Ashwalkers یک بازی به سبک شبیه ساز بقا و با پایان باز است. زمان این بازی 200 سال در آینده است. در آن یک فاجعه آتشفشانی سیاره را از بین برده و آن را بی ثمر و پر از خاکستر کردهاست. در سفری به Dome of Domes، مدینه فاضلهای در آن سر دنیا، بازیکنان یک گروه 4 نفره را میسازند.
این گروه از Petra: سرگروه شجاع، Sinh: یک جنگجوی توانا، Kali: محقق جوان و Nadir: یک دیدهبان هوشیار، تشکیل شده است.
بازی Ashwalkers دارای عناصر ساختن، مدیریت منابع، سیستم بقا و مقدار زیادی انتخابها و قضاوت است. همه این عوامل باعث ایجاد 34 پایان این بازی میشود. انتخاب بازیکن هسته اصلی این بازی است. سازنده این بازی Matteo Gaulmier میگوید:
این بازی بیشتر حالت یک آزمایشگاه تا داستان دیستوپی را برای ما دارد.
اگر این درست باشد Ashwalkers عجیبترین آزمایشگاه قبل از انتهای دنیا است.
دنیای بازی Ashwalkers خاکستری با خطهای سیاه و قرمزی خون
این بازی پر از ابرهای خاکستر در حال گردش است. این ابرها برروی صفحه مانند حالت فیلمهای قدیمی سیاه سفید، را گرفتهاست. خطهای سیاه مشخص و رنگ قرمز خون این محیط بی رنگ را کمی جان میبخشد. حالت این بازی کمی ما را به یاد Sin City و Le Rapport de Brodeck می اندازد. در این میان موسیقی متن این بازی در موج این بازی خود را میسازد. این موسیقی بازیکنان را در دام جو سنگین بازی میاندازد. موسیقی متن این بازی از کار Disasterpeace در Hyper Light Drifter الهام گرفته شده است.
گالمیر میگوید:
در هنگامی که ما در حال ساخت این بازی بودیم، یک پس زمینه کلاسیک تر مثل زمستان پس از بمب اتمی را در نظر داشتیم. اما در میانه راه آرام آنرا به پس زمینه حال حاضر آن که خاصتر است تغییر دادیم. ما این پس زمینه آخرالزمانی خاکستری را یافتیم. از این پس زمینه زیاد استفاده نشده بود. پس ما از آن استفاده کردیم. اینگونه بود که بازی آرام آرام از سیاه سفید به سمت خاکستری کامل پیش رفت. این پس زمینه خاکستری، در اصل به خاکسترها و مرگ اشاره دارد.
استودیو مستقل سازنده این بازی Nameless XIII در فرانسه قرار دارد. سازنده این بازی گالمیر هم فارغالتحصیل مدرسه ETPA در عکاسی و طراحی بازی است. مدیرکل Nameless XIII آقای Herve Bonin است. او از پایهگذاران Dontnod و یکی از سازندگان بازی تصمیمگیری Life is Strange است. او زمانی که دید با گالمیر یک فلسفه مشترک دارد، تصمیم گرفت با او در ساخت Ashwalkers همکاری کند.
بنین میگوید:
روش داستان سرایی او، اینکه چگونه داستانی جذاب را بگوید و انتخابهای بازیکنان چیست، چیزی آشنا است. این بازی مانند Life is Strange نیست. ولی از جزئیات و متدهایی مانند آن بهره میبرد. من استعدادها را میشناسم و وقتی استعدادی را میبینم تنها یک کار میتوانم بکنم، از آن حمایت کنم. متئو و گروه جوان آن دارند کارهای خارقالعادهای انجام میدهند.
خودتان را قضاوت کنید
با 34 پایان مختلف، برخی از روشها ممکن است بسیار کوتاه باشند. این درحالی است که برخی ممکن است گستردهتر باشند. Ashwalkers بازیکنان را بر اساس تصمیمات خوب یا بد قضاوت نمیکند. این بازی از حلقه کارما هم بهره نمیبرد. این بازی به بازیکنان اجازه میدهد تا با بقا و اخلاقیات سروکله بزنند. این بازی به شما میآموزد که در شرایط خاص و حتی روزمره چگونه تصمیم بگیرید.
همانطور که گالمیر میگوید:
ما نمیخواهیم تا بازیکنان را قضاوت کنیم. میخواهیم به آنها وسیلهای بدهیم تا خودشان، خودشان را قضاوت کنند.
Ashwalkers در ماه آوریل به کامپیوترهای شخصی خواهد آمد.