بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ چگونه با مشکل آزاردهنده بولت اسپانج مقابله میکند؟
یکی از چالشها در هر عمل RPG این است که مبازره خسته کننده نباشد. با کمک RPG قوی شدهی دشمنان و توسعه دهندهی بازی سایبرپانک 2077 ، اطمینان حاصل میشود که گرفتاری در این موضوع خاص پیش نیاید.
اگر چه CD Projekt RED به لطف تلاش خود برای رویارویی با ویچر، اقداماتی را برای رفع RPG انجام داده، اما عادلانه است که بگوییم بازی سایبرپانک 2077 متفاوت است. این بازی بر روی اول شخص و استفاده از سلاحهای گرم تا حملات نزدیک، تمرکز دارد. این موضوع، مشکل را تشدید میکند. در یک بازی ویدیویی چیزی بدتر از زدن یک نفر با راکت لانچر و جا خالی دادن آنها وجود ندارد. اما تیم سایبرپانک از این مساله آگاه است.
طراح ارشد گیم پلی، پاول کاپالا در مصاحبهای با ویجی۲۴۷ گفت:
در هستهی بازی، اگر ما در مورد NPCهای نرمالی که در در خیابان ملاقات میکنید صحبت کنیم، من میگویم که آنها خصوصیات نادر متفاوتی نسبت به بقیه دارند. بیشتر NPCهایی که ملاقات خواهید کرد، نرمال هستند، در واقع فقط آدمهای نالایق و کودنی هستند. و اگر شما ادامه دهید تا سطحتان بالاتر رود و به سطح دشمن برسید، هرگز نباید بولت اسپانج را تجربه کنید. آنها به سرعت شما را میکشند و به سرعت وارد مبارزه میشوند. اگر چه، آنها به همان میزان هم کشته میشوند. بنابراین شما باید کاور بگیرید و در اطراف حرکت کنید.
البته تمام دشمنان به این شکل نیستند. به دموی گیم پلی ماه ژوئن که نگاه کنیم، با نگاهی به آدام اسمشر، مردی را میبینیم که بسیار قوی است و به راحتی نمیمیرد. شکل ظاهری وی به گونهای است که انگار شما حتما با او مبارزه و دعوایی خواهید داشت. اما رویارویی با چنین شخصیتهایی چیزی است که تیم بازی در CD Projekt RED از آن آگاه است.
کاپالا توضیح داد:
برخی از NPCها در حد یک افسر هستند، بنابراین آنها دشمنانی هستند که با آسیب بیشتری دست و پنجه نرم میکنند و همچنین بیشتر تنبیه میشوند. اگرچه چیزی که ما انجام دادیم این است، ما مطمئن شدیم که ضرباتی که به NPCها برخورد میکنند، اجرا شوند.
این یک مشکل بزرگ بیشتر بازیها است که دارای بولت اسپانج هستند. به این صورت که شما وقتی ضربهای به آنها وارد میکنید، عکس العملی بر NPCها نمیبینید. انگار چیزی آن جا وجود ندارد. و ما هرگز نمیخواهیم همچین چیزی داشته باشیم. بنابراین ما بر روی این موضوع کار کردیم و میبینید که آنها آسیب میبینند، تلو تلو میخورند و با شلیک شما بر زمین میافتند.
پس شما برای سایبرپانک 2077 متوجه شدید که راه حل بولت اسپانجها این است که مطمئن شوید که آنها رفتار درستی نسبت به شلیک شما دارند. حتی اگر زمان بیشتری نیاز باشد تا آنها را از پا درآورید. به نظر میرسد که این مساله با این که در جهان بازی چه اتفاقاتی بیافتد ارتباط دارد. با قایم شدن و کاور کردنهای مناسب و فضایی که از این فشار بکاهد، سلاحهای شما قدرتمندتر خواهند شد.
حالا در مورد افراد شبیه آدام اسمشر چه باید کرد؟
کاپالا گفت:
با نگرانیهایی که برای مبارزات سنگین وجود دارد، من فکر میکنم بهتر است که بازیکنان آن مبارزه را از آن خود ببینند. هرچند، به شما اطمینان میدهم قدمهایی برداشتیم تا این مسالهی بولت اسپانج برطرف شود.