تیم سازنده بازی Mass Effect Legendary Edition در BioWare جزئیاتی را درباره آنچه انتظار میرود در این ریمستر داشته باشید را مشخص کرده است. این تغییرات شامل متعادل کردن تنظیمات و گیمپلی این بازیها میشوند. در کنار موارد گفته شده، میتوانید انتظارات بیشتری در روند بازی در هر سه عنوان Mass Effect داشته باشید.
آنها با تغییرات مبارزات قصد داشتن که آن را به سطح جهانی نزدیک کنند ولی در عین حال چیزی که طرفداران دوست دارند را تغییر ندهند. در نسخه اول تیراندازی و هدفگیری با سلاحها تنظیم شده و بازیکنان میتوانند راحتتر در مبارزات از آن استفاده کنند. تیم BioWare همچنین هدفگیری با دوربین را ارتقا داده تا آن را کاربردیتر کند و هدفگیری سادهتر باشد. قابلیتهای ویژه شخصیت شما نیز دچار دگرگونی و بازنگری شدهاند و کاربردیتر شدهاند.
در لیست زیر میتوانید تغییرات محسوس نسخه اول را مشاهده کنید:
- شپرد میتواند در خارج از شرایط جنگی نیز بدود
- مشت زدن و ضربه زدن حالا دکمه خاص خودش را دارد
- هدفگیری با سلاحها سادهتر شده است
- Reticle bloom کنترل شده است
- تیراندازی با تکتیرانداز سادهتر شده است
- هدفگیری با اسلحهها ارتقا یافته است
- هدفگیری اتوماتیک
- همه دشمنان را میتوان هدشات کرد
- در نسخههای قبلی برخی دشمنان را نمیتوانستید هدشات کنید
- در طول بازی مهمات خاص بیشتر پیدا میشوند
- شما همچنین میتوانید آنها را در فروشگاههای داخل بازی خریداری کنید
- شما میتوانید از تمام سلاحها در هر کلاس شخصیتی استفاده کنید
- سلاخها سریعتر خنک میشوند
- استفاده ارتقا یافته از Medi-Gel
- مدیریت ایتمها ارتقا یافته
- ایتمهای که به آنها نیازی ندارید میتوانید علامت بزنید
- برخی قابلیتها ارتقا یافتهاند
همچنین در برخورد، دشمنان و نحوه مشارکت در جنگها پیشرفتهای بیشتری در گیمپلی ایجاد شده است. میتوانید انتظار داشته باشید که این بازی مطابقت بیشتری با بازی های دوم و سوم داشته باشند. یکی از این تغییرات برخورد با رئیس در Noveria است. اتاق رئیس کمی بازسازی شده است، اما هنوز هم آشناست.
نحوه به دست آوردن XP سادهتر و تعدد بیشتری دارد مخصوصا در مراحل آخر بازی. بازیکنانی که سعی دارند بازی را به طور کامل به اتمام برسانند میتوانند سطح شخصیت خود را حد خوبی ارتقا دهند. در Mass Effect 2 یکی از مشکلاتی که گیمرها داشتند کمبود مهمات در طول مراحل بود که حالا تعداد مهماتی که پیدا میکنید بیشتر خواهد بود.
ماشین معروف M-35 Mako در نسخه اول نیز کالیبره و تنظیم شده و رانندگی با آن سادهتر شده است و حالا با بوستر ارتقا یافته تا سرعت بیشتری داشته باشد. سرعت بازگشت سپر دفاعی این ماشین نیز بیشتر شده است.
BioWare گفته که هدف آنها تنظیم این سهگانه و سازگارتر بودن آن است. یکی از کارهایی که انجام شد این بود که گزینههای سفارشی سازی Shepard را در قسمت ساخت شخصیت داشته باشید و در عین حال گزینههای جدیدی مانند رنگ پوست و مدلهای اضافی در اختیار شما باشد. شما میتوانید از کد سازنده شخصیت یکسان در هر سه بازی استفاده کنید، به این معنی که Shepard شما اکنون میتواند در سه گانه این بازی ظاهر مطلوبی داشته باشد. اگر دوست دارید می توانید با هر بازی ظاهر شخصیت را تغییر دهید. همچنین میتوانید با استفاده از بافت و مدلهای به روز شده، ظاهر شخصیت بهتری داشته باشید.
BioWare همچنین کمیکهای Mass Effect: Genesis توسط Dark Horse را به عنوان یک تجربه اختیاری قبل از Mass Effect 2 و 3 به اضافه کرده است، بنابراین بازیکنان میتوانند از بازیهای قبل انتخاب کنند و مهم نیست که از کجا شروع کنند.
- لانچر مخصوص برای هر سه بازی
- تنظیمات خاص برای زیرنویسها و زبانها
- سیوهای بازی قابل مدیریت هستند
- اچیومنتهای بازی بروزرسانی شدهاند
- اچیومنتهای جدید به بازی اضافه شدهاند
- سلاحها و زرههای جدید در محتوای اضافهی بازی
- گیمپلی در هر نسخه ارتقا یافته است
- صداگذاریها بازی ارتقا یافتهاند
- صدها باگ در این سه نسخه رفع شدهاند
ویژگی Galaxy at War نیز متعادل شده است. به عنوان مثال، کهکشان دیگر تحت تأثیر عوامل خارجی که بخشی از مجموعه نیستند، مانند بخش چند نفره یا برنامه همراه قدیمی Mass Effect 3 قرار نمیگیرد.
هرچه محتوای بیشتری در کل سه گانه تکمیل کنید، به احتمال زیاد بیشتر در نتیجهگیری خود برای مبارزات نهایی آماده خواهید شد. با این حال، اگر فقط Mass Effect 3 را بازی کنید، باید تقریباً همه گزینههای موجود در بازی را انجام دهید تا واجد شرایط انتهایی باشید که منجر به تلفات عظیم کهکشانی نشود. به طور کل مشکلات اساسی و باگهای این مجموعه همگی رفع شدهاند و همچنین برخی در برخی از گفتگو گزینههای بیشتری در اختیار شما قرار میدهد تا راحتتر بتوانید چالشهای نسخه دوم و متعاقبا سوم را پشت سر بگذارید.
بازی The Mass Effect Legendary Edition در تاریخ 24 اردیبهشت منتشر خواهد شد.