ورلد آو وارکرفت Shadowlands مخاطبان بیشتری را به بازی جذب خواهد کرد
در آستانه شروع ورلد آو وارکرفت Shadowlands باید بدانیم که این بازی بسیار محبوب سبک MMO برای اولین بار در سال 2004 منتشر شد و حالا پس از گذشت 16 سال از اولین انتشارش، پرچمدار ژانر MMO و یکی از غولهای صنعت بازیسازی است، به طوری که همواره شروع کردنش برای برخی از بازیکنان در این برهه از زمان کاری سخت و سختتر میشود.
جانی کش (Johny Cash) طراح ارشد بازی ورلد آو وارکرفت از استودیو بلیتزارد در مصاحبهای با گیماسپات به بررسی این مشکل بازی میپردازد و درباره اینکه توسعه Shadowlands چطور به حس بهتری از بازی کمک میکند، توضیحاتی میدهد. بخشی از راه حل این مشکل معرفی مکان شروع جدید بازی یعنی Exile Reach در کنار ارائه توضیحاتی درباره کاهش ماکسیموم سطوح کاراکترها است. بدین ترتیب تمام کسانی که به سطح 120 رسیده بودند، به لول 50 تغییر سطح داده و بعد ازین سطح 60 سقف لولهای بازی خواهد بود.
«دسترسی بهتر مردم به ورلد آو وارکرفت، یکی از اهداف مهم ما در جهت توسعه Shadowland بود. ورلد آو وارکرفت بازیای است که قدمت زیادی دارد و این قدمت، میراث او است. یکی از دردسرهای بازی که در گذر زمان بزرگتر میشد، 120 سطحی بود که بازیکنان میبایست برای آمادگی کاراکترهایشان برای بازی با دوستان، رفتن به جنگ یا هر کاری که میخواستند انجام دهند، آن را پشت سر میگذاشتند.»
کش اضافه میکند که هرچقدر بلیتزارد اکسپنشن به بازی اضافه کند، بازیکنان فقط بین آنها حرکت میکنند و هیچ چیز خاصی در آنها را دنبال نمیکنند. با توسعه Shadowlands بلیتزارد در اصل نحوه افزایش سطح کاراکترها را به گونهای اصلاح کرد که باعث شود بازیکنان بیشتر جذب شده و آنچه را شروع کردهاند به پایان برسانند.
«در طول مسیر، در حالی که تعداد زیادی اکسپنشن و تمهای مختلف داشتیم، متوجه شدیم که بازیکنان فقط در آن گشت و گذار میکنند و به دنبال داستان اصلی آن نمیروند. پس با مرور دوباره بعضی از این چالشها، Shadowlands را فرصتی دیدیم تا به کمک آن حس بهتری از افزایش سطح به بازیکنان منتقل کنیم.»
«تغییر سطح فقط یک بخش این معادله است، پس در نهایت کاری که کردیم، همراهی با جریان و تماشا کردن آن بود. دقت به تجربه بازیکنان تازه وارد در Exile Reach که حالا قواعد بازی کردن را از اساس تغییر داده است، مطمئن شدن از در دسترس بودن تمامی مشخصههای بازی برای تمامی بازیکنان و انجام دادن تحقیقات فراوان و آزمودن اطلاعات از جمله کارهایی بود که به جهت ورود راحتتر افراد ناآشنا به این بازی و در نهایت داشتن احساس راحتی در بازی کردن انجام دادیم.»
در اصل، بسیاری از این تغییرات به وسیله یک پچ اولیه در ورلد آو وارکرفت صورت گرفت و جانی کش معتقد است که از این آپدیت بسیار استقبال شده است.
درباره افزایش سطح، جانی کش معتقد است که یکی از فلسفههای راهنما در این راه، این بود که تغییر و افزایس سطح برای بازیکن امری معنادار باشد، بدین ترتیب که هر بازیکنی به سطح جدید میرسد، مطمئن باشد که چیزی به دست میآورد.
«ما همینطور میخواستیم هر سطح معنای خاصی داشته باشد. قبلا افزایش سطح مساوی بود با رفتن یک راه طولانی بدون به دست آوردن هیچ چیز خاصی. ما نمیخواستیم چنین حسی را به بازیکن منتقل کنیم، در نتیجه حالا هر باری که سطح کاراکتر افزایش پیدا کند، حداقل یک چیز دریافت خواهد کرد که میتواند هر چیزی باشد: به روز رسانی یک طلسم، دسترسی به سیاهچال، هر چیزی. پس در کنار افزایش عدد سطح حتما چیزی بدست خواهید آورد.»
ورد آو وارکرفت Shadowlands که قرار بود 6 آبان ماه منتشر شود، با اندکی تاخیر روز دوشنبه (سوم آذر ماه) برای پیسی عرضه خواهد شد.