کاهش درآمد بازیهای موبایل در اکثر ژانرها در سال ۲۰۲۲
دادههای جدید نشان میدهد که بیشتر ژانرهای بازیهای موبایلی در نیمه اول سال جاری شاهد کاهش درآمد بودهاند. دادههای شرکت تجزیه و تحلیل فروشگاه اپلیکیشن معتبر SensorTower نشان میدهد که بازار بازیهای موبایلی با 9.6 درصد کاهش سالانه به 11.4 میلیارد دلار در ایالات متحده رسیده است.
تنها دو دسته ای که درآمد کاهشی در بازار بازی های موبایلی نداشتند، بازی های رومیزی و آرکید بودند.
رده بازیها با افزایش 14.8 درصدی هزینه بازیکنان نسبت به سال قبل، سریعترین رشد را تجربه کرد. این معادل تقریباً 176 میلیون دلار است. Gigantic’s Clawee رتبه اول را برای هزینه بازیکنان به خود اختصاص داده است. با این که بازی در نیمه اول سال 2022 تقریباً 16.5 میلیون دلار در ایالات متحده به دست آورد.
در همین حال، ژانر رومیزی بازیهای موبایل نسبت به سال گذشته رشد تقریباً 1 درصدی داشته است که نزدیک به 388.8 میلیون دلار درآمد داشته است.
به جز این، همانطور که در جدول زیر میبینید، در سراسر درآمد بازار بازیهای موبایل یک سراشیبی و افول مشاهده میشود:
این روند کاهش درآمد برای اکثر ژانرهای بازیهای موبایل به وضوح چیزی است که توسط توسعه دهنده Pokémon Go Niantic قبلا روی آن تاکید شده بود.
در اوایل سال جاری، طبق گزارشها، این شرکت 85 تا 90 نفر از کارکنان خود را اخراج کرد و چهار پروژه در حال توسعه خود را لغو کرد. از جمله بازی Transformers که قبلاً اعلام شده بود. همچنین همکاری با شرکت تئاتر Punchdrunk که در پی کاهش درآمدهای این بازیساز لغو شد. در این زمان، آشفتگی اقتصادی دلیل این تصمیمات توسط سازنده عنوان شد.
در همین حال، اوایل امروز، جیسون شرایر از بلومبرگ فاش کرد که بلیزارد و NetEase اخیراً یک World of Warcraft MMORPG معرفینشده را لغو کردهاند.