بامداد روز جمعه بود که شرکت سونی با انتشار ویدئویی از گیمپلی Ghost of Tsushima نگاهی مفصل به ویژگیهای کلیدی این بازی انحصاری داشت. در این گیمپلی 18 دقیقهای اطلاعات بسیاری در خصوص بخشهای مختلف بازی در دسترس قرار گرفت که در این مقاله سعی داریم تا مروری بر مهمترین آنها داشته باشیم. بنابراین در ادامه با گیمنیوز همراه باشید تا با یکدیگر نگاهی بر 10 ویژگی Ghost of Tsushima که در ویدئو گیمپلی معرفی شدند، داشته باشیم.
گشت و گذار در جهان بازی
زمانی که صحبت از گشت و گذار میشود، به نظر میرسد که Ghost of Tsushima قصد دارد تا جا پای بازیهای بزرگی نظیر Breath of the Wild و RDR2 بگذارد. این بدان معناست که گشت و گذار تنها دنبال کردن یک نقطه در نقشه نیست و باید با درک جهان بازی اجازه دهید تا شما را به ماجراجویی جدیدی هدایت کند. در واقع هر یک از اجزای جهان Ghost of Tsushima وظیفهای برعهده دارند؛ به عنوان مثال ممکن است با دنبال کردن یک روباه به مقبرهای مخفی برسید و شاید پرندههای بازی شما را به سمت مرحلهای جذاب هدایت کنند. بنابراین Ghost of Tsushima از جهانی پویا برخوردار است که اگر به آن کم توجهی کنید، مطمئنا آنطور که باید از گشت و گذار در جهان Ghost of Tsushima لذت نخواهید برد.
بادهای هدایتکننده
یکی از مهمترین ویژگیهایی که باید در هنگام گشت و گذار در جهان Ghost of Tsushima به آن توجه کنید، ویژگی به نام بادهای هدایتکننده است؛ زمانی که شما نقطهای از نقشه را علامتگذاری میکنید، در تصویر بادی که نسبتا به تندی در حال وزدین است، نمایان میشود؛ این باد شما را به سمت محل علامتگذاری شده هدایت خواهد کرد. علاوه بر این، زمانی که شما از محلی بازدید میکنید، بعدا میتوانید با استفاده از قابلیت Fast Travel به آنجا بازگردید.
ماموریتهای فرعی
اگرچه گیمپلی جدید Ghost of Tsushima اطلاعات چندانی در خصوص مراحل فرعی در اختیار ما قرار نمیدهد اما در همین ویدئو میبینیم که یکی از ساکنان جزیره سوشیما به شما در مورد جنگلی مرموز که توسط ارواح خبیث ساموراییها به تصرف درآمده، هشدار میدهد. همچنین شما میتوانید با پیدا کردن مقبرههای مخفی پرده از رازهای مخوفی بردارید. البته به مانند همیشه مراحل فرعی وجود دارند که شما در آن باید منطقهای خاص را از شر سربازان مغول خلاص کنید.
مبارزات
ویدئو گیمپلی وارد جرئیات سیستم مبارزات Ghost of Tsushima نمیشود اما میبینیم که جین میتواند دشمنان را به مبارزاتی دوئل مانند دعوت کند. در این حالت شما باید با زمانبندی مناسب دشمنان را در بهترین فرصت از پای درآورید. همچنین میتوانید تیرهایی که به سمت شما شلیک میشوند را با شمشیر دفع کنید. البته اگر در زمانبندی مهارت داشته باشید، میتوانید با انجام حرکات تمامکننده، دیگر دشمنان را که شاهد خشم شما هستند را بترسانید.
مخفیکاری
مخفیکاری بخش اعظم سیستم مبارزات Ghost of Tsushima را به خود اختصاص میدهد. در گیمپلی منتشر شده میبینیم که شما میتوانید دشمنانی که نسبت به حضور شما بیتوجه هستند را با یک ضربه از پای درآورید. با توجه مکانیکهای مخفیکاری به نظر میرسد که Ghost of Tsushima در این زمینه تا حدی از Assassin’s Creed الهام گرفته است. شما میتوانید با پرتاب ترقه توجه دشمنان را به نقطهای که میخواهید جلب کنید و اگر به اندازه کافی سریع باشید، این امکان وجود دارد تا در یک چشم بر هم زدن دو دشمن را به صورت همزمان از پای درآورید.
یکی از ویژگیهای قابل توجه بازی احساس ترس و دلهره در دشمنان است؛ بدین ترتیب شما میتوانید با حرکتهای شبحوار و انجام فینیشرهایی که اعضای بدن دشمنان را قلع و قمع میکند، رقیبان را بترسانید بهطوری که آنها فرار را بر قرار ترجیح خواهند داد.
سیستم پیمایش
آنطور که پیداست، برای کاوش و پیمایش در جهان Ghost of Tsushima، اسبها بهترین دوست شما خواهند بود. البته کاملا واضح است که سیستم پارکور بازی از Assassin’s Creed الهام گرفته است. در کنار سیستم پارکور، به نظر میرسد که قلابی که جین در اختیار دارد، نقش مهمی در جا به جایی خواهد داشت.
شخصیسازی
گیمپلی Ghost of Tsushima نگاهی بر سیستم شخصیسازی وسیع بازی داشت؛ آنطور که پیداست، در بازیها از زره جین گرفته تا چکمههایی که به پا دارد همگی قابل شخصیسازی هستند. هر یک از آیتمهای بازی ضمن تفاوت ظاهری، بهبودهایی در سیستم مبارزات ایجاد میکنند که شما میتوانید با در نظر گرفتن سبک بازی خود، شخصیت جین را آنطور که میخواهید شخصیسازی کنید. یکی دیگر از ویژگیهای جالب سیستم شخصیسازی Ghost of Tsushima این است که شما میتوانید با جمعآوری گلهای مختلف، رنگ لباسهای جین را تغییر دهید.
حالت Photo Mode
استودیوی ساکر پانچ اعلام کرده است که گیمرها در همان روز اول انتشار Ghost of Tsushima به حالت Photo Mode دسترسی خواهند داشت. نکته قابل توجه در خصوص حالت Photo Mode این است که شما میتوانید با استفاده از آن کلیپهای کوتاهی بسازید. در این کلیپها امکان تغییر جهت وزش باد، به کار بردن فیلترهای مختلف و حتی استفاده از موسیقی در پس زمینه وجود دارد.
صداپیشگان ژاپنی
گرچه پشتیبانی بازیها از زبانهای مختلف چیز جدیدی نیست اما از آنجا که داستان این بازی در ژاپن فئودال در سال 1274 روایت میشود، تجربه بازی با صداپیشه ژاپنی میتواند لذت حضور در نقش یک سامورایی را دو چندان کند. شما میتوانید با فعال کردن صداپیشگان ژاپنی، از زیرنویس انگلیسی برای ترجمه مکالمهها استفاده کنید.
استفاده از فیلتر سیاه و سفید
ساکر پانچ قصد دارد تا تجربهای بینظیر از ماجراجوییهای یک سامورایی را برای علاقهمندان به دوره ژاپن فئودال رقم بزند؛ حال اگر شما دوست دارید تا Ghost of Tsushima شبیه به یک فیلم سامورایی کلاسیک فیلم به نظر برسد، میتوانید با فعال کردن فیلتر سیاه و سفید، تجربهای متفاوت از یک بازی رایانهای داشته باشید. مطمئنا تجربه Ghost of Tsushima با صداپیشگان ژاپنی و فیلتر سیاه و سفید فوقالعاده خواهد بود.
بازی Ghost of Tsushima در تاریخ جمعه 27 تیر ماه 1399 (17 جولای 2020 میلادی) به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر میشود. در Ghost of Tsushima شما کنترل یک سامورایی به نام جین را برعهده خواهید داشت که ماموریت دارد تا مغولها را پس از تهاجم به جزیره سوشیما ژاپن از بین ببرد.