بازی بعدی آقای «دیوید کیج» (David Cage) و استودیوی کوانتیک دریم، Detroit: Become Human در جریان PlayStation Experience 2017 نمایشی زنده از گیمپلی داشت که در آن، تماشاگران و حاضرین در سالن نقشی کلیدی ایفا میکردند.
در جریان رویداد «تجربهی پلیاستیشن» که بامداد امروز در کالیفرنیا برگزار شد، سونی نمایشی از بازی Detroit: Become Human برای ما در نظر گرفته بود که توانست همه را به وجد آورد. در این برنامه، آقای «گیلم دو فاندمیه» تهیهکنندهی این بازی به روی صحنه آمد و بعد از اینکه توضیحاتی کوتاه در مورد این بازی داد، کنترلر پلیاستیشن را به دست گرفت و شروع به بازی کرد. وی در مورد ایدهی اصلی این بازی گفت و اینکه بعد از انتشار دموی معروف «کارا» که یک طرح مفهومی از پروژههای کوانتیک دریم بود، همه کنجکاو بودند که سرنوشت این رباتِ انساننما چه خواهد شد. بعد از این دیوید کیج و همکاران او برای تبدیل «کارا» به یک بازی که سرنوشت آنها را روایت کند شروع به کار کردند.
اما مهمترین قسمت از این رویداد بدون شک زمانی بود که تهیهکنندهی بازی شروع به بازی کردن کرد و از حاضرین خواست تا با سر و صدا کردن او را در انتخاب گزینههای داستان یاری کنند. در بازی Detroit: Become Human همانند دیگر عناوین کوانتیک دریم، تصمیمات شما در طول بازی نتایجی در بر خواهند داشت. در این قسمت، صحنهی معروف «گروگانگیری» روایت میشود که بازیکننده را در نقش یکی از رباتهای انساننما به نام «کانر» به دنبال نجات دختربچهای از دست گروگان گیری به نام «دنیل» میفرستد. این همان صحنهای است که یک بار در E3 2016 به نمایش در آمده بود.
استودیوی کوانتیک دریم به خاطر داستانهای تعاملی بازیهای خود مشهور است. بازیهایی از جمله Heavy Rain و Beyond: Two Souls که مورد استقبال بازیکنندگان قرار گرفتهاند. بازی Detroit: Become Human یکی از بازیهای محبوب پلیاستیشن در سال 2018 خواهد بود. این بازی قرار است بهار سال آینده عرضه شود، اما هنوز تاریخ انتشار دقیق آن اعلام نشده است.