Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

تغییرات مهم نسخه کارگردان Death Stranding برای پلی استیشن ۵

0

یکی دیگر از عرضه‌های امسال پلی استیشن 5، نسخه کارگردان بازی Death Stranding است که تغییرات گسترده‌ای نسبت به نسخه اصلی کرده است. از اضافه شدن حالت مسابقه‌ای جدید گرفته تا مراحل داستانی بیشتر و استفاده از قابلیت‌های منحصر بفرد کنترلر و کنسول PS5. برای آشنایی بیشتر با این تغییرات و تفاوت نسخه کارگردان Death Stranding با نسخه اصلی آن همراه گیم‌نیوز باشید.

نسخه کارگردان Death Strandingکنسول قوی‌تر، گرافیک و فریم بهتر

واضح‌ترین تغییری که نسخه کارگردان با نسخه پلی استیشن 4 و پی سی دارد، استفاده بازی از سخت‌افزار قوی‌تر PS5 برای ارائه گرافیک بهتر و نرخ فریم بیشتر است. همانند بسیاری دیگر از بازی‌های پلی استیشن 5، نسخه کارگردان این بازی هم شامل دو حالت کیفیتی پیش‌فرض خواهد بود. یکی حالت عملکرد (Performance) با گرافیک 4K آپسکیل شده و فریم 60 است، در حالی‌که حالت دیگر یا همان Fidelity با فریم‌ریت کمتر، گرافیک 4K در حالت Native را به بازیکنان ارائه می‌دهد.

همچنین بازی از صدای سه بعدی و حالت صفحه‌عریضی که نسبت ابعاد را به 21:9 تبدیل می‌کند برخوردار است. البته لازم به ذکر است که پلی استیشن 5 بصورت پیش‌فرض از نمایش‌گرهای فوق‌عریض پشتیبانی نمی‌کند. کوجیما پروداکشنز همچنین استفاده از ویژگی‌های پیشرفته کنترلر دوال‌سنس همچون واکنش لمسی (haptic feedback) و ماشه‌های تطبیقی را تایید کرده است. صفحات لودینگ سریع‌تر به لطف  SSD استفاده شده در PS5 از دیگر پیشرفت‌های نسخه کارگردان نسبت به نسخه قبلی است.

 

 

راه‌های جدید برای رساندن محموله

اصلی‌ترین کاری که در Death Stranding می‌کنید رساندن محموله است و اضافه کردن چند وسیله جدید برای کمک به این کار نمی‌تواند دور از ذهن باشد. منجنیق محموله (Cargo catapult) یکی از این وسیله‌ها است که در مراسم State of Play ماه جولای Playstation نگاهی بهش انداختیم و بازیکنان می‌توانند با استفاده از آن محموله را به هر جایی که در نقشه می‌خواهند پرتاب کنند. دیگر گجت‌های دیده شده هم عبارت بودند از:

 

  • Buddy Bot: وسیله نقلیه‌ای خودران که بازیکنان می‌توانند رویش سوارش شده و در دنیای بازی سفر کنند.
  •  کوله‌های پیشرانه (thruster pack): برای فرود آمدن ایمن از ارتفاعات بلند استفاده می‌شوند.
  • سکوهای پرش (Jump Ramps): سکوهایی که به بازیکنان اجازه می‌دهند از شکاف‌ها و خلأهای بزرگ بپرند.

مراحل داستانی جدید

با اینکه هنوز از ساخت Death Stranding 2 مطمئن نیستیم، به نظر می‌رسد که نسخه کارگردان داستان بازی را گسترش خواهد داد. اطلاعات زیادی از این که داستان این مراحل جدید در مورد چیست یا اینکه کجا اتفاق می‌افتد در دسترس نیست ولی بر اساس تصاویری که در State of Play و گیمزکام پارسال منتشر شد، کات کارگردان حداقل یک محیط بسته جدید که گویا از دل Metal Gear Solid بیرون آمده را دارا خواهد بود.

تکرار باس‌فایت‌ها، گزینه‌های جدید در مبارزات و چالش‌های واقعیت افزوده

نسخه اصلی Death Stranding بازی نیست که تمرکز زیادی روی مبارزات داشته باشد ولی بنظر می‌رسد که در کات کارگردان توجه بیشتری به این بخش از بازی شده و شاهد مبارزات سنگین‌تری خواهیم بود. در تریلر پخش شده بازی در State of Play شاهد استفاده سم (Sam) از اسلحه‌ها و حرکات رزمی جدید بودیم، البته اگر از مهارتتان در مبارزات بازی مطمئن نباشید، می‌توانید با استفاده از حالت چالش واقعیت افزوده جدید خودتان را در محیطی امن آماده کنید.

همچنین خبر خوب دیگر برای طرفداران مبارزات بازی این است که از این به بعد می‌توانند با رفتن به اتاق شخصی سم باس‌فایت‌های بازی را تکرار کنند. در نسخه تنها راه برای مبارزه مجدد با باس‌ها لود کردن سِیو‌های قدیمی بود.

موزیک جدید

اگر که از دنبال‌کنندگان کوجیما در صفحات مجازی باشید، به خوبی از سلیقه موسیقیایی این کارگردان و موزیک‌هایی که به بازی اضافه خواهند شد خبر دارید. آهنگ‌هایی از گروه‌های مشهور همچون  وودکید و آپوکالیپتیکا در میان این موزیک‌ها هستند. ساندترکی به درخشانی گروه بازیگران این بازی.

حالت مسابقه‌ای جدید

احتمالا غیرمنتظره‌ترین تغییر نسخه کارگردان با نسخه اصلی Death Stranding اضافه شدن حالت مسابقه‌ای جدیدی به نام Fragile Circuit باشد. بازیکنان در این حالت جدید به رقابت با هولوگرام‌های بازیکنان دیگر و شرکت در مسابقات رکوردزنی خواهند پرداخت. همچنین تعدادی اتومبیل جدید هم به بازی اضافه شده‌اند.

بخش ریسینگ بازی Death Stranding پلی استیشن 5 نسخه کارگردانمحتواهای انحصاری پی‌سی

علی‌رغم عرضه بعنوان انحصاری پلی‌استیشن، نسخه کامپیوتر Death Stranding محتواهای انحصاری داشت که هرگز برای پلی استیشن 4 عرضه نشدند. این محتواها که شامل آیتم‌ها و گجت‌های الهام گرفته شده از Half-Life و Cyberpunk 2077 می‌شوند، قرار است به همراه درجه دشواری «بسیار سخت» در Death Stranding Director’s Cut حضور داشته باشند.

تغییرات مهم نسخه کارگردان Death Strandingنویسنده: رضا مقصودی

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.