جاه طلبیهای مایکروسافت با پروژه xCloud از زبان فیل اسپنسر
جاه طلبیهای مایکروسافت با پروژه xCloud بسیار به مواردی که گوگل با Stadia در اختیار داشته است، متشابه است. اخیرا مایکروسافت اطلاعاتی درباره چشم انداز خود در آینده و پروژه xCloud به اشتراک گذاشته است که در ادامه قصد داریم جزئیات این بیانات مایکروسافت را با هم مرور کنیم.
فیل اسپنسر مدیرکل ایکس باکس در مصاحبه با ورج بیان کرد:
سهولت جستجو برای کالا و خرید در xCloud بسیار نکته حائز اهمیتی است و من این قابلیت را در حال حاضر بسیار با ارزش میدانم.
اکثر اوقات که من یک بازی را برای اولین بار انجام میدهم، آن بازی در xCloud وجود دارد، پس میتوانم به عنوان یک تجربه که ارزش امتحان کردن را دارد، طی یک دوره کوتاه مدت از آن استفاده کنم.
چیزی که اسپنسر قصد دارد به دنیا ارائه دهد، قابلیت کلیک کردن روی یک لینک و پرش سریع به آن و استفاده از آن است که بسیار کاربردی است. اسپنسر هم اکنون قصد دارد این ویژگی را برای بازیها فعال کند اما وی با آینده نگریاش قصد دارد این کار را برای موسیقیها و فیلمها نیز اجرا کند و به کاربران اجازه دهد طی یک دوره کوتاه مدت از این محصولات استفاده کنند.
وی هدف اصلی خود را اینگونه شرح میدهد:
من قصد دارم پس از مدتی بتوانم هر جا که بازی میبینیم، آن بازی را طی مدتی انجام دهم و نیازی به خرید کامل محصول نداشته باشم.
این تقریباً شبیه به چیزی است که گوگل برای Stadia پیش بینی کرده بود. در این حالت، فیلمهای تبلیغاتی YouTube میتوانند بلافاصله به بازی تبدیل شوند که کاربر در Stadia بازی کند. البته گوگل هنوز هم در اکثر وعدههای خود در رابطه Stadia عمل نکرده است.
همچنین برخی ارائه دهندههای سرویسهای تبلیغاتی این امکان را به کاربران میدهند که پس از تماشای تریلر بازی بتوانند یک مرحله از آن بازی یا قسمت کوتاهی از آن را امتحان کنند.
مایکروسافت در هفته گذشته اعلام کرد که به زودی پروژه xCloud به بخشی از Game Pass Ultimate تبدیل می شود و به مشترکین امکان می دهد بازی های پشتیبانی شده را از راه دور از طریق Xbox یا PC بازی کنند.