Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

بررسی و نکات اولین نمایش گیم‌ پلی بازی Elden Ring

0

با ما همراه باشید تا به بررسی نکات مهم اولین نمایش گیم پلی از بازی مورد انتظار Elden Ring آخرین ساخته استدیو From Software بپردازیم.

تنها به فاصله یک هفته مانده تا Closed Network Test بازی Elden Ring بر‌ روی کنسول ها، از اولین نمایش گیم‌پلی این بازی رونمایی شد.

در این نمایش که در حدود ۱۹ دقیقه و در روز پنج شنبه هفته پیش منتشر شد، اطلاعات زیادی در مورد دنیای وسیع Lands Between و‌ مکانیک های آن کسب کردیم.

اکنون میخواهیم مهم ترین اطلاعات این نمایش را بررسی کنیم.

با ما همراه باشید.

مکان Site of Grace شما را راهنمایی خواهد کرد

اگر سری بازی های دارک سولز (Dark Souls) را تجربه کرده باشید، حتما با Bonfire ها و کارایی آن آشنا هستید.

طبق چیزی که در نمایش این بازی دیدیم، در این بازی Bonfire ها با مکانی به اسم Site of Grace جایگزین شده است.

البته کارایی آن برای استراحت، مجهز کردن خود و تلپورت کردن مثل Bonfire است و تفاوت چندانی مشاهده نمیشود.

تنها تفاوت آن این است که این مکان می تواند نور های راهنمایی را برای پیدا کردن نقاط جدید و مهم در نقشه بفرستد و شما را به فعالیت های گوناگون نقشه بازی نزدیک تر کند.

البته انتخاب با شماست که این نور های راهنما را دنبال کنید یا خیر ولی در کل شما داشتن یک جور راهنما در نقشه های بزرگ همیشه ویژگی بسیار مثبتی بوده و هست.

نقشه بسیار بزرگ و دارای علامت گذاری های گوناگون

بر خلاف دیگر بازی های هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) این بازی از نقشه‌ای بسیار بزرگ و پهناور بهره می برد.

طبق چیزی که در نمایش گیم‌ پلی بازی Elden Ring نشان داده شد، نقشه بازی شامل محیط های گوناگون و جذابی خواهد شد.

و برای اینکه راحت تر بتوانید مسیر خود را پیدا کنید میتوانید از علامت گذاری یا همان مارکر استفاده کنید.

چیزی حدود ۱۰۰ مارکر در ۱۰ دسته بندی میتوان در داخل نقشه قرار داد تا هر جایی که احساس کردید نیاز به علامت گذاری دارد را از دست ندهید.

این سیستم در عنوان تحسین شده The Legend of Zelda: Breath of the Wild هم به خوبی استفاده شده بود.

همچنین بازیکنان میتوانند چراغ هایی نورانی در محیط بازی قرار دهند که مثل همان نور های راهنما آن ها را راهنمایی و هدایت کند.

سیستم Crafting و جمع آوری منابع نقش پررنگی را ایفا خواهد کرد

بازی های استدیو From Software همیشه به جمع آوری Loot و منابع و صندوق ها و آیتم های گوناگون معروف بوده است.

بازی Elden Ring هم از این قاعده مستثنی نیست. اما با این تفاوت که منابع محیط سرزمین Lands Between بسیار بیشتر از از عناوین قبلی این استدیو خواهد بود.

و منابع بیشتر به معنی آیتم های بیشتر و سیستم Crafting گسترده تر خواهد بود.

در نمایش بازی میتوان دستور ساخت تیر های مختلف که با منابع به خصوصی ساخته میشود را مشاهده کرد.

پس بازیکنان باید هم از آیتم ها و منابع خود با دقت بیشتری استفاده کنند، هم چیزهایی که ساخته‌اند را با دقت بیشتری به کار ببرند.

ضربات تمام کننده متنوع و جذاب

از اولین نمایش بازی Elden Ring یکی از سوالاتی که ذهن همگان را درگیر کرده بود این بود که این بازی از کدام سبک از بازی های قبلی استدیو From Software استفاده می کند.

آیا قرار است مثل بازی Sekiro روی خالی کردن Stamina دشمنان و Deflect تمرکز کنیم؟ یا مثل بازی های سری Dark Souls به ضربات سریع و از پشت سر اکتفا کنیم؟

چیزی که از این نمایش مشخص است این است که بازی Elden Ring از همه سبک های گذشته بهره می برد و شاید حتی بیشتر از آنچه فکر میکردیم.

در این نمایش میتوان ضربات از پشت، ضربات سریع، ضربه تمام کننده شکستن دفاع و حتی ضربات از بالای سر که دشمنان را به اطراف پرتاب میکند را مشاهده کرد.

حتی در این نمایش میتوان المان های مخفی کاری که در بازی سکیرو استفاده شده بود هم مشاهده کرد که بسیار گسترده تر از قبل شده است.

استدیو From Software در گذشته گفته بود که عنوان Elden Ring نسبت به بازی های گذشته خود از سبک بازی های متنوع تر و حرکت های خاص بیشتری بهره می برد و الان فهمیدیم که واقعا اینطور است.

جادو های بازی بسیار زیاد و متنوع است

اگر سیستم مبارزات و ضربات تمام کننده این بازی فقط گسترده تر شده است، سیستم جادو های بازی دچار یک تحول عظیم و موثر شده که طرفداران این سبک از بازی را بسیار خوشنود خواهد کرد.

میازاکی و تیمش با جادو ها در بازی های خود غریبه نیستند؛ اما بازی Elden Ring در همین نمایش نشان میدهد که برای سیستم جادو های بازی بسیار وقت گذاشته‌اند.

در ادامه کار هایی را میبینید که شخصیت اصلی بازی یعنی Tarnished با جادو میتواند انجام دهد:

• ساختن تیری نورانی و شلیک آن به یک اژدها

• ساختن یک شمشیر بزرگ از نور و ضربه زدن به Godrick the Golden (یکی از باس های بازی)

• احضار (Summon) کردن سه اسکلت که یک سرباز را له میکنند.

• پدید آوردن ابرهایی تیره که از آن تیرهایی بر روی یکی از باس های بازی فرود میاید.

• شلیک کردن یک پرتو آبی بزرگ به شکل لیزر که به دشمنان آسیب وارد میکند.

• آغشته کردن شمشیر خود به نور قرمز و آبی

البته مکانیک های جادو در این بازی از مکانیک های احضار ارواح یا همان Spirit Summon جدا هستند.

مثل اینکه مکانیک های احضار به جمع آوری آیتم هایی مرتبط میشود که در صورت جمع آوری آن میتواند به بازیکنان در زمان نیاز کمک کند.

استفاده از قابلیت احضار هم در گشت و گذار و هم در باس فایت های بازی ممکن است که این خبر بسیار خوبی می باشد.

پریدن در این بازی کاربردی تر و بهتر از قبل شده است

سیستم پرش در این بازی بر خلاف سری بازی های دارک سولز بسیار بهتر از قبل شده است و بیشتر ما را یاد بازی Sekiro می‌اندازد.

در این نمایش میتوان صحنه‌ای را در منطقه Stormvale Castle مشاهده کرد که کاراکتر بازی به راحتی از سمتی به سمت دیگر میپرد.

همچنین در این نمایش پرش هایی از بالا به پایین را مشاهده میکنیم که برخلاف اکثر بازی های قبلی این استدیو Fall Damage مشاهده نمیشود.

نکته قابل توجه دیگر این که بازیکنان میتوانند با اسب خود پرش هایی بلند هم از بالا به پایین و هم از پایین به بالا داشته باشند که گشت و گذار در محیط Lands Between را بسیار لذت بخش و جذاب خواهد کرد.

مشعل شما بهترین دوست شما خواهد بود

یکی از سوالاتی که در سیستم گذشت و گذار بازی Elden Ring (که دارای نقشه بزرگ و سیستم آب و هوای دایانامیک است) پیش می آید این است که اگر جایی را نتوانیم به دلیل تاریکی ببینیم باید چه کار انجام بدهیم؟

پاسخ این سوال در مشعلی است که در نمایش بازی در یکی از محیط های تاریک نقشه نشان داده میشود و آن طور که معلوم است به دلیل همان داینامیک بودن سیستم آب و هوا و شب و روی بازی باید این مشعل را همیشه همراه خود نگه داریم.

البته مشعل فقط راه را به بازیکن نشان خواهد داد و قطعا ابزاری برای دور کردن موجودات خطرناک این سرزمین نیست.

اما در همین نمایش مشخص است که مشعل و به طور کلی روشنایی نقشی کلیدی در جستجو و کاوش در این بازی ایفا خواهد کرد.

عنوان Elden Ring جدیدترین ساخته استدیو From Software قرار است در تاریخ ۲۵ فوریه 2021 میلادی یا ۶ اسفند ۱۴۰۰ برای کنسول های نسل هشتم و نهم پلی استیشن، ایکس باکس و PC عرضه شود.

همچنین دارندگان کنسول های بازی اگر در تست نسخه Closed Network Test این بازی که ثبت نام آن به اتمام رسیده است پذیرفته شده باشند، از هفته آینده و از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ نوامبر میتوانند در این تست شرکت کرده و این بازی را بر روی کنسول خود تجربه کنید.

نظر شما چیست؟

آیا اولین نمایش گیم‌ پلی این عنوان مورد انتظار توانسته است انتظارات شما را برآورده کند؟

با ما در میان بگذارید.

منبع 1

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.