Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

مصاحبه اختصاصی گیم نیوز با «فرقان پورباقری» طراح بازی «افسانه ملک محمد»

0

بازی ایرانی “افسانه ملک محمد” یکی از جدیدترین محصولات مستقل داخلی است که در پی نمایش جدید خود توانسته است مخاطبانی را به خود جذب کند. فرصتی دست داد که با طراح بازی یعنی آقای “فرقان پورباقری” مصاحبه‌ای اختصاصی انجام دهیم.

1-سلام آقای پورباقری و خیلی ممنون از وقتی که برای ما گذاشتید.

سلام و ممنون از لطفتون

2-لطفاً خودتان و همینطور استودیوی بازیسازی “طرح برجسته” را به صورت کامل برای ما معرفی کنید.

بنده فرقان پورباقری Level Designer بازی افسانه ملک محمد هستم.
شرکت طرح برجسته رسا، در سال 1391، از ادغام کانون هنری کیانور و انیمیشن رسا، شکل گرفت. این شرکت، با کادری مجرب و متخصص، با میانگین تجربه 16 ساله در زمینه تولید گیم، انیمیشن، نرم افزار، سخت افزار، جلوه های ویژه سینمایی و تیزر تبلیغاتی فعالیت می‌کند.

3-آیا شما از افراد اولیه‌ی استودیو بودید یا اواسط پروژه به آن اضافه شدید؟

بله بنده از سال 88 با تیم انیمیشن رسما فعالیتم رو آغاز کردم تا اینکه در سال 91 کانون هنری کیانور و انیمیشن رسا با هم ادغام شدند و بنده دو سال بعد از ادغام این دو شرکت وارد پروژه شدم.

4-می‌توانید بیشتر از تیم سازنده‌ی بازی برایمان بگویید؟

تیم در حال حاضر تیم بسیار مجربی است  و هرکدام به نوبه خود نسبت به وظایفی که بر عهد دارند جدیت تمام را به کار می‌برند تا پروژه به نحو احسن و همانطور که انتظار می‌رود پیش برود.

5-ایده‌ی بازی را چه کسی مطرح کرد؟ شما با آن موافق بودید؟

ایده بازی توسط آقای هومن کیانورمدیر عامل شرکت مطرح شد و قرار شد جلسه‌ای در این خصوص صورت بگیرد که در آن هر کدام از افراد تیم نظراتی را مطرح کنند که سر انجام مورد موافقت همه‌ی اعضا قرار گرفت.

6-کمی از داستان و همینطور ریشه‌ی بازی “افسانه‌ی ملک محمد” تعریف کنید.

داستان ملک محمد یک داستان افسانه‌ای قدیمی است که روایت فراز و نشیب شخصیتی به همین نام است!

7-بیشتر از سبک این بازی برایمان توضیح می‌دهید؟

سبک بازی اکشن سوم شخص است و در بازی صحنه‌های اکشن سینماتیک جهت پیشبرد بازی نیز استفاده شده است.

8-به نظرتان پروژه به آن حد مطلوبی که انتظارش را دارید می‌رسد؟

بله پروژه از لحاظ فنی و با کمک تیم بهترین عملکرد رو داره و ایشالله ما تمام سعی خود را خواهیم کرد بهترین‌ها را آنطور که یک گیمر از بازی انتظار دارد روانه بازار کنیم. ولی از لحاظ حمایت اصلا در حد مطلوبی نیست.

9-به عنوان سازندگان مستقل تصمیمی برای انتشار بازی در ایران و همینطور نشر آن در شبکه‌ی “استیم” دارید؟

بله قطعا  بازی ما متناسب با تمام استاندارد‌های دنیا و صد البته از لحاظ کیفیت نیز می‌تواند در بازارهای جهانی از جمله شبکه استیم به فروش برسد.

10-این پروژه چند وقت است که در حال توسعه است؟

این پروژه از نیمه دوم سال 92 و بعد از چندین ماه جلسه طرح داستان و برگزاری سناریو و پس از موفقیت اعضای تیم بالاخره اردیبهشت 93 استارت خورد و تاکنون با تلاش شبانه روزی تیم توانسته پیشرف خوبی داشته باشد.

11-چند درصد به موفقیت این بازی امیدوارید؟

موفقیت در هر کاری برای هرکس امید و شوق می‌آفریند اما موفقیت هرکس نسبت به میزان تلاش برای رسیدن به هدفی که در نظر دارد بستگی دارد پس ما تمام و کمال سعی خود را می‌کنیم تا به بهترین نتیجه برسیم.

12-چه مشکلاتی حین ساخت بازی گریبانگیر شما و بقیه‌ی افراد تیم شد؟

این روزه ها هر گیم ساز و هر شرکتی که در حوزه بازیسازی فعالیت می‌کند اولین چیزی که به زبان خواهد آورد حمایت خواهد بود چون هر شرکت برای به ثمر رساندن پروژه خود مخصوصا پروژه‌هایی که واقعا از لحاظ کیفیت با حساسیت بالایی برخوردار هستند نیاز به نیروی انسانی دارد. ما در سطح کشور چنین نیروهایی داریم ولی جهت به کار گیری آن‌ها نیاز به حمایت داریم.

13-از مشکلات “مستقل ساز” بودن در ایران برایمان بگویید.

مستقل مستقل مستقل! این جمله‌ای است که دیگر ما به عادت کردیم ولی ما در طی این چند سال اخیر شاهد بوده‌ایم بازیهای مستقل واقعا فوق‌العاده عمل کرده‌اند هر چه باشد ما باید تمام و کمال و به بهترین نحو کار خود را انجام دهیم.

14-از لحاظ بحث بودجه و مالی آیا شما کمکی دریافت می‌کردید و یا کل پروژه توسط بودجه‌ی اعضای استودیو انجام شد؟

در حال حاضر تا کنون از هیچ ارگان یا بنیادی حمایتی در خصوص این بازی انجام نگرفته واین پروژه توسط اعضای داخل استودیو با هزینه‌ی شخصی اداره میشود.

15-بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای چطور؟ آن‌ها حمایت خاصی کردند؟

تاکنون خیر.

اگر صحبتی با مخاطبان گیم نیوز دارید مطرح کنید.

ممنون از شما و دوستان فعالتان در سایت گیم نیوز و امیدوارم گیمرهای عزیز با ارائه پیشنهاد و نظرات سازنده‌شان ما را در هر چه بهتر شدن این پروژه یاری نمایند و انشالله با حمایت‌های‌شان ما بتوانیم این بازی را روانه بازارهای جهانی بکنیم. سپاس

به امید موفقیت پروژه‌ی شما

در پناه حق


اسکرین شات های اختصاصی گیم نیوز از بازی افسانه ملک محمد :

 

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.