Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

موشن کپچر رزیدنت اویل ۸ در استودیوی سانتا مونیکا سونی انجام شد

0

استفاده‌ی شرکت‌های بازی‌سازی از استودیو‌های شخص ثالث (ترد پارتی) در ساخت بازی‌هایشان چیزی عادی است. بر خلاف تصور عموم، صفر تا صد تمام مراحل ساخت یک بازی توسط یک استودیو اجرا نمیشود. بلکه امروزه با سخت‌تر شدن ساخت بازی ها و بزرگتر شدن ابعاد‌ آن‌ها، دیگر یک استودیو به تنهایی از پس همه کار‌ها بر نمی‌آید. در واقع استخوان بندی ساخت بازی و نقشه‌ی کلی آن توسط استودیوی اصلی انجام میشود. سپس قسمت‌هایی از آن به اصطلاح برونسپاری میشوند. به خصوص موشن کپچر که تکنولوژی ارزانی نیست. و بازی رزیدنت اویل 8 نیز از این قائده مستثنی نیست. گویا موشن کپچر رزیدنت اویل 8 به کمک سونی انجام شده‌است.

مثلا در ساخت بازی The Last of Us Part II حدود دو هزار نفر مشارکت داشته‌اند. اما همه میدانیم که استودیوی ناتی‌داگ چیزی حدود 500 نفر بیشتر کارمند ندارد. بنابراین واضح است بخش‌های قابل توجهی از کار توسط استودیو‌های دیگری انجام شده‌اند. مانند استودیوی VASG از سونی که در ساخت نسخه‌های مختلف Call of Duty همکاری داشته است.

حالا اخیرا مشخص شده‌است که عملیات موشن کپچر بازی رزیدنت اویل 8 نیز توسط دو استودیوی سنتا مانیکا و VASG از سونی صورت گرفته‌است. جاناتان کوپر، انیماتور‌ سابق ناتی‌داگ، در صفحه توییتر خود ویدیویی به اشتراک گذاشته‌است. این ویدیو مراحل ضبط موشن کپچر بازی را نشان میدهد و خود کوپر نیز اشاره میکند که محل ضبط ویدیو استودیوی سنتا مانیکا است در ادامه از تکنیک استفاده شده برای بزرگنمایی «لیدی دیمیترس» میگوید. همچنین این نکته که بازیگر‌ها حین فیلمبرداری کلاهی مشابه کلاه بانو دیمیترس به سر داشتند را تحسین کرد. اصل توییت وی نیز از اینجا قابل مشاهده‌است.

توییت جاناتان کوپر

رزیدنت اویل 8 در تاریخ 17 اردیبهشت 1400 منتشر شد و تحسین منتقدان را به همراه داشت. بازی هم اکنون برای PS4/PS5 و PC و Xbox One و Xbox Series X|S در دسترس قرار دارد. از لینک زیر نیز میتوانید به اطلاعات مورد نیاز قبل از تجربه بازی دسترسی داشته باشید:

دیدگاه ما: کمک سونی به کپکام و دیگر استودیو‌های بازیسازی در ساخت بازی‌هایشان احتمالا از دلایل روابط حسنه‌ای است که این شرکت‌ها با سونی دارند. احتمالا دلیل مانور تبلیغاتی رزیدنت اویل 8 برای پلتفرم سونی هم همین موضوع است.

نظر شما چیست؟ آیا برونسپاری بخش‌هایی از ساخت بازی‌ها را کار درستی میدانید یا معتقدید صفر تا صد کار باید توسط شرکت‌های اصلی انجام شوند؟

منبع PushSquare

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.