سازندگان سایبرپانک ۲۰۷۷ پیش از عرضه بازی از وخامت اوضاع آگاه بودند
هفته گذشته، همبنیانگذار استودیوی سی دی پراجکت رد، در یک ویدئو، درباره بازی توضیحاتی ارائه داد. «مارسین ایوینسکی» با عذرخواهی مجدد درباره شرایط عرضه بازی سایبرپانک 2077 خاطرنشان کرد که همهی مشکلات بازی برای سازندگان آن مشخص نبود. ادعایی که با توجه به گزارش منتشر شده در رسانه بلومبرگ، توسط اعضای تیم سازنده بازی رد شده است.
«جیسون شرایر» نویسنده این گزارش میگوید که با بیش از 20 نفر از کارکنان سابق و فعلی استودیو گفتگو کرده است. اگرچه مشکلات ناشی از بیماری کووید-19 کار را برای سازندگان سخت کرده بوده است. به عنوان مثال اجبار برای کار از خانه و عدم دسترسی به کیت توسعه کنسولها در استودیو، بر مشکلات سازندگان افزوده بود. با این حال، افرادی که شرایر با آنها گفتگو کرده است میگویند آزمایشهای بیرونی، از وجود باگها خبر دادند.
ایوینسکی اما در ویدئوی خود وجود باگها را «غافلگیری» جلوه داد. در حالی که اعضای تیم سازنده میگویند که پیش از عرضه بازی از وجود باگها خبر داشتند.
شرایر نوشته است:
همانطور که تاریخ عرضه بازی نزدیکتر میشد، همه در استودیو میدانستند که بازی در وضعیت مناسبی نیست و نیاز به زمان بیشتری دارد.
این مربوط به زمانی است که تاریخ عرضه بازی 19 نوامبر بود. این تاریخ بعدا به 10 دسامبر تغییر کرد. این تاخیر سه هفتهای، «برنامهنویسان را مجبور به برطرف کردن باگها تا جای ممکن کرد» اما عرضه بی مشکل بازی در آن زمان هم غیرممکن بود.
شرایر پیش از این هم از وضعیت اضافه کاریهای تحمیلی سازندگان خبر داده بود.
این گزارش جدید ابعاد تازهای از ماجرا را برملا میکند:
زمانهایی بود که من تا روزی 13 ساعت اضافه کاری را تحمل میکردم. احتمالا رکورد من کمی بیشتر از این بوده باشد. و من پنج روز در هفته پشت سر هم به این ترتیب کار میکردم.
این را «آدریان یاکوبیاک» برنامهنویس صدای سابق در استودیو میگوید. «من دوستانی دارم که خانواده خود را به خاطر این موضوعات از دست دادند».
این گزارش همچنین اشاره میکند که مشکلات سایبرپانک 2077 زودتر از چیزی که به نظر میرسد شروع شدند. چالش ساختن یک انجین جدید در حین توسعه بازی، همزمان با کار روی پروژه بزرگ ویچر 3 از این جمله هستند. در حالی که سازندگان سایبرپانک 2077 که در سال 2012 معرفی شد، از سال 2016 توسعه آن را آغاز کردند.
مدیرعامل استودیوی سی دی پراجکت رد پاسخی به گزارش بلومبرگ نداشته است. اما «بادوفسکی» در یک توییت در این باره اظهار نظر کرد. او اساسا توصیف این گزارش از دموی E3 2018 بازی مبتنی بر «تقلبی» بودن آن را رد کرده است. بادوفسکی نوشته، که این دمو روند غیرخطی ساخت بازی را بازتاب داده و مشخصا برچسب «در حال توسعه» را داشته است.
بازی نهایی ما بسیار بهتر از آنچه آن دمو هرگز توانست باشد به نظر میرسد و بازی میشود.
او همچنین این ایده که اکثریت اعضای استودیو معتقد بودهاند بازی آماده عرضه در سال 2020 نیست را رد میکند. با این منطق که گروه 20 نفره از افرادی که روی این بازی کار کردهاند، بسیار کمتر از آن هستند که چنین ادعایی را مطرح کنند.
حالا که گرد و غبار ناشی از عرضه پردردسر بازی سایبرپانک 2077 خوابیده است، این استودیو کار روی ساخت آپدیتهای بازی برای برطرف کردن مشکلات آن را شروع کرده است. به همین خاطر عرضه دی ال سی بازی دیرتر از آنچه پیشتر اعلام شده بود انجام خواهد شد.
سی دی پراجکت رد همچنین قرار است بخش چندنفره مستقل این بازی را عرضه کند. ظاهرا باید منتظر این بخش در سال 2022 باشیم.