Publisher Theme
I’m a gamer, always have been.

استودیوی IO Interactive بازی جیمز باند را می‌سازد – بهترین ترکیب ممکن!

0

اگر دو بازی اخیر Hitman را بازی کنید متوجه می‌شوید که سازنده این بازی‌های یعنی استودیوی IO Interactive علاقه‌ی زیادی به فیلم‌های جیمز باند دوران دنیل کریگ دارد. حال که بازی جدید این استودیو معرفی شده و می‌دانیم که یک عنوان جیمز باند خواهد بود، بد نیست نگاهی به رابطه قلبی خوب این استودیو و جیمز باند بیاندازیم.

 

 

نه تنها در میان‌پرده‌ها -که چند صحنه از فیلم‌ها را مستقیما کپی می‌کند- که در لحن، اتمسفر و تمرکز بیش از اندازه بر جاسوسی و حتا ساختار مراحل بازی‌های Hitman اخیر نیز جیمز باند را به یاد می‌آورند.

مامور 47 در نقش مامور 007

فیلم‌های جیمز باند دنیل کریگ را می‌توان به راحتی از دیگر عناوین این سری تشخیص داد. یک جیمز باند خون‌سرد، دقیق، و مینیمال که باز تعریف شده است. و استودیوی IO Interactive این سطح از ویژگی‌های منحصر به فرد را برای ساخت ریبوت هیتمن به کار گرفت و به قسمت‌های بعدی آن نیز منتقل کرد.

شما قطعا باید بازی‌های جدید هیتمن را تجربه کنید. آپارتمان‌های فوق مدرن، هتل‌های جذاب، بیمارستان‌های ژاپنی بنا شده در کوهستان و شهرهای بندری ایتالیایی، کاملا یاداور جیمز باند هستند.

قاتل کچل را از صحنه حذف کنید و یک مامور مخفی بریتانیایی را به جای آن قرار دهید. این‌گونه مشخص می‌شود که هیتمن جدید و دنباله‌های آن اساسا پیش از معرفی بازی جیمز باند این استودیو جیمز باند بوده‌اند.

این بازی‌ها اساسا با هدف نفوذ به ساختمان‌ها و مکان‌های عجیب و سخت محافظت شده، اعزام نیروهای پشتیبانی، سرفت اطلاعات محرمانه، به قتل رساندن افراد بد و تبدیل کردن همه‌ی اشیا به سلاح‌های کشنده و استفاده از گجت‌ها ساخته شده‌اند. کارهایی که برای جیمز باند معمول و متداول هستند.

بازی هیتمن حتا در زمینه موسیقی متن نیز به فیلم‌های مدرن باند مدیون است. تلفیق موسیقی الکترونیک مینیمال با لحظات ارکسترال، و سازهای سنتی کشوری که مامور 47 در آن‌جا در حال انجام ماموریت است.

راهبردی بسیار شبیه به آن‌چه توسط «دیوید آرنولد» و «توماس نیومن» در فیلم‌های جیمز باند دنیل کریگ به کار گرفته شده بود. کافی است به قطعه‌ی Voluntary Retirement از فیلم اسکای‌فال گوش کنید تا متوجه منظور ما بشوید.

بهترین تصمیم برای باند

بسیاری از بازی‌های جیمز باند بر صحنه‌های تیراندازی، تعقیب با ماشین و صحنه‌های از پیش تعیین شده‌ی عظیم و هیجانی بنا شده‌اند. با این حال می‌توان امیدوار بود که -با توجه به بازی‌های هیتمن– استودیوی IO Interactive شخصیت باند را به عنوان یک جاسوس معرفی کند تا یک قهرمان اکشن.

بخشی که احتمالا از جذابیت بیشتری برای دنبال کنندگان آثار این استودیو برخوردار است. دیدن نفوذ جیمز باند به محیطی محافظت شده، همرنگ شدن با جمعیت و ناشنانس باقی ماندن. چنین رفتاری برای شخصیت جیمز باند بسیار جذاب‌تر است. همچنین بیشتر از درگیری‌های پر سر و صدا و معرکه‌های تیراندازی پر خروش به شخصیت باند نزدیک است.

با این‌که بازی‌های هیتمن را دوست داریم باید اعتراف کنیم که خلق یک روایت درگیرکننده معمولا آن چیزی بوده که IO Interactive را به زحمت انداخته است. داستان پس زمینه‌ای که قرار است مراحل مجزای دو بازی هیتمن را به هم متصل کند، کاملا فراموش شدنی است. همچنین نسبت به ماجرایی که به طور مستقل در هر کدام از مراحل روایت می‌شود، از جذابیت بسیار کمتری برخوردار است.

باند هستم، جیمز باند

با در نظر گرفتن ضعف IO Interactive در شکل دادن به داستان، امیدواریم که آن‌ها یک نویسنده با سابقه کار روی عناوین جیمز باند را استخدام کنند. می‌تواند کسی باشد که روی فیلم‌ها کار کرده، برای باند کمیک نوشته یا رمان‌های فرعی را قلم زده است. یک داستان خیلی خوب از الزامات یک بازی مخفی کاری سیستماتیک نیست، اما باند همیشه زمانی که شما برای چیزها اهمیت قائل باشید بهتر است.

همچنین در حالی که جیمز باند ساخته IO به روایت داستان اصیلی می‌پردازد که در آن جیمز باند دو صفر ( 00 ) خود را به دست می‌آورد، پتانسیل بسیار زیادی برای یک داستان جذاب و درگیرکننده در اینجا دیده می‌شود. داستانی که فیلم‌های جیمز باند هنوز به طور کامل به آن نپرداخته‌اند.

این تنها یک فرضیه است، اما اگر IO می‌توانست از این تئوری طرفداران استفاده کند که می‌گویند «جیمز باند» تنها یک اسم رمز است که توسط افراد زیادی استفاده می‌شود و مختص یک نفر نیست، شاهد یک اتفاق خیلی جذاب بودیم. در این حالت بازی‌کنندگان به خلق مامور خودشان مشغول می‌شدند و نژاد و جنسیت دلخواهشان را برمی‌گزیدند. احتمالا صاحبان حقوق باند در Eon Productions هرگز اجازه‌ی انجام چنین پروژه بلندپروازانه‌ای را ندهند، اما این کار جذاب به نظر می‌رسد.

بهترین ترکیب ممکن

واقعا انتخاب استودیوی بهتری برای ساخت یک بازی جیمز باند ممکن نبود. IO Interactive همین حالا هم زمینه را برای ساخت بازی جیمز باند با بازی‌های اخیر Hitman بنا کرده است. و به گونه‌ای پایه ریزی کرده که می‌تواند استایل، ظرافت، و خونسردی و جذابیت منحصر به فردی که بهترین فیلم‌های جیمز باند مدرن با آن تعریف می‌شوند را ضبط کند.

حتا اگر نتیجه یک بازی هیتمن بود که جیمز باند به عنوان یکی از شخصیت‌های قابل بازی به آن اضافه می‌شد هم آن قدر جذابیت داشت که بخواهیم بازی کنیم.

اما با توجه به تیزر رونمایی بازی که کاملا بدون محتوا بود، به نظر می‌رسد راه بسیار درازی تا انتشار بازی داشته باشیم، اما قطعا صبر کردن برای این بازی کار دشواری است.

منبع pcgamer

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.