Publisher Theme
I’m a gamer, always have been.

همه چیزهایی که درباره بازی Mortal Shell می‌دانیم

0

بازی Mortal Shell بازی جدید استودیو بسیار مطرح بازی های مستقل کلد سیمتری (Cold Symmetry) است که به تازگی ساخته شده است. اخیرا اطلاعات زیادی درباره بازی Mortal Shell به‌دست آمده که در مصاحبه‌ای با توسعه دهندگان خود بازی، پاسخ برخی سوالاتمان درباره آن را به دست آوردیم. در این مقاله، همه آنچه از این بازی فهمیده‌ایم را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

در ابتدا باید اشاره کرد که گروه کوچکی از بازی سازان در پروسه ساخت این بازی شرکت داشته‌اند و با وجود کم بودن تعداد افراد این گروه، همه آنچه که پس از این تلاش 4 ساله برای ساخت بازی بوجود آمده، اعجاب‌آور و باور‌نکردنی است. با این حال شما نباید بازی‌ای به کیفیت دارک سولز (Dark Souls) را انتظار داشته باشید، از آنجایی که استودیو سازنده آن بودجه‌ و تعداد افراد بسیار زیادی برای ساخت آن اختصاص داده بود.

درباره داستان و فضای بازی Mortal Shell

داستان و افسانه‌های بازی Mortal Shell بسیار پیچیده است. برای ارتباط آن‌ها به یکدیگر می‌بایست تلاش زیادی بکنید. روایات این بازی تا حدودی شبیه به بازی دارک سولز است. بیشتر وزن این باز روی دیالوگ‌های پیچیده و توصیف بخش‌ها جلو می‌رود.

هر پوسته (Shell) داستان و تاریخچه خود را دارد که در روند بازی از طریق کسب تجربه و مهارت‌ میتوان از آن پرده برداشت و به این صورت در طی بازی در جریان روایت و داستان اصلی قرار خواهید گرفت.

جو بازی بسیار خوش ساخت، تاریک و در برخی قسمت‌ها هراسناک است. شنیدن صدای پای سنگین دشمنان در انتهای هر پیچ، به قدری دلهره‌آور است که ممکن است شما را از جلو رفتن و کشف هر‌ آنچه که پشت پیچ منتظر شما است، بترساند.

دنیای این بازی غم‌انگیز و عاری از هر امیدی است، و به نظر میرسد بازیکن در مسیرش برای خروج از این پوچی تنها است. به جرات می‌توان گفت کلد سیمتری برای رسیدن به این کیفیت از جان مایه گذاشته است.

فضای بازی به اندازه کافی برای سرگرم نگه داشتن بازیکن متفاوت و خاص است. توجه به جزییات از جهاتی حتی بهتر از دارک سولز بوده که استفاده از موتور Unreal 4 خود گواهی بر این مساله است.

به طور کلی، Mortal Shell تنها بازی‌ شبیه مجموع دارک سولز است که تاریکی ارواح را به زیبایی به تصویر میکشد و حق مطلب را به درستی ادا می‌کند.

درباره گیم‌پلی بازی Mortal Shell

درباره گیم‌پلی بازی Mortal Shell باید گفت که این بازی سیستمی بسیار شبیه به بازی دارک سولز دارد و اگر با گیم‌پلی دارک سولز آشنایی کامل داشته باشید، خیلی زود سیستم آن را خواهید آموخت.

در این بازی انواع حمله سبک، سنگین، جاخالی دادن و نوع خاصی از مقاومت در برابر حمله‌ها که سخت شدن (Hardening) است، در نظر گرفته شده است که برای اجرای هر کدام از آن‌ها نیاز به استامینا (Stamina) دارید. در نتیجه هیچ کاری را نمیتوانید همینطوری انجام بدهید.

اما سیستم دفع حمله‌ها اندکی تفاوت دارد. عموما بازیکنان برای دفع حمله سپر خود را سد راه می‌کنند اما اینجا بازیکن برای یک یا دو ثانیه تبدیل به سنگ می‌شود تا از اثر حمله و خسارت آن جلوگیری کند.

این یک اتفاق تازه است. از آنجایی که بعد از هربار استفاده از این تکنیک به 5 ثانیه زمان برای استفاده مجدد از آن نیاز دارید، کسب مهارت در استفاده از آن می‌تواند حملات شما را بسیار چالشی کند. بازیکنان حرفه‌ای یاد میگیرند تا با استفاده از این تکنیک در لحظات پایانی حمله‌ها از قطع بیش از حد جریان مبارزه جلوگیری کنند.

یکی از جالب‌ترین سیستم‌های بازی استفاده از پوسته‌ها است. بازیکنان می‌توانند هر یک از این پوسته‌ها را به اختیار خود درآورند تا سبک حمله و مبارزه خود را تغییر دهند. پوسته‌ها در اصل کلاس‌های مختلف بازی هستند که در جریان بازی داستان هر کدام را کشف خواهید کرد.

پوسته‌ها:

در این بازی چهار پوسته وجود دارد، که از میان آن‌ها Harros و Tiel را معرفی کرده‌اند. اولی شبیه کلاس جنگجو (Warrior) و دومی همان سبک کلاسیک قلاش (Rogue) است. دو پوسته دیگر هنوز معرفی نشده‌اند پس چیز زیادی برای دانستن درباره آن‌ها نیست. اما از آنجایی که در این بازی هیچ نوعی از جادو وجود ندارد، پس کلاس «جادوگر» در کار نخواهد بود.

یک بخش جالب دیگر بازی این است که می‌توانید در بعضی قسمت‌های آن پوسته‌ها رو عوض کرد تا در آن محیط و قسمت خاص با پوسته‌ای که ترجیح می‌دهید بازی کنید. بعلاوه، یک سری مواد مصرفی وجود دارند که تبدیل شما از پوسته‌ای به پوسته دیگر را در حین مبارزه امکان پذیر می‌کنند. به این صورت می‌توانید مدل‌های مختلفی از گیم‌پلی را تجربه کنید.

کارایی پوسته:

وقتی HP بازیکن صفر شود، بازیکن از پوسته خود خارج می‌شود. اینجا بازیکن دو انتخاب دارد: یا دوباره به داخل پوسته برگشته و کامل شفا یابد، یا خارج از پوسته به ادامه مبارزه بپردازد و فرصت شفای کامل را در قسمت‌های دیگر بازی استفاده کند. بعلاوه اگر HP بازیکن برای بار دوم صفر شود، بازیکن می‌میرد و از پوسته و پول‌هایش یک قطعه سنگ باقی می‌ماند. با این حال یک ماده مصرفی کمیاب وجود دارد که به بازیکن اجازه می‌دهد در صورت خارج شدن دوباره از پوسته‌اش نمیرد؛ یعنی به نوعی به بازیکن یک «جان اضافه» می‌دهد.

پوسته در هر زمان بازی می‌تواند برای بهبودی کامل یا بازیابی پول‌های از دست رفته مصرف شود. به این ترتیب با این توانایی می‌توان در بخش غول هر مرحله یا به طورکلی هر بخشی که سختی زیادی به همراه دارد یک جان اضافه داشت‌.

سنگ‌هایی که بعد از مرگ باقی می‌ماند حاوی یک کپی از پوسته هستند که قابل جمع‌آوری و بازیابی‌اند. در نتیجه هر جایی که چند بار بمیرید، تعدادی سنگ با جان کامل در انتظار شماست تا با جمع کردن آن‌ها بتوانید مرحله را راحت‌تر پشت سر بگذارید.

زمانی که می‌میرید و زنده می‌شوید، دشمنانتان هم دوباره زنده می‌شوند تا دوباره با آن‌ها روبرو شوید. مگر اینکه بخواهید با سرعت از میان آن‌ها عبور کنید که در این صورت تمام پول‌های خود را از دست می‌دهید. اگر به قدر کافی زرنگ و باهوش باشید، می‌توانید در طول مبارزه به سنگ‌های پوسته خود برسید و دوباره خود را برای مبارزه طولانی‌تر احیا کنید.

شخصی سازی

این قسمت همان بخشی است که متوجه می‌شوید بازی به رغم شباهت به دارک سولز، به لحاظ بودجه بسیار ضعیف‌تر است.

در این بازی فقط 4 سلاح وجود دارد. هر کدام از این سلاح‌ها توانایی‌ها و مهارت‌های خاصی دارد که در جریان بازی کسب خواهید کرد اما تعداد آن‌ها چندان زیاد نیست. این سلاح ها عبارتند از تیغه شهید، چکش و اسکنه، شمشیر دو لبه حرامزادگان و گرز. هیچ سپر یا پوشش اضافی‌ای هم وجود ندارد، مگر آن‌هایی که دشمنانتان استفاده میکنند.

سلاح‌ها توانایی به روز رسانی دارند تا در موقعیت‌های مختلف دنیای بازی قابلیت‌های متفاوتی از خود نشان دهند‌. به طور مثال تیغه شهید در موقعیت‌هایی می‌تواند دشمنان نزدیک خود را فریز و تبدیل به یخ کند. سلاح دیگر شبیه آن می‌تواند با به رو رسانی شدن اثر اسیدی بر دشمنان داشته باشد، اما مکانیزم اجرا شدن این قابلیت‌ها هنوز مشخص نیست.

Mortal Shell هیچ زره یا لوازمی برای جمع آوری توسط بازیکنان ندارد، اما به نظر می‌رسد هر پوسته با توجه به ظاهرش، نوعی ارزش زرهی داشته باشد.

بعلاوه بازیکنان می‌توانند حین کسب مهارت و تجربه پوسته خود را بوسیله Tar و Glimpses (واحدهای پولی بازی) به روز رسانی کنند. این بازی همچنین سطوح مختلف سختی هم دارد.

اطلاعات کلی

می‌دانیم که در این بازی حالت چند نفره یا Co-Op وجود ندارد. توسعه دهندگان بازی به سادگی عنوان کردند که برای ایجاد چنین حالت‌هایی زمان و بودجه کافی نداشته‌اند و به جای ایجاد یک بازی بی‌کیفیت به همراه این حالت‌ها، تصمیم گرفتند تا یک بازی یک نفره بی‌نقص ارائه دهند. البته آن‌ها اشاره کردند که در صورت استقبال از بازی، ممکن است حالت بازی چند نفره را هم بعدا به آن اضافه کنند.

یکی از سوال‌های بزرگ ما که پاسخ داده نشد، تعداد غول‌های آخر هر مرحله بود. همچنین درباره اینکه آیا نبرد با غول‌های اختیاری نیز وجود خواهد داشت و اینکه آیا موسیقی خاصی برای این مرحله از بازی هست یا نه، سوال‌هایی پرسیدیم.

در حالی که جواب مستقیمی برای سوال اول نگرفتیم، متوجه شدیم که غول‌های اختیاری وجود دارند و موسیقی در حین مقابله با آنان پخش خواهد شد.

سوال دیگر این بود که آیا می‌توان سلاح‌های مختلف را در پوسته‌های مختلف انتخاب کرد و جواب آن مثبت بود. اما چیزی که باید به آن توجه کرد این است که نم‌یتوانید ظاهر کاراکتر خود را بدون تعویض پوسته‌اش عوض کنید. در اصل پوسته ای بر اساس مُد وجود ندارد.

پیشروی کاراکترها تقریبا به صورت بازی دارک سولز تنها با یک تفاوت است: کاراکترها سطح بندی ندارند. آن‌ها فقط با استفاده از واحدهای پولی بازی می‌توانند مهارت و توانایی‌های پوسته خود را باز کنند تا به مرور قدرتمندتر شوند‌. شما می‌توانید چند مهارت را باز کنید یا فقط روی تقویت یکی تمرکز کنید، اما نمیتوانید مثل سایر بازی‌های نقش آفرینی سطح بدست آورید.

نتیجه نهایی

بازی Mortal Shell شبیه هر آن چیزی‌ است که ازین سبک بازی انتظار دارید. این بازی در سه‌ماهه سوم سال میلادی جاری (اواسط تابستان امسال) منتشر خواهد شد. همچنین نسخه بتای آن ۱۳ تیر ماه عرضه شد. احتمالا تا زمان عرضه بازی، همچنان اطلاعاتی از نسخه بتا در اختیارتان خواهیم گذاشت.

Mortal Shell بر روی تمامی چیزهایی که بازیکنان سبک Soul انتظار دارند تمرکز کرده است. اتمسفر، مکان‌ها، تاریکی و تمام چیزهایی که دنیای تنهای بازی را پدید آورده است. تنها نگرانی اینجاست که آیا تیم 15 نفره سازنده این بازی (که تا اینجا کاری بسیار فوق‌العاده ارائه داده است) توانسته تا در زمینه نبردها، انتظارات جامعه بازیکنان این سبک را برآورده سازد؟ آیا تلاش آن‌ها برای جلب کردن توجه طرفداران این سبک کافی خواهد بود؟

به نظر می‌رسد Mortal Shell با قیمت 30 دلار و گیم پلی 15-20 ساعته، تجربه خوبی برای بازیکنان به ارمغان بیاورد. بازی اواسط یا اواخر تابستان امسال ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی‌سی از طریق فروشگاه Epic قابل دسترسی خواهد بود. دادن امتیاز فروش این بازی به Epic برای تیم یک تصمیم سخت بوده است، اما به دلایل مالی و کسب بودجه مورد نظر برای ساخت بازی کاری بود که باید انجام می‌شد.

منبع Fextralife

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.