Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

راهنمای ناتی داگ برای استفاده از Photo Mode بازی The Last of Us Part 2

0

The Last of Us Part 2 در کنار گرافیک بالا و طبیعت بی‌نظیر سیاتل، احساسات مختلفی را در لحظات حساس به همه‌ی بازیکنان منتقل کرد و بی‌شک برخی از لحظات بازی و حتی طبیعت منحصربه‌فردش مستحق ثبت شدن در گالری پلی استیشن هستند. در ادامه با راهنمای ناتی داگ برای استفاده از Photo Mode در بازی The Last of Us Part 2 در گیم‌نیوز با ما همراه باشید.

Photo Mode در بازی The Last of Us Part 2 از هر نظر غنی و کامل است و چه کسی بهتر از کارکنان ناتی‌داگ برای راهنمای Photo Mode این بازی؟

خطر اسپویل! عکس‌هایی که در ادامه در این مطلب گردآوری شده‌اند بازی را به طور کامل برای شما اسپویل می‌کنند. اگر همچنان موفق به اتمام بازی نشده‌اید از این مطلب عبور کنید!

جان سویینی کارگردان بخش هنری ناتی داگ

سویینی درباره‌ی راهنمای استفاده از Photo Mode توضیح داد:

زمانی که از Photo Mode استفاده می‌کردم تلاش می‌کردم تا Deph of Field (DOF) و Motion Blur را زیاد تغییر ندهم و آن‌ها را نزدیک 10 درصد تنظیم می‌کردم.

سپس عمق DOF و برخی فیلترهای دیگر را تغییر می‌دادم تا به نتیجه‌ی دلخواه برسم.

سویینی ادامه داد:

فیلتر Noir را روی 10 الی 20 درصد قرار دهید تا به عکس حس سینمایی بدهید. سپس با Saturation بازی کنید تا به مقدار دلخواه برسید.

وی همچنین افزود:

از اینجا به بعد با آزمون و خطا و امتحان فیلترهای مختلف به کار خود ادامه دهید و بهترین عکس‌های ممکن را ثبت کنید.

سویینی درباره‌ی عکس‌هایش توضیح داد:

احتمالاً از روی عکس‌هایی که گرفته‌ام حدس زده‌اید که من عاشق فیلتر سیاه و سفید هستم. استفاده از این فیلتر در مناطقی که نور کنترل شده دارد (مانند اشعه‌ی نوری که از طریق پنجره وارد می‌شود) به سینمایی‌تر شدن عکس‌ها بیشتر کمک می‌کند.

کارگردان هنری ناتی داگ در پایان افزود:

در آخر پیشنهاد می‌کنم حتماً از گزینه‌ی Slow Motion در بازی استفاده کنید. این گزینه به شما امکان ثبت تصاویر بهتری را خواهد داد.

کیت پاچیلو انیماتور ناتی داگ

کیت درباره‌ی راهنمای استفاده از Photo Mode توضیح داد:

برای ثبت portraitی که در ادامه مشاهده می‌کنید، با فیلترها و عمق کمی بازی کردم تا به رنگ دلخواهم برسند.

سپس DOF را به حدی رساندم که پس‌زمینه‌ی عکس کمی محو شود و درنهایت از Vignette استفاده کردم تا روی چشمان الی زوم شود.

برای اینکه این ترکیب به بهترین شکل خود برسد Ratio را به 1.33 رساندم.

تصاویر ثبت شده توسط کیت پاچیلو انیماتور ناتی داگ
تصاویر ثبت شده توسط کیت پاچیلو انیماتور ناتی داگ

کیت درباره‌ی عکس بعدی خود توضیح داد:

با انتخاب Portrait به عکس بالا سمت چپ رسیدم.

سپس کمی زاویه‌ی دوربین، DOF، فیلترها و تنظیمات Vignette را تغییر دادم و به عکس بالا سمت راست و عکس پایین رسیدم.

وی همچنین افزود:

من علاقه دارم تا تمامی مراحل را ثبت کنم و در آخر تصمیم بگیرم کدام عکس از همه بهتر است.

تصاویر ثبت شده توسط کیت پاچیلو انیماتور ناتی داگ
تصاویر ثبت شده توسط کیت پاچیلو انیماتور ناتی داگ

انیماتور ناتی داگ درباره‌ی عکس بعدی خود توضیح داد.

ابتدا با تنظیم زاویه‌ی دوربین یک موقعیت عالی برای گرفتن عکس پیدا کردم سپس با DOF بازی کردم تا پس‌زمینه را به طور کامل محو کنم.

در ادامه مقدار Distance و Intensity را به ترتیب 6 و 60 قرار دادم تا به خوبی روی الی زوم شود.

کیت ادامه داد:

سپس روشنایی عکس را به 60 رساندم که به خاطر اینکه منبع نور درست پشت‌سر الی قرار دارد او را شکل یک شبح نشان می‌داد.

سپس Sharpness و Film Grain را به نحوی تنظیم کردم تا روی الی بهتر زوم شود.

وی افزود:

درنهایت Ratio را به 2.75 رساندم تا به عکس حس سینمایی بدهد.

تصاویر ثبت شده توسط کیت پاچیلو انیماتور ناتی داگ
تصاویر ثبت شده توسط کیت پاچیلو انیماتور ناتی داگ

کیت درباره‌ی عکس آخر خود گفت.

بهترین زاویه‌ی دوربین را پیدا کردم (2.7) و سپس DOF و تنظیمات Vignette را به نحوی تغییر دادم که چشم را اذیت نکند.

تصاویر ثبت شده توسط کیت پاچیلو انیماتور ناتی داگ
تصاویر ثبت شده توسط کیت پاچیلو انیماتور ناتی داگ

اشلی دیل پشتیبان توسعه‌دهنده و مسئول تست ناتی داگ

اشلی دیل درباره‌ی راهنمای استفاده از Photo Mode توضیح داد:

بگذارید روشنایی کار خودش را انجام دهد.

او ادامه داد:

در عکس زیر من دوربین را تا جای ممکن دور کردم و تلاش کردم روی الی در مقابل نور زوم کنم.

درنهایت فیلتر سیاه و سفید را فعال کردم.

تصاویر ثبت شده توسط اشلی دیل
تصاویر ثبت شده توسط اشلی دیل

او درباره‌ی عکس بعدی خود توضیح داد:

این عکس بسیار مشابه عکس قبلی است با این تفاوت که این بار سعی کردم از فیلترها به نحوی استفاه کنم که بیشترین رنگ در تصویر دیده شود.

از فیلتر Blue Orange با 85 درصد استفاده کردم.

تصاویر ثبت شده توسط اشلی دیل
تصاویر ثبت شده توسط اشلی دیل

دیل درباره‌ی عکس بعدی خود توضیح داد:

برای این عکس زاویه‌ی دوربین را تغییر دادم تا به میزان دلخواه برسد و حس پویاتری به عکس بدهد.

او در ادامه گفت:

سپس از فیلتر Trinity استفاده کردم تا به درختان حس سرزندگی بیشتری بدهم.

تصاویر ثبت شده توسط اشلی دیل
تصاویر ثبت شده توسط اشلی دیل

اشلی درباره‌ی عکس بعدی خود گفت:

برای این عکس ابتدا زاویه‌ی دوربین را تغییر دادم و سپس از فیلتر (یا Blue Orange و یا Vintage) تا 75 درصد استفاده کردم.

سپس DOF را تنظیم کردم تا روی بخش مدنظرم بیشتر زوم کند.

تصاویر ثبت شده توسط اشلی دیل
تصاویر ثبت شده توسط اشلی دیل

مسئول تست ناتی داگ درباره‌ی آخرین عکس خود گفت:

در این عکس به نورپردازی توجه ویژه‌ای کردم.

او ادامه داد:

قصد داشتم منحنی S مانند دایناسور بیشتر دیده شود پس دوربین را تا حد ممکن پایین آوردم و تنظیمات DOF را تغییر دادم.

راهنمای Photo Mode
تصاویر ثبت شده توسط اشلی دیل

مت نیپولیتن فیلم‌بردار ناتی داگ

مت درباره‌ی راهنمای استفاده از Photo Mode توضیح داد:

می‌خواستم در این عکس ثابت حس حرکت را ایجاد کنم. پس از Motion Blur استفاده کردم تا تصویر روبروی دوربین محو شود و حس حرکت ایجاد شود.

همچنین از فیلتر Vibrant استفاده کردم تا رنگ آسمان کمی اغراق‌آمیز باشد.

او ادامه داد:

درنهایت برای اینکه جلوی جسم در حال حرکت خالی باشد، دوربین را به مکانی منتقل کردم که اسب در سمت راست تصویر قرار بگیرد.

راهنمای Photo Mode
تصاویر ثبت شده توسط مت نیپولیتن

نکاتی درباره‌ی طراحی و هنر

وی همچنین افزود:

در طراحی و هنر مباحثی مانند جای‌گذاری و تعادل وجود دارند که رعایت کردن آن‌ها حائز اهمیت است.

اما در عین حال آن‌ها نباید شما را محدود کنند.

هیچ قانون سریعی برای ایجاد عکس خوب وجود ندارد و به زمان‌بندی، محتوا و… بستگی دارد.

فیلم‌بردار ناتی داگ ادامه داد:

باید از خود بپرسید در این عکس چه چیزی حائز اهمیت است؟

از چه زاویه‌ای باید عکس گرفت؟

بهترین زمان عکس گرفتن کدام است؟

شبیه‌سازی دنیای واقعی

نیپولیتن ادامه داد:

یکی از ارکان اصلی طراحی The Last of Us Part II پایبندی به قوانین دنیای واقعی بود.

این یک تصویر تقریباً واقعی از زندگی در آینده‌ای نسبتاً تاریک است.

ما تمام تلاش خود را کردیم تا رفتار عدسی و نور در دنیای واقعی را شبیه‌سازی کنیم.

مت درباره‌ی عکس خود از الی هنگام برگشت به خانه توضیح داد:

این عکس در بهترین زمان از روز گرفته شده است.

نور گرمی در صحنه دیده می‌شود که الی را مانند شبحی در پس‌زمینه نشان داده است.

او درباره‌ی هدف خود از گرفتن این عکس توضیح داد:

هدف در این عکس نشان دادن ذهن و احساسات درونی الی است.

راهنمای Photo Mode
تصاویر ثبت شده توسط مت نیپولیتن

نکاتی درباره‌ی عکاسی و فیلم‌برداری

مت درباره‌ی عکس بعدی خود گفت:

در فیلم‌برداری و عکاسی مفاهیم بسیاری وجود دارند مانند نقاشی، نورپردازی، تئوری رنگ‌ها، طراحی، چشم‌انداز و…

بهتر است همیشه تعداد محدودی از این گزینه‌ها را در ذهن داشته باشیم.

در این عکس Saturation را به 0 رساندم و از فیلتر Noir استفاده کردم.

او ادامه داد:

درواقع سعی داشتم تا یک صحنه‌ی سه‌بعدی را به دوبعدی تغییر دهم.

من اکثراً این کار را انجام می‌دهم و به اشکال بدون رنگ خیره می‌شوم.

اگر ترکیب آن‌ها در کنار هم جالب نباشد، هیچ رنگی نخواهد توانست این مشکل را رفع کند.

وی همچنین افزود:

سپس تنظیمات Grain را به 90 رساندم.

درنهایت این عکس شبیه فیلم‌های ترسناک کلاسیک شده است.

راهنمای Photo Mode
تصاویر ثبت شده توسط مت نیپولیتن

مت درباره‌ی عکس بعدی خود این چنین گفت:

من عاشق کراپ کردن هستم. با اینکه شما باید در لحظه تلاش کنید و بهترین عکس را ثبت کنید، اما بعداً با قابلیت‎های کراپ از تصاویر به دست آمده لذت خواهید برد.

راهنمای Photo Mode
تصاویر ثبت شده توسط مت نیپولیتن

فیلم‌بردار ناتی داگ درباره‌ی عکس آخر توضیح داد:

این عکس با آدم حرف می‌زند.

DOF را به 0 رساندم تا از چمن‌های جلو تا کابین همه و همه واضح باشند.

سپس کمی روشنایی و Saturation را تغییر دادم تا نور نارنجی کابین بیشتر در کنار هوای سرد و آبی دیده شود.

راهنمای Photo Mode
تصاویر ثبت شده توسط مت نیپولیتن

درو ویلسون پشتیبان توسعه‌دهنده و مسئول تست ناتی داگ

ویلسون درباره‌ی راهنمای استفاده از Photo Mode توضیح داد:

از آنجایی که در طراحی این مرحله بسیار وقت گذاشته بودم این اولین عکسی بود که از بازی گرفتم.

نورپردازی در این صحنه عالیست و من تنها کمی DOF را اضافه کردم تا وضوح پس‌زمینه بالا رود و درنهایت کمی Saturation را اضافه کردم و Film Grain را کاهش دادم.

راهنمای Photo Mode
تصاویر ثبت شده توسط درو ویلسون

ویلسون درباره‌ی عکس بعدی خود توضیح داد:

این هم جزو اولین عکس‌هایی بود که از بازی گرفتم.

می‌خواستم زمانی که تی‌رکس نمایان می‌شود از تعجب الی و ایستادن جوئل در سایه یک عکس خوب ثبت کنم.

او ادامه داد:

برای این کار کمی Saturation و Sharpening را افزایش دادم و تا جای ممکن دوربین را از تصویر دور کردم و در نهایت با 2.7 Ratio Frame تلاش کردم تا به عکس حس سینمایی اضافه کنم.

راهنمای Photo Mode
تصاویر ثبت شده توسط درو ویلسون

درو درباره‌‎ی عکس بعدی خود توضیح داد:

این بخش هم یکی از بهترین نورپردازی‌ها را دارد.

برای نشان دادن این موضوع Film Grain را افزایش دادم.

راهنمای Photo Mode
تصاویر ثبت شده توسط درو ویلسون

ویلسون درباره‌ی عکس بعدی خود این چنین گفت:

برای ثبت این لحظه دنبال فضای بازی با رنگ‌های متضاد بودم تا بتوانم تا جای ممکن به بیرون زوم کنم و چشم‌اندازی زیبا را به تصویر بکشم.

او درباره‌ی عکس بیشتر توضیح داد:

از سبزی جنگل گرفته تا آبی خاکستری ساختمان‌ها و خیابان و حتی نارنجی آتش.

می‌خواستم همه‌ی این‌ها را در کنار الی داشته باشم.

وی همچنین افزود:

برای اینکه پس‌زمینه محو باشد، DOF را تنظیم کردم و Film Grain را حدود 40 قرار دادم.

راهنمای Photo Mode
تصاویر ثبت شده توسط درو ویلسون

ویلسون درباره‌ی آخرین عکس خود گفت:

می‌خواستم یک صحنه‌ی اکشن با حضور سرافایت‌ها ثبت کنم.

البته چندین بار تلاش کردم تا بالاخره توانستم در لحظه‌ی مناسب عکس بگیرم.

او ادامه داد:

با استفاده از DOF کمی پس‌زمینه را محو کردم و Film Grain را کاملاً حذف کردم.

سپس Saturation را بالا بردم و Sharpness را کمی افزایش دادم تا جزئیات روی تبر بهتر دیده شود.

راهنمای Photo Mode
تصاویر ثبت شده توسط درو ویلسون
در همین رابطه با بهترین بازیگران برای ایفای نقش در سریال The Last of Us کدام‌اند؟ در گیم‌نیوز با ما همراه باشید.

به نظر شما بهترین ثبت شده از بازی The Last of Us Part II کدام است؟

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

منبع playstation

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.