توضیحات تیم شیفر دربارهی خرید استودیوی Double Fine توسط مایکروسافت
یکی از سوپرایزهای امسال E3 شرکت مایکروسافت مربوط به خریداری استودیوی Double Fine، سازنده بازیهایی نظیر Brutal Legend و Psychonauts بود. حال به تازگی تیم شیفر، رئیس این استودیو به صحبت در مورد دلایل پیوستن و خرید استودیوی Double Fine توسط مایکروسافت پرداخته است.
تیم شیفر در مصاحبهای با وبسایت Game Informer اعلام کرد که در ابتدا بسیار نگران بوده که پیوستن Double Fine به مایکروسافت سبب از بین رفتن هویت و فرهنگی که این استودیو به واسطهی آن شناخته شده است، شود. با این حال او پس از صحبت با مایکروسافت به این نتیجه رسید که Double Fine قادر است تا هویت خود را حفظ کند.
بنابر گفتهی تیم شیفر، به رغم پیوستن استودیوهای مختلف به مایکروسافت، این استودیوها میتوانند استقلال خود را حفظ کنند و به مانند یک استودیوی مستقل با این تفاوت که بودجهی مورد نیاز آنها تامین میشود، به خلق پروژههای جدید و نوآورانه دست بزنند.
در پایان شیفر اعلام کرد که خرید استودیوی Double Fine توسط مایکروسافت یک معامله عالی بوده است و استودیو هنوز هم به ساخت بازیهای عجیب و غریب خود ادامه میدهد و از این پس دیگر نیازی نیست تا نگران بودجهی پروژههای خود باشند.
از زمان تاسیس Double Fine در سال 2000، این استودیو به صورت مستقل به ساخت بازیهای محبوبی مشغول بوده است که توسط ناشران مختلفی به بازار عرضه میشدند. پروژهی بعدی این استودیو Rad نام دارد که توسط شرکت باندی نامکو در سال 2019 منتشر میشود. پس از آن و در سال 2020 شاهد انتشار Psychonauts 2 خواهیم بود.
هنوز مشخص نیست که Double Fine در حال تدارک چه پروژه انحصاری برای شرکت مایکروسافت است.
با پیوستن Double Fine به مایکروسافت، تعداد استودیوهای فرست پارتی این شرکت به عدد 15 رسیده است. خرید استودیوی Double Fine توسط مایکروسافت