Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

بازی God of War به خوبی با وضوح تصویر ۴K اجرا نمی‌شود

0

بازی God of War حتی تنها به خاطر ارائه‌ی یک‌پارچه‌اش هم از لحاظ فنی بازی فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. این مسئله به این معنی خواهد بود که در هنگام اجرای این بازی، با هیچ‌گونه توقفی مانند صفحه‌ی لودینگ مواجه نخواهید شد. با این حال اجرای این بازی با وضوح تصویر 4K بر روی پلی‌استیشن 4 پرو چندان چنگی به دل نمی‌زند. این بازی در این حالت نمی‌تواند به طور ثابت نرخ تصویر 30 فریم در ثانیه را حفظ کند و این موضوع در بازی‌های اکشنی مانند God of War آزاردهنده خواهد بود.

برای تماشای تریلر بازی God of War می‌ـوانید به این لینک مراجعه کنید.

دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 پرو دو حالت رندر مختلف را در بازی God of War در اختیار دارند. حالت اول (Favor Resolution) به کیفیت تصویر بها می‌دهد و این بازی را با وضوح 4K اجرا می‌کند. حالت دوم (Favor Performance) عملکرد بازی را مورد توجه قرار می‌دهد و در آن بازی با کیفیت 1080 به نمایش درمی‌آید. اگر تلویزیونی با توانایی پخش 4K در اختیار نداشته باشید، با استفاده از حالت اول، بازی از سوپرسمپلینگ استفاده خواهد کرد تا بازی را با جزئیات بالاتری نسبت به حالت معمول برای شما به نمایش بگذارد. در حالت اول، بازی تلاش می‌کند تا به نرخ تصویر 30 دست پیدا کند اما حالت دوم، بازی را با سقف نرخ تصویر 60 اجرا خواهد کرد. اگر کنسول پلی‌استیشن 4 پرو نداشته باشید، گزینه‌ی تنظیمات گرافیک برای شما غیرقابل انتخاب خواهد بود.

شیوه‌ی کارکرد این بازی با آن‌چه که گوریلا در بازی Horizon Zero Dawn به کار گرفته بود متفاوت است؛ این بازی را شاید بتوان بهترین مثال برای نشان دادن توانایی اجرای بازی با وضوح 4K روی پلی‌استیشن 4 پرو قلمداد کرد. در بازی Horizon Zero Dawn نرخ تصویر در هر دو حالت گرافیکی به 30 محدود شده بود. این ایده که در حالت Performance کیفیت تصویر به 1080 کاهش پیدا کند به این خاطر بوده است که بازی قادر باشد به صورت روان‌تر و بدون افت فریم اجرا شود؛ اما بازی Horizon Zero Dawn می‌توانست به خوبی 30 فریم بر ثانیه را در حالت Resolution خود و با وضوح تصویر 2160 ارائه دهد. گوریلا در این بازی از تکنولوژی ابداعی خود استفاده کرده بود.

در بازی God of War ارزش ندارد که به خاطر افزایش وضوح تصویر، نرخ تصویر را قربانی کنید. تعداد دفعاتی که هنگام استفاده از حالت Resolution با افت فریم مواجه خواهید شد به اندازه‌ای هست که نخواهید از آن استفاده کنید. این افت فریم هم در صحنه‌های نبرد و هم گشت‌و‌گذار صرف در محیط بازی رخ می‌دهد. نرخ تصویر در حالت Performance تعادل بیشتری دارد و با این که همیشه روی 60 قفل نمی‌شود، وضعیت رضایت بخشی خواهد داشت.

برای مشاهده‌ی تصاویر مفهومی بازی God of War به این لینک مراجعه کنید.

نکته‌ی دیگر این است که به زحمت می‌توان متوجه برتری‌های وضوح تصویر 4K نسبت به حالت 1080 بازی شد. برای این که بازیکن مشتاق باشد تا از توانایی اجرای 4K این بازی بهره بگیرد، می‌بایست که تفاوت‌های موجود تا حد قانع‌کننده‌ی بالا باشد.

مدل کاراکتر کراتوس و تبر او در هر دو حالت بازی به یک اندازه جزئیات دارند و تفاوت کلی میان کیفیت تصاویر بسیار اندک است. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که ممکن است در صورت داشتن یک تلویزیون 4K، بخواهید این بازی را با همان کیفیت اجرا کنید تا توانایی‌های تلویزیون با کیفیت اجرای بازی هماهنگ باشد. این کار شاید نسبت به اجرای این بازی با کیفیت 1080 روی یک تلویزیون 4K بهتر باشد. با این حال به نظر می‌رسد که اهمیت ثبات نرخ تصویر در این بازی بالاتر از وضوح آن باشد.

بازی God of War قرار است تا در تاریخ 20 آوریل منتشر شود.

منبع Polygon

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.