گزارش مالی یوبیسافت خبر از ادامه تمرکز این شرکت بر ساخت بازی AAA دارد
چندی پیش گزارش مالی سالانهی یوبیسافت منتشر شد. در همین گزارش بود که خبرهایی حاکی از تمایل یوبیسافت به ساخت بازیهای رایگان آنلاین به جای بازیهای AAA و داستانی منتشر شد. اما ظاهرا یوبیسافت قرار نیست دست از ساخت بازیهای AAA بردارد. در ادامه با گیمنیوز همراه باشید.
طبق این گزارش یکی از اعضای بخش مالی یوبیسافت Frederick Duguet، بیان کرد:
در امتداد تکامل خط تولید بازیهای با کیفیتمان که به شکل رو به رشدی متنوع است، تصمیم داریم دیگر بر سیاست انتشار 3 الی 4 بازی AAA در سال تکیه نکنیم.
در کنار خبر ساخت نسخهی جدید بازی محبوب دیویژن در قالب F2P این جریان باعث شد تا عده بسیاری تصور کنند که یوبیسافت قصد دارد تا عرضه بازیهای AAA به شکل سالانه را به صورت کلی کنار بگذارد. به شکل مشخصی نیز این تصور باعث ناراحتی عده کثیری از گیمرها در فضای مجازی و ابراز ناامیدی آنها از این مساله شد. مدت زیادی نگذشت که یکی از تحلیلگران مشهور اخبار شرکت یوبیسافت در پاسخ به جف کیلی این مساله را شفاف سازی کرد.
سلام. درباره ماجرای یوبیسافت، منظور درباره F2P این است که بازیهای رایگان بخش بیشتری از سود سالانهی شرکت را تشکیل میدهند. نه به این معنی که سنت انتشار بازیهای خریدنی مثل اساسینز کرید کنار گذاشته میشود. ترکیب محتوا در حال گسترش است. در حال تغییر نیست. یک مثال خوب در این زمینه کاری است که اکتیویژن با COD از زمان وارزون انجام میدهد.
هفتهی پیش بود که اعلام شد یک نسخه رایگان از سری بازی «دیویژن» به نام The Division: Heartland در حال ساخته شدن است.
گزارش سالانهی مالی یوبیسافت مشخص کرد که فارکرای 6 و Rainbow Six: Quarantine قبل از 8 مهر 1400 منتشر میشوند. تا قبل 11 فروردین 1401 نیز دیویژن هارتلند، Roller Champions و Riders Republic منتشر میشوند. مطابق این اطلاعات نتیجه میشود که در نیمه دوم سال مالی جاری خود، یوبیسافت بازی بزرگی منتشر نخواهد کرد.
در ادامه گزارش معلوم میشود بازی Skull and Bones دوباره تاخیر خورده است. این بازی دیگر در سال جاری مالی منتشر نمیشود و انتشار آن به بعد از 11 فروردین 1401 موکول شده است. همچنین اعلام شد فروش امسال سری اساسینز کرید رکورد تاریخ سری را زده است. به همین دلیل یوبیسافت تصمیم دارد برنامه پس از عرضهی والهالا را به عظیمترین انتشار محتوای پس ار عرضه در تاریخ سری تبدیل کند. میتوانید نقد و بررسی بازی به قلم سعید زعفرانی را از لینک زیر مطالعه نمایید:
دیدگاه ما: واضح است که یوبیسافت مصمم است تا توجه و تمرکز بیشتری را معطوف عناوین بزرگ و رایگان کند. ساختن بازیها روز به روز گرانتر و سختتر میشود. از طرفی پرداختهای درون برنامهای منبع درآمد راحت و خوبی برای شرکتها است. بنابراین تعجب آور نیست روز به روز گرایش به این مدل از ساخت بازی بیشتر شود.
نظر شما چیست؟ به نظر شما یوبیسافت تصمیم دارد کم کم ساخت بازی AAA را کنار بگذارد؟