Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

کارگردان Days Gone از دنباله‌ای می‌گوید که هیچوقت ساخته نشد

0

جف راس (Jeff Ross)، کارگردان بازی Days Gone که پس از انتشار این بازی از استودیو Bend جدا شد، مصاحبه‌ای با USA Today داشته که در طول صحبت‌های خود به ایده‌ای که برای نسخه دوم دیز گان داشت اشاره کرده و گفته که گرچه این ایده مطرح شد، اما بالا دستی‌ها مخالفت کردند و اجازه ساختش را ندادند.

چندی پیش بازی گوست او سوشیما به فروش هشت میلیون دلاری رسید و موجی از تبریک‌ها و تمجیدها سوی این بازی روانه شد، جف راس نیز در توییتی اشاره کرد که وقتی دیز گان به چنین فروشی رسیده مسئول بازاریابی مسئله را طوری نشان می‌داده که انگار Days Gone شکست تجاری خورده است. این توییت واکنش‌های افراد زیادی مثل شان لیدن، رئیس سابق پلی استیشن را هم بر انگیخت. افراد متعددی خواهان مصاحبه با جف راس شدند و وی پس از حضوری کوتاه در پادکست دیوید جفی (خالق بازی God of War)، در برنامه USA Today هم شرکت کرد و در خصوص دنباله‌ای صحبت کرد که هیچوقت رنگ واقعیت به خود ندید.

راس گفت که اگر موفق به عملی کردن نسخه دوم می‌شدند، ایرادات نسخه اول را به کل رفع می‌کردند و بسیاری موارد جذاب دیگر به بازی اضافه می‌شدند. عضو سابق استودیو Bend می‌گوید که سونی پلی استیشن به او فرصت کافی نداده‌اند و جلوی یک موفقیت احتمالی را گرفته‌اند: «قبل از اینکه بتوانیم راه برویم باید خزیدن را یاد بگیریم، و قبل از اینکه دویدن را یاد بگیریم باید راه رفتن را بلد باشیم. من Days Gone را به چشم یک سه‌گانه می‌دیدم، نسخه‌های اول -مثل Arkham Asylum یا اولین Uncharted- همیشه ساده‌ترین نسخه هستند. آنها حکم اسکلت بنا را دارند و آینده مجموعه بر اساس آنها ساخته می‌شود. اگر به بازی‌های دیگر مثل آنچارتد نگاهی بیندازید می‌بینید که در نسخه اول این مجموعه کاراکتر شما می‌تواند شنا کند. در بازی دوم یا سوم می‌توانید به زیر آب بروید و در نسخه چهارم تبدیل می‌شوید به یک غواص ماهر. همانطور که می‌بینید آنها [ناتی‌داگ] از همان اول کار نگذاشتند که شخصیت اصلی مثل غواص باشد، بلکه در گذر زمان تکامل یافت و به این درجه رسید. این قاعده در خصوص همه بازی‌های ویدیویی صدق می‌کند.»

دلیل اینکه جف راس تاکید زیادی روی شنا کردن دارد این است که شخصیت دیکن در Days Gone نمی‌توانست شنا کند و عدم وجود چنین قابلیتی برای یک بازی در سال 2019 قطعا چیز زیبنده‌ای نبود. راس در ادامه صحبت‌های خود به دلیل جدایی‌اش از پلی استیشن و سونی اشاره می‌کند و می‌گوید:

«نحوه مدیریت تیم از رهبری انفرادی به مشاوره گروهی تبدیل شد؛ و مشاوره‌های گروهی برای پیشبرد یک تیم بازی‌ساز اصلا چیز جالبی نیست. با وجود کمیته اداری شاید بتوانید محیط بزرگتری ایجاد کنید و از نظرات بیشتری بهره‌مند شوید، اما عدم وجود یک شخص ثابت به عنوان رهبر فقط و فقط بحران به همراه خود دارد. و این دقیقا چیزی بود که استودیو به آن تبدیل شد. من به آنها گفتم «حتما لازم نیست که شخص من رهبر استودیو باشم ولی قطعا به یک آدم ثابت برای اداره امور نیاز داریم» و این پیشنهاد هم رد شد. واقعا دوست دارم با افراد مختلف همکاری داشته باشم و ایده‌های آنها را هم بشنوم، اما تا زمانی که مدیر مشخصی که مرجع بقیه باشد نداشته باشید، کار به جایی نخواهد رسید.»

پس از اینکه بازی Days Gone روی رایانه‌های شخصی منتشر شد با استقبال عجیبی رو به رو شد و بسیاری خواهان ساخت نسخه دوم این عنوان شدند. از همان زمان است که جف راس هم گاه و بی‌گاه در مورد ایده رد شده Days Gone 2 صحبت می‌کند و هر بار هم توجهات زیادی را سمت خود جلب می کند. نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید پس از شکست بدی که نسخه اصلی خورد، ادامه دادن چنین مجموعه‌ای منطقی است؟

منبع Game Spot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.