سازنده بازی مانکی آیلند میگوید بازی جدیدش طراحی هنری دارد که او میخواهد و نه طرفداران
ران گیلبرد(Ron Gilbert)، سازنده بازی مانکی آیلند (Monkey Island) در جواب به طرفداران ناراحت این بازی میگوید که بازی دارای گونهای از طراحی هنری است که او میخواسته و شاید این طراحی چیزی نبوده که طرفداران انتظار میکشیدند.
گیلبرد در بلاگ شخصی خود نوشت تیمی بینظیر از طراحان، انیمیشنسازان، صدابرداران، برنامهنویسان و بررسیکنندگان هر آنچه داشتهاند را بر روی این پروژه گذاشتهاند و این باعث شده بازی از گیمپلی و طراحی گرفته تا صدا و داستانسرایی در نوع خود بینظیر باشد.
سری مانکی آیلند بعد از سومین عضو خود یعنی همان The Curse of Monkey Island با طراحی هنری جدید و یک تیم تازهنفس به کار خود ادامه داد اما این طراحی جدید نه به دلیل تغییرات مدیریتی، بلکه به سبب استفاده از ابزارهای جدیدی بود که مورد استفاده قرار گرفت و باید گفت که همه طرفداران مجموعه از این موضوع خوشحال نبودند.
ترس من در شروع ساخت بازی همکاری با دیزنی بود اما تا حالا کار کردن با آنها لذتبخش بوده است.
گیلبرد در بلاگ خود مینویسد: جالب این است که اشخاصی که نمیخواهد من بازی را به گونهای بسازم که میخوام، طرفداران سرسخت بازی هستند و نظر این اشخاص است که واقعا من را ناراحت میکند.
او ادامه میدهد: من نمیخواهم بازیی را بسازم که شما از من می خواهید بسازم. من از رسانهها دور خواهم شد و دائما طرفداران را از آخرین تغییرات با خبر نخواهم کرد. دوست دارم چیزی را که واقعا خوشحال یا هیجانزدهام میکند با آنها به اشتراک بگذارم و اگر طرفداران به من اجازه بدهند چیزی را که میخوام بسازم، قول میدهم که عاشق آن خواهند شد.
Return to Monkey Island بازی جدید مجموعه مانکی آیلند هنوز تاریخ مشخصی برای انتشار ندارد اما انتظار میرود که تا پایان سال جاری میلادی منتشر شود. این بازی قرار است تا داستان بازی را بعد از وقایع بازی Monkey Island 2: LeChuck’s روایت کند.
دیدگاه ما: به نظر میرسد انتظار طرفداران قدیمی از بازیسازان جدید مانکی آیلند که با دید جدیدی به میدان آمادهاند خارج از انتظار آنها بوده و این نگاه بیش از حد دلسوزانه میتواند به توسعه بازی آسیب بزند. با این حال طرفداران بازی هستند که قرار است از بازی لذت ببرند و نظر آنها برای تیم توسعهدهنده دارای اهمیت است.