گزارشها از ساخته شدن یک بازی Call of Duty کاملا زامبی حکایت دارند
تام هندرسون گزارش کرد که در اکتیویژن بر روی یک پروژه جداگانه برای زامبی بازی Call of Duty در حال کار هستند. گفته میشود که این پروژه در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و در حال حاضر به بازی خاصی وابسته نیست.
چرا اکتیویژن میخواهد یک بازی Call of Duty مجزا با حالت زامبی بسازد؟
خیلی مهم است توجه کنیم، با این که هندرسون به خوبی ماجراهای بازی ندای وظیفه را دنبال میکند، اما در این ماجرا کمی شک و تردید وجود دارد.
با این وجود، بیایید بررسی کنیم که چرا اکتیویژن حتی میخواهد یک بازی مستقل از زامبی Call of Duty را بسازد.
به زبان ساده، این حالت از محبوبیت بالایی برخوردار است و از زمانی که برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ در World At War ظاهر شد، محبوبیت آن رو به افزایش است.
تری آرک، از پیشگامان این حالت، با اضافه کردن ویژگیهای ابتکاری مانند Perk Machines، دستگاه Pack-A-Punch، سلاحهای شگفت انگیز و ایستراگهای مبتنی بر داستان بازی، این کار را به سرانجام رساند.
البته، حالت مولتی پلیر و Warzone به احتمال زیاد همیشه در خط مقدم برنامههای اکتیویژن برای این محصول خواهد بود. همانطور که گفته شد، بدیهی است که این حالت در نوع خود به یک جاگرنات تبدیل شده است. به نظر میرسد تقاضا برای محتوای بیشتر زامبیها هم وجود دارد.
البته این موضوع قبلا مطرح شده بود.
چرا تری آرک هنوز یک بازی اختصاصی برای زامبیها نساخته است؟
در سال ۲۰۱۵، یوروگیمر مصاحبهای با جیسن بلاندل در مورد بخش زامبی Black Ops 3 و رویکرد تری آرک برای ساخت یک بازی مستقل زامبی داشت. این، چیزهایی است که بلاندل در مورد عنوان مستقل زامبی گفت:
بعضی اوقات شما میخواهید یک فیلم ببینید و با مفهوم داستان آن درگیر شوید. و سپس ما حالت مولتی پلیر را داریم، گاهی شما میخواهید فقط بدوید و تجربهی تعامل با تمام لحظات بازی را داشته باشید. و گاهی شما میخواهید مردهها را بکشید و میخواهید زامبی بازی کنید.
ما با توجه به آمار و ارقام و چگونگی تعامل افراد با بازی، متوجه تغییر احساس مردم شدیم. آنها بین حالتهای مختلف، جا به جا خواهند شد.
بلاندل ادامه داد:
در حالی که این ایدهی جالبیست که زامبی، بازی مجزای خود را داشته باشد، ما میبینیم که مردم بین این سه حالت در حال حرکت هستند.
برای کسانی که نمیدانند، جیسن بلاندل پیش از عزیمت در سال ۲۰۲۰، ۱۳ سال با تری آرک کار کرد و یکی از طراحان اصلی حالت زامبیهای استودیو بود. در ابتدا، بلاندل روی نقشههای نهایی زامبی در Black Ops 2 کار میکرد و بعدا در Black Ops 3 و Black Ops 4 کارگردان شد.
به مصاحبه برگردیم. اگر بخواهیم منصف باشیم، اینها نقل قولهای سالها پیش است و مستقیما از اکتیویژن نقل نشده است. هنوز هم جالب است که ببینید این مکالمهای است که قبلا مطرح شده است.