گزارش: بازی جدید کن لوین خالق بایوشاک مراحل توسعه سختی را پشت سر میگذارد
طبق گزارشهای اخیر، استودیوی بازیسازی کن لوین؛ گوست استوری گیمز (Ghost Story Games) از سال 2014 اولین پروژهی خود را شروع کرده اما اوضاع برای این بازی خوب پیش نمیرود. با گیمنیوز همراه باشید.
استودیوی توسعهدهنده بازی بایوشاک (Bioshock)؛ Irrational Games یک سال پس از عرضه بایوشاک اینفینیت، در سال 2014 تعطیل شد. در آن زمان کن لوین؛ خالق این مجموعه استودیوی جدید و کوچکتری تحت مالکیت تیک تو اینتراکتیو (Take Two Interactive) به نام گوست استوری گیمز را تاسیس کرد. با این حال و با گذشت بیش از هفت سال به نظر میرسد اولین عنوان استودیو با مشکلات زیادی در راستای توسعه خود دست و پنجه نرم میکند.
طبق گزارش رسانهی بلومبرگ (Bloomberg)، چندین کارمند سابق و فعلی این استودیو (که بسیاری از آنها به شرط ناشناس بودن صحبت کردهاند) مشکلات توسعهی اثر جدید استودیو را ناشی از مدیریت کن لوین میدانند.
این بازی که قرار بوده یک شوتر علمی تخیلی شبیه بایوشاک باشد، در یک ایستگاه فضایی اتفاق میافتد. همچنین گفته شده اقدامات بازیکنان به طور اساسی داستان را تغییر میداد و از این رو هر بازیکن میتوانست تجربهی منحصربهفرد خود را داشته باشد.
با این حال، این گزارش روند توسعهای را توصیف می کند که باعث شده است لوین به طور مداوم ایده های خود را کنار بگذارد. در حالی که این کاری است که او در گذشته با همه بازیهایش انجام میداد، گزارش بلومبرگ در مورد تاثیر این عمل لوین بر تضعیف روحیه کارکنان استودیو اشاره دارد.
این بازی که در ابتدا برای عرضه در سال 2017 میلادی برنامهریزی شده بود، چندین بار به دلیل تغییر هر از گاه ایدهها به تعویق افتاد و بسیاری از اعضای کلیدی استودیو این پروژه را ترک کردهاند.
با وجود تمام این قضایا، فهرست شغلیِ یک سال پیش استودیوی گوست استوری گیمز نشان میدهد این اثر مراحل بعدی توسعه را پشت سر گذاشته و حال عرضهی این بازی به طور حداقل برای دو سال بعد تخمین زده میشود.
به نظر شما بازی جدید کن لوین میتواند در حد و اندازهی آثار قبلی این بازیساز افسانهای ظاهر شود؟