در بخشی از بازی ریمیک Resident Evil 4 باید با «اشلی» بازی کنید تا به «لیان» کمک کند و چند آیتم مفید هم در این مسیر بردارد. در ادامه راهنمای کلیدهای صندوقچه و معماهای اشلی در Resident Evil 4 را بخوانید.
طی بازی ریمیک Resident Evil 4 شما (بازیکننده) شخصیت اشلی را هم هدایت میکنید. این زمانی رخ میدهد که در قلعه هستید و لیان در قفس زندانی شده است. در این زمان، اشلی میتواند چند آیتم مفید را هم بردارد. در ادامه برای اینکه با این بخش از بازی بیشتر آشنا شوید و راحتتر آن را سپری کنید، این راهنمایی را بخوانید.
راهنمای کلیدهای صندوقچه و معماهای اشلی در Resident Evil 4
پس از رد کردن بخش مجسمهی Chimera Heads یک میانپرده پخش میشود که طی آن، لیان به دام میافتد و در یک قفس زندانی میشود. اشلی هم در این حال باید فرار کند. سپس او یک «فانوس آبی» برمیدارد که تنها سلاح او در این بخش از بازی است. این سلاح نه تنها در اتاقهای بسیار تاریک روشنگر راه میشود، بلکه میتواند دشمنان این بخش که همان «زرههای متحرک» (یا شوالیههای مبتلا شده) هستند را هم میخکوب کند.
اهداف بخش گیمپلی اشلی در رزیدنت اویل 4
حالا که موارد استفاده از فانوس آبی را یاد گرفتید، همهی ماموریتهای این بخش از بازی را به طور خلاصه با هم مرور کنیم:
معمای ساعت پدربزرگ
شما باید زمان درست را پیدا کرده و ساعت عقربهای را تنظیم کنید. این ساعت در درجههای سختی مختلف بازی متفاوت است. اگر با درجه سختی «کمکشده» (Assisted) یا «استاندارد» بازی میکنید، ساعت درست 11:04 است. اما اگر با درجه سختی «هاردکور» یا «حرفهای» (Professional) بازی میکنید، ساعت درست 7:00 است. تنظیم کردن این ساعت یک راه مخفی منتهی به Mausoleum را باز میکند. فعلا نباید وارد این مسیر شوید.
Bunch of Keys
در عوض، وارد کتابخانه شوید و به مسیر مخالف بروید. فانوس آبی را روی پایه قرار دهید تا برامدگی نمایان شود. سپس دسته را بچرخانید تا راه پله پایین آورده شود. بعد از آن:
-
- به طبقهی دوم بروید تا یک دسته کلید پیدا کنید. (Bunch of Keyes) این آیتم بسیار مهمی است، چون شما میتوانید با آن اغلب صندوقچههای این مرحله را باز کنید.
-
- در کتابخانه دو گروه زره متحرک به سمت اشلی حملهور میشوند. فقط کافی است با استفاده از نور فانوس آبی آنها را سر جای خود میخکوب کنید. به یاد داشته باشید که این دسته از دشمنان بازی بسیار آهسته حرکت میکنند پس دور زدن آنها کاری ندارد.
-
استفاده از دستهکلید اشلی: برای این قسمت کلیدهای صندوقچه و معماهای اشلی در Resident Evil 4 دستهکلیدی که اشلی پیدا کرده را باید به کار بگیرید. دقت کنید که چهار نماد در کلیدها خواهید دید. از چپ به راست، این نمادها «مار»، «ماهی»، «گل» و «پرنده» هستند. هر صندوقچهی قفلدار یا پنلی که از اینجا به بعد میبینید، یکی از این نمادها را لازم دارد.
- صندوقچه شماره 1: از راهروی کوتاه پشت قفسهی کتابها که نزدیک در ورودی است خارج شوید. صندوقچهی پیشروی شما با کلیدی باز میشود که نماد ماهی دارد.
- آسانسور: در آسانسور که در منتهیالیه دیگر کتابخانه قرار گرفته را میتوانید با کلیدی باز کنید که نماد گل دارد. بعد میتوانید سوییچ آسانسور را بزنید تا به طبقه دوم بروید.
- صندوقچه شماره 2: وقتی به طبقه دوم رسیدید، یک ماشین تایپ برای ذخیره بازی، یک نشانگر برای Salazar Family Insignia (توضیح بیشتر بعدا)، یک «جعبه دستگاه مکعبی» (برای لیان) و یک صندوقچهی دیگر میبینید. این صندوقچه را هم میتوانید با کلیدی باز کنید که نماد پرنده دارد. در این صندوقچه یک یاقوت کبود وجود دارد که آن را به دست میآورید. همچنین، یادداشتی که به شما میگوید ساعت را روی 11:04 تنظیم کنید. این کار را که انجام دادید، دیوار حرکت میکند و میتوانید دوباره به طبقه پایین برگردید.
- صندوقچه شماره 3: صندوقچهی آخر در Sapphire قرار دارد. همان جایی که با حل کردن معمای ساعت آن را باز کردید. به همان دری که باز شد برگردید، از پلهها پایین روید، بعد با آسانسور هم پایین بروید. صندوقچهی سوم را بعد از عبور از زرههای متحرک در راهرویی که با نورهای آبی مشخص شده پیدا میکنید. این صندوقچه را میتوانید با کلیدی که نماد مار دارد باز کنید.
معمای فانوس آرامگاه و نشان خانوادهی سالازار
زمانی که در محوطهی آرامگاه (Mausoleum) هستید، از زرههای متحرک عبور کنید (فرامش نکنید که با فانوس آبی میتوانید آنها را متوقف کنید. پس از آن، صندوقچهی شماره 3 را هم باز کنید.) در منتهیالیه این راهرو، شما یک مقبره با سه سکو میبینید. دو فانوس هم در این محوطه یافت میشود و اشلی هم یک فانوس در دست دارد. باید نماد کوچک روی هر کدام از فانوسها را ببینید. بعد از آن، باید آنها را جابجا کنید تا ترتیب درست به دست آید و با نقاشی کنار مقبره هماهنگ شود. نقاشی این است: ستاره، هلال ماه، دایرهی توخالی.
وقتی این ترتیب را اعمال کردید میتوانید نشان خانوادهی سالازار (Salaza Family Insignia) را بردارید. اگرچه اینکار باعث میشود تعداد بیشتری زرههای متحرک به سمت اشلی حملهور شوند. اینبار بدون فانوس، چارهای جز دویدن ندارید. باید از دست آنها فرار کنید و به طبقهی دوم و کتابخانه برگردید. نشان خانوادهی سالازار را روی تورفتگی قرار دهید و در را باز کنید.
پس از این یک میانپردهی کوتاه دیگر به نمایش درمیآید و اشلی لیان را آزاد میکند. اما (خطر لوث شدن داستان) اشلی مجددا ربوده میشود و شما تا چند فصل بعدتر نمیتوانید او را نجات دهید.
با این حال لیان در آغاز فصل بعدی بازی، همهی چیزهایی که اشلی در این مدت جمع کرده را میتواند کسب کند. همچنین، در اینجا اگر با لیان به آرامگاه برگردید، باید با Merciless Knight (شوالیهی بیرحم) مبارزه کنید.
اگر هنوز تجربهی این بازی برای شما دشوار است به عقب برگردید و این 12 راهنمایی بازی ریمیک Resident Evil 4 برای تازهکارها را بخوانید. راهنمای کلیدهای صندوقچه و معماهای اشلی در Resident Evil 4 چقدر برای شما مفید بود؟ با ما در میان بگذارید.