مدت زیادی از زمان انتشار بازی سوپر ماریو میکر 2 میگذرد اما میتوان گفت که تنها پس از گذشت زمان کوتاهی از انتشار این بازی، مراحل خلاقانه و فوقالعادهی بسیاری برای این بازی طراحی شدند که به سرعت سرورهای بازی را اشغال کردند. جستوجو در میان این مراحل میتواند کار دشوار و زمانبری باشد. به همین خاطر است که در این مطلب سعی کردهایم که این بار را از روی دوش شما برداشته و ده مورد از بهترین و جذابترین مراحلی را که طرفداران برای این بازی ساختهاند به شما معرفی کنیم.
10 مرحله فوق العاده از سوپر ماریو میکر 2
برای این که این مراحل را امتحان کنید، تنها کافی است که Course ID نشان دادهشده در تصویر هر مرحله را وارد کنید.
Automatic 1-1
ژانر اتو-ماریو به آن دسته از مراحلی اطلاق میشود که یا به مداخلهی بسیار کمی از جانب بازیکن احتیاج دارند و یا این که در کل هیچ نقشی برای بازیکن در نظر نگرفتهاند.
مرحلهی Automatic 1-1 نیز از این قائده مستثنی نیست. آنچه باعث میشود این مرحله تا این اندازه خاص شود این است که در آن از طرح کلی اولین مرحلهی بازی Super Mario Bros استفاده شده است. با این حال طراح این مرحله ترامپولینهایی را در بهترین موقعیتهای ممکن قرار داده است تا ماریو بتواند بدون این که هیچ تلاشی انجام دهد، آن را به اتمام برساند.
Calamari Inkantation
دومین مورد از فهرست بهترین مراحل سوپر ماریو میکر 2 نیز به ژانر اتو-ماریو تعلق دارد. این بار طراح این مرحله تلاش کرده تا با استفاده از بلوکهای موزیکال و بازسازی یکی از محبوبترین قطعات موسیقی استفاده شده در موسیقی متن بازی Splatoon 2، به این بازی ادای دین کند.
درواقع طراح این مرحله با ساختن آن موفق شده است که یک بورد میکس موسیقی را در در قالب یک مرحله Super Mario بیافریند. چنین سازههای موزیکالی در تمامی ژانرها پیدا میشوند اما بدون شک این مرحله از نظر ما یکی از محبوبترینها است.
Olimar’s Pikmin Adventure
پیرو مرحلهی معرفی شدهی پیشین، Olimai’s Pikmin Adventure نیز به وضوح اشاراتی به مجموعهی Pikmin دارد. این مرحله با سقوط یک موشک آغاز میشود که ماریوی بیچاره را به سطج سیاره میفرستد. در این مرحله پیکمینهای دوستداشتنی جای خود را به گومبا (گونههای قارچمانند در بازیهای سوپر ماریو) میدهند که از آنها به عنوان گلوله برای از بین بردن دشمنان حاضر در مرحله استفاده میشود.
بازسازی گیمپلی بازی Pikmin در چهارچوب سوپر ماریو یکی از بهترین مثالها برای نشان دادن خلاقیت جاری در میان طراحان مراحل بازی Super Mario Maker 2 محسوب میشود.
True Friendship
در این مرحله رابطهی بسیار نزدیکی میان ماریو و کوپای لاکقرمز دیده میشود. این دو باید در این مرحله با همکاری و همفکری یکدیگر، معماهای این مرحله را حل کنند و از سد موانع و چالشهای آن بگذرند. این دو برای این کار میبایست پرشهای به موقعی داشته باشند و پلتفرمهای لازم را بسازند.
البته کوپا درواقع تنها به دنبال ماریو میآید اما حسی به ما میگوید که او نیز روحی دارد که باعث میشود پایان این مرحله بار احساسی زیادی داشته باشد.
Celestial Sprint Speedrun
این مرحله دقیقا نقطهی مقابل مراحل اتو-ماریو محسوب میشود و در آن لازم است که بازیکنان همواره در حال حرکت باشند. یک لحظه غفلت در این مرحله برای به کشتن دادن ماریو کافی خواهد بود. مراحل زیادی همانند این مرحله وجود دارند که برای به پایان رساندن آنها مجبور باشید چندین مرتبه تلاش کنید، اما Celestial Sprint Speedrun توانسته تعادلی میان دشواری و قابلانجام بودن برقرار کند که لذت را برای بازیکن به همراه داشته باشد.
جلوههای ویژهی خوشموقع و پایان هیجانانگیز این مرحله باعث میشود که تا مدتها در یاد شما باقی بماند.
Brother Can You Spare a Coin?
تصور این که یک مرحلهی سوپر ماریو بتواند بامزه باشد اندکی دشوار است اما این مرحله توانسته است که با یک روایت ساده به این موفقیت دست پیدا کند. تنها کاری که شما در این مرحله باید انجام دهید این است که یک سکه به دست آورید.
با این که این مسئله چالشبرانگیز نیست اما به سخره گرفتن ماریو در این مرحله باعث میشود که داستان احساسی پرفراز و نشیبی داشته باشد که برای یک یا دو دقیقه سرگرمی دستاورد قابلتوجی است.
Switch X Switch
کلیدهای روشن و خاموش در بازی سوپر ماریو میکر 2 معرفی شدهاند و به طراحان مراحل اجازه میدهند که خلاقیت بیشتری را به نمایش بگذارند. مرحلهی Switch X Switch در حال حاضر یکی از محبوبترین مراحل این بازی است که به خوبی از انواع مختلف این بلوکها بهره گرفته است. با این که شروع این مرحله ساده است، اما کار به سرعت به جایی میرسد که برای این که درون مواد مذاب نیافتید باید به همین کلیدها امید داشته باشید.
در میان تمامی مراحل موجود در فهرستی که از ده مرحله برتر بازی سوپر ماریو میکر 2 برای شما تهیه شده است، این مرحله بیشتر از همه به مراحل طراحیشده توسط خود نینتندو شباهت دارد. این شاید بالاترین تعریفی باشد که بتوان از یک مرحلهی ساختهشده توسط یکی از طرفداران کرد.
Super Mario Sunshine’s Sand Bird
این مرحله که به صورت خودکار اسکرول میشود از بسیاری از جهات عجیب و منحصر به فرد است و یکی از مهمترین دلایل این مسئله این است که این بازی از سمت راست به چپ اسکرول میشود. اما این مرحله یک عنصر خلاقانهی بسیار جذاب را نیز در خود جای داده است؛ یک پرندهی شنی که بر اساس مرحلهی مشابهی در بازی Super Mario Sunshine وجود داشته است. هر دوی این پرندهها با استفاده از بلوکهای پرنده ساخته شدهاند و برای این که بتوانید سکههای لازم در این مرحله را جمعآوری کنید باید خلاقیت و ذکاوت بالایی داشته باشید.
این که شخصی توانسته است یک مرحله سهبعدی را در یک بازی دوبعدی بازآفرینی کند بسیار جالبتوجه است.
Don’t Move
این مرحله که آخرین مورد اتو-ماریوی این لیست محسوب میشود از تم Super Mario 3D World استفاده میکند تا یک چالش دشوار را برای ماریو خلق کند. با این حال ماریو با زمانبندی خوب خود موفق میشود که از دست ارواح آسیبناپذیر جان سالم به در ببرد.
اگر میخواهید مهارتهای خود در بازی سوپر ماریو را به رخ کسی بکشید این مرحله را انتخاب کنید و با در دست گرفتن نمایشی یک کنترلر، او را متحیر کنید.
Welcome Neo – Blue or Red Pill?
برای انتخاب مراحل این فهرست سعی کردهایم که زیاد به سراغ مراحل دشوار و سخت نرویم. با این حال برای به پایان رساندن این فهرست مرحلهای را برگزیدهایم تا بتوانیم مازوخیستها را نیز راضی نگه داریم. Welcome Neo درواقع دو مرحله است که با یکدیگر ترکیب شدهاند. در صحنهی اولیهی بازی ماریو باید از میان دو لولهی قرمز و آبی یکی را انتخاب کند. هر یک از این لولهها ماریو را به محیطی هدایت میکنند که از لحاظ ظاهری مشابه هستند اما مبارزات و موانعی که پیش روی او قرار دارند کاملا با هم متفاوت هستند.
اگر فکر میکنید که یکی از این دو لوله انتخاب سادهتری است پیشنهاد میکنیم که تجدید نظر کنید.