مایکروسافت پذیرفت: در استفاده از لفظ «گیم پلی» برای رونماییها اشتباه کردیم!
مایکروسافت به انتقادهای صورت گرفته نسبت به برنامهی Inside Xbox که با برچسبت «اولین نگاه به گیم پلی بازیهای ایکس باکس سری ایکس» تبلیغ شد، واکنش نشان داد. بسیاری از طرفداران و تحلیلگران بازیهای ویدئویی پس از این نمایش، این انتقاد را به مایکروسافت وارد کرده بودند که آنچه نمایش داده است، گیمپلی بازیها نبودند. حالا مایکروسافت این انتقادها را پذیرفته و حق را هم به طرفداران داده است.
ویدئوی کامل مراسم Inside Xbox که حاوی همهی تریلرها از بازیهای رونمایی شده برای کنسول ایکس باکس سری ایکس است، تا کنون در یوتوب 33 هزار بار دیسلایک شده است! و مردم در بخش کامنتها شاکی هستند که مایکروسافت آنها را فریب داده است. همین وضعیت در مورد ویدئوهای دیگر کانال یوتوب مایکروسافت ایکس باکس هم برقرار است.
«آرون گرینبرگ» مدیر روابط عمومی و بازاریابی بازیهای ایکس باکس در پاسخ به توییت یکی از طرفداران اینطور نوشت:
من فکر میکنم که اگر ما هیچ چیزی نگفته بودیم و بازیهای Inside Xbox ماه می را مثل ماه قبل بی سر و صدا نمایش داده بودیم، واکنشها متفاوت بودند. مشخصا ما انتظارات اشتباهی را به وجود آوردیم و این کاملا تقصیر ماست. ما از واکنشهای شما سپاسگزاریم و و به شما اطمیمنان میدهیم که این موضوع را به یاد خواهیم سپرد.
شاید مهمترین ایراد نمایش بازیهای ایکس باکس وان در Inside Xbox این ماه نمایش بازی Assassin’s Creed Valhalla بود که انتظارات زیادی را برآورده نکرد. پس از رونمایی از این بازی و نمایش یک تریلر سینماتیک، اخباری حاکی از نمایش اولین گیمپلی بازی در برنامهی مایکروسافت منتشر شد و همه منتظر بودیم تا گیم پلی این بازی را در کنسول ایکس باکس سری ایکس ببینیم. اما این اتفاق نیفتاد و تقریبا همه ناامید شدیم.
این ویدئو که قرار بود گیم پلی بازی باشد هیچ نشانی از گیم پلی بازی نداشت و در عوض یک نمایش سینمایی دیگر از محیط داخل بازی بود. واکنشها به این تریلر نیز مشابه واکنشها به مراسم Inside Xbox بودند و هزاران بار دیسلایک شده است.
اشرف اسماعیل کارگردان این بازی که پیشتر هم در توییتر خود درباره این تریلر توضیح داده بود، باز هم به میدان آمد و به این موضوع واکنش نشان داد:
شما به حق انتظار دیدن چیزهای بیشتری را امروز داشتید. ما یک کمپین طولانی بازاریابی برای بازی پیش روی خود داریم و شما گیم پلی عمیقتری از بازی را خواهید دید و اطلاعات بیشتری درباره گیم به دست خواهید آورد.
او همچنین از طرفداران به خاطر «هیجان» و «علاقه» شان تشکر کرد و از آنها خواست که صبور باشند چرا که «ارزشش را خواهد داشت!»
باید دید که در نهایت بازی Assassin’s Creed Valhalla چطور خواهد بود که از نظر کارگردانش ارزشش را دارد!
مایکروسافت وعده داده است که گیمپلی بازیهای خود از استودیوهای فرست-پارتی اش برای ایکس باکس سری ایکس را در ماه جولای نمایش خواهد داد. بازیهایی از جمله بازی Halo: Infinite و پروژههای جدید استودیوهای خریداری شده توسط مایکروسافت مثل دابل فاین، نینجا تئوری و آبسیدیان.
امیدواریم که در ماه جولای واقعا گیمپلی بازیها را ببینیم نه آنچه این ماه شاهدش بودیم.