم‌پوشی نکنید. مسئله جدی است.» هیچ خبری هرچند هم که بد باشد باعث نمی‌شود که چنین رفتاری با کارکنان این استودیو توجیه شود.

چنین مسائلی باعث می‌شوند که روی زشت و متناقضی از جامعه گیمر‌ها نمایان شود که در آن برخی از به ظاهر طرفدارانی که بویی از اخلاقیات نرده‌اند، هیچ اهمیتی به افرادی که خالق آن‌چه که ادعا می‌کنند عاشق آن هستند، نمی‌دهند.

منبع TheVerge

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.