جدیدترین قسمت منتشر شده از مجموعه بازیهای ندای وظیفه (Call of Duty) که ریبوت شایستهای از سهگانهی جنگاوری نوین (Modern Warfare) بود به یکی از بحثبرانگیزترین بازیهای سال 2019 میلادی تبدیل شد. این بازی که «واقعگرایی» بیش از حدی را به خرج داده بود، مورد تحلیل و بررسیهای بسیاری قرار گرفت. در قسمت اول از پادکست اسپات لایت به سراغ جنگاوری نوین و مسئلهی واقعگرایی در آن رفتهایم. در ادامه این اپیزود را بشنوید.
این قسمت از پادکست اسپات لایت که بر اساس مقالهی واشنگتن پست با عنوان «چگونه جنگاوری نوین اینقدر واقعی ساخته شد» از زیرمجموعهی «لانچر» این رسانه، که به موضوع بازیهای ویدئویی و ورزشهای الکترونیک میپردازد شکل گرفته به مرور جوانب مختلف واقعگرایی در این بازی میپردازد. بازی Modern Warfare که به یکی از بهترین عناوین 2019 بدل شد و توانست رضایت منتقدان و صاحبنظران را به خود جلب کند و البته از محبوبیت بالایی نزد بازیکنندگان نیز برخوردار شد.
از کستباکس بشنوید:
قسمت اول پادکست اسپات لایت را از Anchor بشنوید:
در شنوتو گوش کنید…(کلیک کنید)
در اسپاتیفای گوش کنید… (کلیک کنید)
اما مشکل میشود تاثیر واقعگرایی بر این بازی را کنار گذاشت و به آن توجهی نکرد. به همین خاطر در این قسمت از پادکست اسپات لایت که اولین قسمت از فصل آغازین آن هم هست، به سراغ این موضوع رفتیم. ابتدا با برنامهای که استودیو برای تبدیل کردن بازیِ خود به یک اثر وفادار به چهرهی واقعی جنگ ترتیب داده میگویم، درباره پیشرفتهای گرافیکی و سبکِ ساخته شدن بازی صحبت میکنیم و در نهایت، به سراغ نتیجهگیری از این اتفاق میرویم.
«میتچ هال» و «استیو سندرز» که هر دو بازنشستهی تکاوران ارتش آمریکا هستند، صحنهای از بازی تماشا میکنند که این گونه به نظر میرسد که گویی توسط یک دوربین متصل به بدن سربازان از یکی از ماموریتهای سابق آنها ضبط شده است. «هال» اتفاقات را گزارش میکند و توضیح میدهد که مکانیکهای حرکت سربازان و منطقیی که به آنها در تصمیمگیریهای خطیرشان کمک میکند، چگونهاند. در حالی که صحنه به اوج خود نزدیک میشود و نیروهای تکاور در بازی به خانهای تروریستی در یک شهر یورش میبرند و زنی را مشاهده میکنند که در وسط اتاق ایستاده است…
نظرات خود درباره این پادکست را با ما در میان بگذارید. میتوانید پادکست اسپات لایت را در شبکههای اجتماعی و پلتفرمهای ارائهی پادکست دنبال کنید.