Publisher Theme
I’m a gamer, always have been.

انتخاب در بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ بیش از آنچه فکر می‌کنید تاثیر دارد – ترجمه

0

سایبرپانک 2077 بیشتر شبیه یک بازی اکشن است تا نقش‌آفرینی و اگر با دقت به بازی نگاه نکنید اصلاً نمی‌توانید تشخیص دهید که این عنوان نقش‌آفرینی است. تمام بازیکنان تا اینجا از محدودیت‌های گزینه‌های نقش‌‌آفرینی در بازی انتقاد کرده‌اند. خصوصاً زمانی که نوبت به حرف زدن با مردم در جهان بازی می‌شود. حتی زمانی که بازی سایبرپانک در دیالوگ‌ها به شما حق انتخاب می‌دهد، احساس می‌کنید که این انتخاب‌ها هیچ تاثیری نخواهند داشت.

این موضوع تنها به این دلیل است که بازی سایبرپانک به طرز متفاوتی به هر انتخاب رسیدگی می‌کند. بدین معنا که این بازی از دیگر عناوین نقش‌آفرینی مات‌تر است.

به عنوان مثال یکی از ماموریت‌های اولیه‌ی بازی را در نظر بگیرید. ماموریتی که در آن وی (V) باید یک محموله ارزشمند را بدزدد. در ابتدا متوجه شدم شخصیت وی برایم مبهم است. او درحالی‌که هر سناریو را نابود می‌کند، همیشه بی‌پروا، خشن، مصمم و کنایه‌آمیز است.

خطر اسپویل! آن‌چه در ادامه خواهید خواند داستان 10 ساعت اول بازی را برای شما به طور کامل اسپویل خواهد کرد!

زمانی که شروع کردم درباره‌ی پیشرفتم در بازی با دوستانم صحبت کردم، متوجه شدم که هر یک از ما تجربه‌ی بسیار متفاوتی از بازی داشته‌ایم.

به عنوان مثال در یکی از ماموریت‌ها، من درست همان کاری را قبل از ماموریت انجام دادم که یکی از دوستانم انجام داده بود؛ یعنی متحد شدن با یکی از نفوذی‌های خارج از شرکت که برایم کارت اعتباری هک شده فراهم کرده بود. زمانی که خواستم با باند جنایتکار قاتل وارد معامله شوم و پول تراشه‌ای را بپردازم که برای دوستم نیاز داشتم، در تمام مدت سعی داشتم این معامله به خوبی پیش برود و آن‌ها را راضی نگه دارم. در همین حین متحدم وحشت‌زده شد و گروه او مانند ارتشی روی پایگاه خراب شدند و من مجبور شدم به تنهایی برای خارج شدن از این شرایط مبارزه کنم. از آنجایی که عملیات افتضاح پیش رفته بود، متحد من اخراج شد و پسری که او در صندوق عقب ماشینش حمل می‌کرد از من به خاطر نجات جانش تشکر کرد.

در مقابل دوست من این ماموریت را به نحو دیگری پیش برد.

او موفق شد همان معامله را انجام دهد اما زمانی که قرار شد با ملستورم (Maelstrom) صحبت کند راه خشونت را در پیش گرفت و در ازایش متوجه شد که رئیس این باند که فکر می‌کردیم مرده، درواقع اسیر شده است. او در ادامه رئیس باند را نجات داد.

اگر بخواهم جمع‌بندی کنم باید بگویم درواقع این مجموعه‌ای از حوادث است که درنهایت منجر به تفاوت در تجربه‌های ما از بازی می‌شود و درحال‌حاضر هر یک از ما تجربه‌ی منحصربه‌فردی از گشت‌وگذار در نایت سیتی داریم.

در همین رابطه با راهنمای بازی Cyberpunk 2077 – هشت کاری که باید حتما در بازی انجام دهید در گیم‌نیوز با ما همراه باشید.

احساس به پایان رساندن یک ماموریت بزرگ در بازی BioWare را دارد با این تفاوت که در آنجا من متحدان و اعمالم را طی یک سری دیالوگ مشخص انتخاب می‌کردم.

اما در سایبرپانک این رویکرد ماست که منجر به تفاوت می‌شود.

گزینه‌ی دیالوگ آبی می‌تواند بسیاری موارد را تغییر دهد. مانند پرش از روی آن موضوع یا ترجیح دادن یکی به دیگری و…

در سایبرپانک این رویکرد ماست که منجر به تفاوت می‌شود
در سایبرپانک این رویکرد ماست که منجر به تفاوت می‌شود

در ماموریت دیگری از شما خواسته می‌شود به همسایه‌ی خود، بری، پلیس سابق سر بزنید. دوست من گزینه‌های دیالوگ را به درستی انتخاب کرد و بری سفره‌ی دلش را پیش او باز کرد. در مقابل من سعی کردم مودب باشم و از او سوال‌های شخصی نپرسم و درواقع رویکردی سردتر را در پیش گرفتم. در ازای این رویکرد دفعه‌ی بعدی که به بری سر زدم او به طرز وحشتناکی با غم خود کنار آمده بود.

کمی بعد با پدر و پسری ملاقات کردم که ویدئوی بسیار وحشتناکی را در اختیار داشتند. می‌توانستم از طریق دیالوگ کار را پیش ببرم، اما اگر در وسط مکالمه به پدر یا پسر شلیک می‌کردم دیالوگ منحصربه‌فردی برایم باز می‌شد که از طرف بازمانده آغاز می‌شد.

با این‌که مردم در بازی‌های جهان باز بسیار دوبعدی عمل می‌کنند، اما شخصیت‌های ماموریت‌ها می‌توانند غیرقابل‌ پیش‌بینی باشند. با این تفاسیر دور از انتظار نیست که بازیکنان احساس کنند انتخاب در بازی سایبرپانک 2077 تاثیری ندارد. متاسفانه آخرین اثر سی دی پراجکت عرضه‌ی موفقیت‌آمیزی نداشته و این عنوان پر از اشکالات، گلیچ‌ها و ارورهایی است که صدای کاربران را در آورده است. در همین راستا سیستم جنایت و تنبیه آن‌طور که باید و شاید کار نمی‌کند.

در همین رابطه با تماشا کنید: نگاهی به جالب ترین گلیچ های بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ در گیم‌نیوز با ما همراه باشید.
البته بازی چندین انتخاب سخت هم پیش پای شما خواهد گذاشت.

به عنوان مثال در اوایل بازی خانم اولین پارکر از شما می‌خواهد در ماجرای سرقت به جای دکستر دی‌شاون طرف او را بگیرید. در این ماجرا شما چند انتخاب دارید و درنهایت بزرگترین تفاوتی که ایجاد می‌شود درصد سهم شما از سرقت است.

اگر تنها بخواهید بازی را پیش ببرید، احتمالاً این حس به شما دست خواهد داد که انتخاب چندانی ندارید. اما اگر واقعاً بخواهید عمق نقش‌آفرینی را در این عنوان حس کنید باید با دوستانتان در این باره صحبت کنید.

درخت دیالوگ‌ها هم با این‌که تاثیر بلند مدتی ندارد، اما می‌تواند در تصمیم‌گیری درباره‌ی شخصیتتان کمک کننده باشد. شخصیت وی که در ابتدا خنثی است می‌تواند تبدیل به یک مزدور بی‌رحم شود یا می‌تواند یک مزدور حرفه‌ای باشد که در قبال کسانی که نیاز به کمک دارند احساس مسئولیت کند. هر یک از این موارد بسته به رویکرد شما در پیشبرد بازی دارد.

البته تفاوت‌های بلند مدت در بازی به اعمال شما بستگی دارد نه حرف‌هایتان.

این سیستم کاملاً ارگانیک است و زمانی که عمق آن را درک کنید احساس بسیار بهتری خواهید داشت.

در همین رابطه با آموزش بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ – بهترین ساختار و جوایزی که باید از همان ابتدا فعال کنید در گیم‌نیوز با ما همراه باشید.
منبع polygon

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.