اطلاعات تکمیلی منتشر شده از «اثر جرمی: اندرومدا» – ویدئو
جزئیات بیشتری در مورد بازی استدیوی بایوور (BioWare) یعنی «اثر جرمی: آندرومدا» (Mass Effect: Andromeda) منتشر شده است.
برای ساخت مهارت، بازی کنندگان می توانند از الگوهای مجدد در طول حمله برای ساخت اسلحه و ارتش استفاده کنند. طرفداران ممکن است به یاد داشته باشند که اولین نسخه از بازی حالتهایی داشت اما به نظر میرسد که آندرومدا بسیار پا را فراتر گذاشته است. “صحنه پردازی روایی نشان داد که شما پیکارهایی غریب با استفاده از تکنولوژی جدید خواهید داشت. و من فکر میکنم که استفاده از مهارتهای جدید اجتناب ناپذیر خواهد بود.” به گفتهی تولید کننده، فابریس کاندومیناس، ” این قسمتی از ریشههای سیستم RPG است.”
به علاوه بازی جدید در آندرومدا به شما اجازه خواهد داد که جنسیتتان را عوض کنید. گزینهای که در تاثیر جرمی 3 موجود نبود. یک راهکار دیگر برای ایجاد اعتیاد نسبت به بازی، حالت بازی گروهی آندرومدا است. که چیزی دارد که بیوور آن را “پرستیژ” توصیف کرده، مکانیزمی که بازی کنندگان را برای تجربهی شخصیتهای متفاوت تشویق میکند.
“چندین نوع متفاوت از شخصیتها در بازی گروهی وجود دارد، و هر زمان که شما یک مسابقه را به پایان میرسانید شما XP معمول خود را دریافت خواهید کرد اما شما همچنین XP پرستیژ نیز کسب خواهید کرد” به گفتهی طراح اصلی، یان فریزر، “که به همهی شخصیتها در آن نوع میرود. همهی شخصیتهای موجود. برای مثال، ممکن است یک گروهی باشد که پرستیژ XP را با هم به دست میآورند. و برای هر یک از شخصیتها مزیت ویژهای وجود دارد. بگوییم شخصیتهای ذخیره—که می تواند سه مورد مختلف باشد—را بازی میکنید و پرستیژ کافی برای رفتن به سطح بالاتر را کسب میکنید. حالا شما یک امتیاز سلامتی برای همهی شخصیتهایتان به دست میآورید—نه فقط موردهای همان نوع.”
با وجود این توضیح، هنوز هم به وضوح مشخص نیست که سیستم XP بازی گروهی آندرومدا چگونه کار خواهد کرد. با یک بازی گروهی بتای در راه، در آیندهی نه چندان دور جزئیات بیشتری خواهیم فهمید.
بخش چند نفرهی آندرومدا در مورد جنگ خواهد بود. شما به عنوان عضوی از نیروهای اپکس (Apex) بازی میکنید که وظیفه دارند در مقابل موجی از حملات سخت مقاومت کننند که به وسیلهی مهاجمین غریبه در برابر گروه شما صورت میپذیرد. مشابه بخش چند نفرهی اثر جرمی 3 که به خوبی مورد استقبال قرار گرفت، آنطور که فریزر میگفت، بنابراین بیوور آن را به عنوان هستهی مرکزی آندرومدا در نظر گرفت.
باز هم مشابه اثر جرمی 3، بازی کنندگان میتوانند بستههای کارت را برای بازی آندرومدا قفل گشایی کنند و این کار به وسیله اعتبارهای درون بازی یا پول واقعی صورت میپذیرد. فریزر تاکید کرد که همه چیز در بازی میتواند از طریق جریان عادی بازی به دست آید. بنابراین صرف کردن پول تنها کمک میکند که سرعت پیشرویتان بیشتر شود.
همچنین در شماره جدید مجله گیماینفورمر، از مایکل گمبل (Michael Gamble) به عنوان تهیه کننده پرسیده شد که آیا آندرومدا پایان چندگانهای دارد یا نه، اما او اظهار نظر واضحی نکرد.
“ما میخواهیم فعلاً از پایان بگذریم و آنچه را که در این مورد انجام میدهیم به عنوان یک سورپرایز باقی بگذاریم.” این جواب او بود. “این نوع متفاوتی از داستان پردازی است، پس از سه گانهی قبلی متفاوت خواهد بود. ما بسیار برای فهمیدن نظر طرفداران مشتاقیم.”
همیشه به نوعی بر سر پایان بندی اثر جرمی مجادله بوده است، به طوری که بعضی انتقاد کردهاند که این نوع پایان بندی بازی را به سرانجام رضایت بخشی نرسانده است. بر اساس آنچه که گمبل گفته بود. به نظر میرسد که پایان بندی آندرومدا یکی دیگر از بحث برانگیزترین قسمتهای بازی باشد.
در دیگر خبری در مورد آندرومدا، بایوور در مورد گزینههای رمانتیک بازی، تعادل برقرار کردن هدف گیری و المانهای PRG، DLCهای بالقوه و مواردی دیگر بحث کرده است. به علاوه، بایوور در مورد آنکه چگونه آندرومدا از مشابهت با پایان بندی اثر جرمی 3 جلوگیری کرده است، توضیح داد.
علاوه بر یک تریلر جدید و یک ویدئوی دیگر که بعضی از جزئیات کلیدی بازی را نشان میدهد، ما همچنین در مورد نسخهی لوکس آندرومدا و اینکه مرحلههای وفاداری باز خواهند گشت، میدانیم. اضافه بر این بیوور تایید کرده است که بخش چند نفره، قبل از راه اندازی “بتا” خواهد داشت.
طبق برنامه ریزی آندرومدا این بهار میلادی برای پلیاستیشن4، ایکسباکسوان و پیسی به بازار خواهد آمد. فیلمهای بیشتری از گیمپلی بازی در طول جشنوارهی بازی در اوایل دسامبر منتشر خواهد شد.