سی دی پراجکت رد درباره پچهای آینده سایبرپانک ۲۰۷۷ صحبت میکند
سایبرپانک 2077 یکی از جنجالیترین بازیهای تاریخ است. و از زمان معرفی تا عرضه فراز و نشیب زیادی را تجربه کرده است. بازی که علی رغم تمام مشکلات هنگام عرضه موفق شد یکی از بزرگترین فنبیسهای دنیا را جمع کند. البته سایبرپانک از سالها قبل از عرضه فنبیس عظیمی داشت. اما از دلایل باقی ماندن این فنبیس این است که طرفداران ایمان دارند که سی دی پراجکت با هاتفیکسها و پچهای متعدد مشکلات زیاد بازی را حل میکنند. همانند بسیاری از مهمترین بازیهای تاریخ، سایبرپانک 2077 هم فقط برای عرضه و رها شدن ساخته نشده است و آینده دار خواهد بود.
در ماه مه امسال سی دی پراجکت آقای Gabriel Amatangelo را به عنوان کارگردان جدید سایبرپانک 2077 معرفی نمود. نقش او این است که مسیر آینده سایبرپانک 2077 را هدایت کند. مانند آپدیتها و حال مشکلات و همچنین بستههای الحاقی گسترش دهندهی بازی. در گزارش سه ماههی نخست سال 2021 سی دی پراجکت، نموداری دیده میشود که روند کاهشی مشکل کِرَش کردن بازی از ژانویه تا می 2021 را نشان میدهد:
قطعا دلیل این موضوع انتظار هاتفیکسهای متعدد برای بازی پس از عرضه است.
در نشستی که با سرمایهگذاران سی دی پراجکت انجام شد مدیر عامل این شرکت درباره برنامهی آنها برای انتشار پچهای بازی در چند ماه آینده بحث کرد. پچ بعدی بازی که خیلی هم بزرگ نیست قرار است در هفتههای آتی منتشر شود. دربارهی این که چه تعداد آپدیت در ماههای آینده خواهند آمد صحبتی نشد. اما اشاره شد که آپدیتهای آتی بازی قرار است روی پیشرفت برخی چیزها و بهبود کیفیت کلی بازی تمرکز کنند.
انتظارات طرفداران
تا اینجای کار آپدیتهای بازی روی مباحث فنی مثل باگها و سطح عملکرد و کرش کردنهای بازی تمرکز داشتهاند. زیرا این مشکلات شدیدا بازی را دچار مشکل و اختلال کرده بودند و حل شدن آنها اولویت بود. اما حالا آن وضعیت بد اوایل عرضه دیگر وجود ندارد و سازندگان قصد دارند که روی بهبود هستهی خود بازی کار کنند. حال میتوانند به آوردن ویژگیهایی به بازی فکر کنند که طرفداران درخواست آن را دارند. ویژگیهایی که برخی از آنها در دمویهای گیمپلی قبل از عرضه مانند E3 2018 نشان داده شده بودند. اما در محصول نهایی غایب بودند. بخشهایی از نقشهی بازی غیر قابل دسترسی یا ناقص هستند. مانند ایستگاههای قطار یا منطقهی Pacifica. طرفداران انتظار داشتند که بتوان شخصی سازی خیلی بیشتری روی V، شخصیت اصلی بازی، انجام داد. انتظار سیستم شخصی سازی قوی برای خانههای و وسایل نقلیه هم میرود.
متاسفانه وضعیت سوددهی بازی شرایط خوبی ندارد. با این که فروش بازی در دسامبر 2020 سود 303 میلیون دلاری برای شرکت لهستانی داشته است، اما در سه ماهی نخست 2021 سوددهی شرکت 64.7 درصد کاهش داشته است. از دلایل آن نیز هزینههای رفع مشکلات بازی و توقف فروش بازی روی PlayStation Store بوده است.
دیدگاه ما: هر دوی سی دی پراجکت و سایبرپانک از زمان عرضه شرایط بحرانی و بدی را گذراندهاند. بازی که وعدهی یکی از عمیقترین بازیهای نقش آفرینی تاریخ را میداد. اما مشکلات فنی شدید و آماده نبودن عرضهی آن در سال 2020 گریبانگیرش شدند و نتوانست آن طور که باید بدرخشد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا بازی پس از آپدیتهای آینده تا سال 2022 به آن چیزی که وعده داده شده بود تبدیل خواهد شد یا خیر.