استدیو هلندی گوریلا گیمز جزئیات تازهای در مورد جانوران فلزی که در مناطق پسا آخرالزمانی دنیای عنوان انحصاری Horizon Forbidden West پرسه می زنند را در پستی در پلی استیشن بلاگ منتشر کرد. اکنون با تحلیل این اطلاعات جدید و هیجان انگیز با ما همراه باشید. دنیای بازی Horizon Forbidden West توسط ماشینهای بسیار پیشرفته، که از نظر فناوری بسیار از زمان ما جلوتر هستند و اکنون گونههای غالب زمین هستند احاطه شده است.
آنها در همه اشکال و اندازه ها، بر اساس اشکال مختلف گونه هایی که در طول تاریخ وجود داشته اند، مانند دایناسورها، پستانداران ماقبل تاریخ، و پرندگان وجود دارند. آنها ترسناک و در عین حال وحشی و تهدیدی جدی در سراسر ماموریت آلوی (Aloy) خواهند بود.
بعضی از ماشینهای بازی که در جریان رویدادهای Horizon Zero Dawn با آنها مواجه شدهاید، در عنوان جدید Horizon Forbidden West نیز حضور خواهند داشت. به عنوان مثال Watcher ها شمایل یک تروپود کوچک را دارند؛ این ماشینها اغلب در گله های بزرگتر گشت میزنند و تهدیدات احتمالی را بررسی میکنند.
یا Snapmaw ها جانورانی کشنده و کروکودیل مانند که در ابتدا برای تصفیه آب ایجاد شده بودند و بعد از آشفتگی دنیا وحشی شدند. منطقه جدید Forbidden West نیز مملو از خطرات جدید است. در تریلر گیم پلی این بازی، آلوی (Aloy) با تعدادی از این موجودات مانند Clawstrider های سریع و چابک و Tremortusk های ماموت مانند مرگبار آشنا میشود.
در ضمن ماشینهای بسیار بیشتری برای مبارزه، سوار شدن یا فرار کردن از دست آن ها در این بازی نسبت به قبل وجود خواهند داشت؛ بنابراین آلوی (Aloy) و در اصل شما باید برای هر شرایطی در این سرزمینهای متروکه آماده باشید.
جانوران فلزی هیبتانگیز
بلیک پولیتسکی (Blake Politeski)، طراح ارشد ماشینهای بازی Horizon Forbidden West، از زمان اولین پروزه با استدیو گوریلا گیمز همراه بوده است.
او به همراه ماکسیم فلوری (Maxim Fleury)، رهبر Asset Art این استدیو استدیو، همراه با افراد تیمهای هم دیگر در حال کار بر روی محتوای افزودنی بسیار عالی برای این دنباله جدید هستند.
بلیک: «ما و بازیکنان قرار است یک منطقه جدید را در دنیای Horizon کاوش کنیم. برای ما جالب بود که بفهمیم چه نوع ماشینهایی در مناطق مختلف زیستمحیطی این دنیا زندگی میکنند و چگونه با یکدیگر، محیطشان و البته انسانها تعامل خواهند داشت. ماشینها به اصطلاح مراقبان این دنیا هستند؛ بنابراین اینکه چگونه نقشهای خود را انجام میدهند و بازیکن چه کاری میتواند انجام دهد تا از این رفتارها به نفع خود استفاده کند، همیشه برای ما قابل تامل بود.»
در طول توسعه عنوان Horizon Zero Dawn، ما ایدههای زیادی داشتیم. البته که همه چیز نمیتوانست به بازی اول وارد شود، اما اکنون با Horizon Forbidden West توانستهایم برخی از ایدههای هیجانانگیز خود که قبلا غیرممکن بودند را با ایدههای جدید مطابقت دهیم!
ماکسیم اضافه کرد: «تیم بلیک در پروسه ساخت یک فایل طراحی در اختیار ما قرار میدهد که ظاهر کلی ماشین، نوع قطعات (محرک) آن و نوع حملاتی که میتواند انجام دهد را توضیح میدهد. حتی برخی از طراحی های پیشرفته برای توضیح بیشتر فایل وجود دارد؛ اما سپس طراحی بصری نهایی و اصلی به تیم ربات واسلحه منتقل خواهد شد.»
سپس طراح کانسپت یک کانسپت سه بعدی میسازد که چندین بررسی فنی را با کارگردان هنری، طراح بازی، انیمیشن و تیمهای هنری فنی میگذراند تا زمانی که همه ما راضی و خوشحال باشیم. ما یک مدل را ایجاد میکنیم، میسازیم و متحرک میکنیم تا ببینیم آیا همه چیز طبق نیاز کار میکند یا خیر، پس از آن، مدلسازان تیم ربات و اسلحه روی آن کار خواهند کرد و تمام جزئیات دیگر را اضافه میکنند. پس از چند بار تکرار دیگر با تیمهای مختلف، مدل کاملاً متحرک شده، رنگآمیزی شده، دارای بافت شده و قبل از اضافه شدن به بازی و جایگزینی با مدل موقت، دوباره بررسی میشود. روند توسعه هر یک از ماشینهای بازی Horizon Forbidden West زمان زیادی میبرد!
گسترش فهرست ماشینهای بازی
با بیش از 25 ماشین مختلف در Horizon Zero Dawn، تمام کردن همه آنها توسط این تیم کار آسانی نبود.
بلیک میگوید: «در بازی اول باید پایههای اصلی را ایجاد میکردیم، بنابراین خیلی کوچکتر و با تعریف نقشهای مختلف کار را شروع کردیم. Watcher مانند یک دوربین امنیتی است، Ravager یک مجری قانون است و…. هنگامی که آن نقشهای پایه مشخص شد، ما واقعاً میتوانیم با ترکیب طرحهای ربات، تواناییها و ویژگیهای منحصربهفرد، و البته سلاحها و حملات جذاب، تجربه را بر روی بازی بسازیم.»
ما در حال گسترش این لیست با Horizon Forbidden West هستیم. به عنوان مثال، ما از اول میدانستیم که یک ماشین پرنده کمی بزرگتر از Glinthawk میخواهیم، که منجر به پیدایش Sunwing شد. (اما به یک مکان و نقش در جهان ما نیاز داشت.) ما خزندگان پرنده مختلف و پرندگان پیشین را برای الهام گرفتن مطالعه کردیم و به ایده بال های دارای قابلیت جمع آوری انرژی خورشیدی در هوای آفتابی رسیدیم. این به نوبه خود پویایی جالبی در گیم پلی بازی ایجاد کرد: Sunwing ها در هنگام جذب انرژی خورشیدی آسیب پذیر خواهد بود، اما همچنین در زمان بیکاری خود نسبت به شکارچیان احتمالی هوشیارتر هستند.
«رفتارهای منحصربه فرد مانند این ها پایه و اساس میشوند و زمانی که نقش ماشینها را در جهان تعریف میکنیم، گسترش مییابند. ما همیشه میخواهیم مطمئن شویم که ماشینها به هم متصل هستند و هدف بزرگتری را دنبال میکنند. بنابراین کل این سیستم (اکوسیستم) ماشین در هماهنگی است. درست مانند دنیای واقعی.»
ایجاد یک دنیای صحیح و درست همیشه تمرکز اصلی برای استدیو گوریلا گیمز بوده است؛ و این شامل ایجاد ماشینهایی است که در سراسر جهان Horizon پرسه میزنند.
ماکسیم در ادامه توضیح می دهد: «زبان طراحی که با عنوان Horizon Zero Dawn ایجاد شد هنوز برای ما بسیار مهم است. در عین حال ما سعی کردیم ماشین های جدید را متفاوت و منحصر به فرد کنیم تا به گسترش جهان بازی برای بازیکنان خود کمک کرده باشیم. ماشینهای موجود در بازی Horizon Forbidden West این بار عملکرد بسیار بیشتری دارند، که از منظر طراحی چالش برانگیز است؛ اما امیدواریم در طول هر رویارویی تجربهای منحصربهفرد به بازیکنان ارائه بدهد.»
دشمنان جدید و خطرناک
در ماههای گذشته، ما در مورد برخی از توانایی ها و حرکات رزمی آلوی (Aloy) که در منطقه Forbidden West یاد می گیرد صحبت کردیم. برخی از آنها در برابر ماشینهای قویتر، سریعتر و کشندهتر بسیار مفید خواهند بود.
آلوی انواع مختلفی از سلاح ها و مهمات در دسترس دارد و او برای شکست دادن ماشین های مختلف به همه آنها نیاز دارد! ماکسیم می گوید: «بدون لو دادن چیزی، هر ماشینی راه های مختلفی برای شکست دادن دارد. ما سعی کردیم از طریق طراحی ماشین ها را شکست آنها را برای بازیکنان روشن کنیم و بافت هایی را برای نشان دادن نقاط ضعف یا اجزای تعاملی آنها اضافه کردیم. شما باید هر ماشین را از نزدیک مطالعه کنید تا راه های متفاوت برای مقابله با آن ها را بیابید.»
بلیک اضافه کرد: «بسیاری از ماشین ها سلاح ها و رفتارهای مختلفی دارند که می توان از آنها برای ایجاد برتری استفاده کرد. این فقط در انداختن اعضا با شلیک کردن و استفاده از آنها نیست، بلکه برخی از ماشینها ممکن است حالتهای کنش پذیرتری داشته باشند که در طی آن بازیکن میتواند مخفیانه به سمت آنها حرکت کند. به عنوان مثال اگر ماشینی در حال حفاری منابع در زمین باشد، گرد و غبار زیادی ایجاد میکند که بازیکن میتواند از آن به عنوان پوششی بصری برای نزدیکتر شدن به این ماشین ها استفاده کند.»
ماشینهای موجود در Horizon Forbidden West تقریباً از هر جهتی که میتوانید تصور کنید متحرکتر هستند!
«پریدن، شنا کردن، چسبیدن به سطوح و… به همین دلیل، آلوی (Aloy) هم باید مثل آنها باشد. بنابراین مکانیکهای حرکتی جدیدی وجود دارد که به او کمک میکند. ما همچنین بیشتر بر توانایی آلوی برای بررسی و برنامهریزی قبل از حمله، و همچنین توانایی او برای فرار در صورتی که همه چیز طبق برنامه پیش نرود، تمرکز کردهایم.»
اقداماتی مانند بالا رفتن از سطوح یا استفاده از Smoke Bomb برای فرار می تواند به آلوی (Aloy) در طول نبرد برتری دهد، اما این فقط مکانیک بازیکن نیست که بهبود یافته است.
ماشینهای موجود در غرب ممنوعه خطرناکتر هستند، اما بازیکن میتواند رفتار آنها را درک کند و حرکات آنها را از طریق نشانههای صوتی پیشبینی کند. به عنوان مثال، یک ماشین صداهای خاصی برای بیکاری، هشدار دادن به دیگران و شروع حملات خواهد داشت. برای نسخه نسل نهمی کنسول PS5، این امر با صدای سهبعدی دقیقتر انجام میشود و وقتی با هدفون های سازگار مانند هدفونهای استریو (به صورت آنالوگ یا USB) ترکیب میشود، حس آگاهی از موقعیت عالی را در دنیایی وسیع فراهم میسازد.
با Tremortusk ها آشنا شوید!
در طول تریلر گیمپلی منتشر از عنوان Horizon Forbidden West کاراکتر آلوی (Aloy) با یکی از بزرگترین دشمنانی که تاکنون دیدهایم روبرو میشود. یک Tremortusk. در حالی که تماشای آن یک منظره بسیار تماشایی است، شکست دادن آن فوق العاده دشوار و سخت است.
این موجودات جدید بر اساس گونه ماموت ها و با اشاره و الهام از نمونه های تاریخی و سینمایی فیل های جنگی بزرگ ساخته شده است. همچنین این ماشین دارای حملات مختلف و بدنی پوشیده از تفنگ های مختلف است. جدا از استفاده از عاج های خود برای حمله از نزدیک، سلاح های Elemental مختلفی نیز دارد که می تواند از آن استفاده کند. ماکسیم توضیح میدهد که Tremortusk دیده شده در تریلر گیمپلی منتشر شده توسط یک گروه شورشی از حزب Tenakth کنترل میشود، اما میتوانید آنها را در حال چریدن و گشت و گذار در طبیعت نیز بیابید.
بلیک اضافه میکند: «این موجود من را به یاد ترکیبی از فیل های جنگی و یک برج محاصره بزرگ می اندازد که در قرون وسطی برای حمله به قلعه ها استفاده می شد. از ویژگی های آن میتوان به تخریب سخت، حرکت آهسته و قدرت آتش زیاد اشاره کرد.»
پس این ایده برای Tremortusk ایجاد شد؛ یک ماشین زره پوش اما کند که تقریباً یک نیروی غیرقابل توقف است. در Horizon Forbidden West، گروه های انسانی میتوانند ماشینها را کنترل کنند، بنابراین ترکیب این دو و ساختن نسخه خودمان از «فیلهای جنگی» با یک پلتفرم در بالای آن که انسانها میتوانند از آن به آلوی (Aloy) شلیک کنند، بسیار مناسب به نظر میرسد.
سیستم (اکوسیستم) ماشینها، برای حفظ تعادل روی کره زمین و اطمینان از اینکه انسان ها نتوانند دوباره زندگی را از بین ببرند، ایجاد شد. ماشین Tremortusk از ابتدا به عنوان ماشینهای جنگی ساخته شدند تا از دیگر گونههای ماشینی محافظت کنند تا آنها بتوانند کاری را که برای انجام آن طراحی شدهاند بدون دخالت انسان انجام دهند.
بلیک و ماکسیم با هم هم نظر هستند که Tremortusk یکی از سرسختترین دشمنان بازی می باشد و برای شکست دادن آن به آمادگی زیادی نیاز دارید: «ما توصیه میکنیم از تلهها و همچنین Pullcaster استفاده کنید. اگرچه این موجودات آهسته هستند، اما می توانند به سرعتی برسند که به راحتی آلوی (Aloy) را زیر پا بگذارند؛ بنابراین برای جاخالی دادن آماده شوید. در نهایت مراقب خرطوم شعله افکن آن باشید!»
با Override ورق را برگردانید!
در حالی که اکثراً هر ماشینی برای مبارزه احساس مسئولیت می کند، آنها همچنین کمک بزرگی به دنیای Horizon می کنند یا به آلوی (Aloy) در طول سفر او کمک می کنند. به Tallnecks در بازی اول فکر کنید که خصمانه نیستند و در واقع به Aloy شفافیت و جهت می دهند.
ماکسیم میگوید: «آلوی (Aloy) میتواند مشابه Horizon Zero Dawn، ماشینها را Override کرده و آنها را وادار به مبارزه همراه با او کند. این بار ما همچنین سواری های بیشتری برای کاوش و راندن اضافه کردهایم. میتوانید در طول تریلر گیمپلی آلوی را در بر روی یک Clawstrider ببینید.»
بلیک اضافه میکند: «برخی ماشینها ممکن است بهطور ناخواسته به آلوی (Aloy) کمک کنند. اگر ماشینی در جستجوی منابع خاصی باشد که آلوی به طور اتفاقی به دنبال آن است، میتواند کاراکتر ما در در صورت مخفی بودن به آن سمت هدایت کند. همچنین از طریق Override آلوی می تواند بر رفتار ماشین ها تاثیر بگذارد و حالت آنها را به حالت های تهاجمی یا تدافعی تغییر دهد.»
یکی از چیزهایی که همه در استدیو گوریلا بیشتر منتظر آن هستند این است که ببینند بازیکنان چه ماشین جدیدی را از همه بیشتر دوست دارند. البته ما رتبه بندی های ماشینی خودمان را در استودیو داریم. مثلا Thunderjaw ماشین مورد علاقه ماکسیم است.
ماکسیم با لبخند ادامه میدهد: «آن اولین ماشینی از Horizon Zero Dawn بود که کانسپت آن را دیدم، بنابراین همیشه در قلب من خواهپ بود. من عاشق طراحی و کاراکتر آن هستم. در طرف مقابل در عنوان Horizon Forbidden West، ماشین های Burrowers مورد علاقه من هستند. ماشینهای کوچک بسیار زیرکی که اگر مراقب نباشید میتوانند شما را غرق کنند.:
اما کدام یک از ماشینهای بازی Horizon Forbidden West مورد علاقه بلیک است؟
بلیک خود میگوید: «ماشین Stormbird. این ماشین یکی از اولین چیزهایی بود که ما طراحی کردیم و در تلاش بودیم بفهمیم که این ماشین قرار است چه باشند. وقتی آن را به یکی از همکارانم نشان دادم، صدای آن شبیه یک عقاب بود که با یک جت جنگنده ترکیب شده است. همچنین آن موج های الکتریسیتهای داشت که از آسمان و مثل یک صاعقه مستقیم به سمت بازیکن شیرجه میرفت و با برخورد به زمین منفجر میشد! مدیر بازی ما این مکالمه را شنید برگشت و گفت: “عالی به نظر می رسد!” بنابراین ما Stormbird را به این ترتیب کشف و طراحی کردیم.»
عنوان Horizon Forbidden West دنباله مستقیم عنوان انحصاری Horizon Zero Dawn که در سال 2017 منتشر شده بود، قرار است در تاریخ ۱۸ فوریه 2022 میلادی یا ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ خورشیدی برای کنسول های PS4 و PS5 به صورت انحصاری منتشر شود.
ماشین مورد علاقه شما از بازی Horizon Zero Dawn یا ماشینی که بیشتر از همه در Horizon Forbidden West منتظر کشف آن هستید چیست؟
با ما در میان بگذارید.