رافائل کالانتونیو، موسس استودیوی Arkane، پس از کار روی عناوینی مانند Arx Fatalis، Dishonored و Prey در سال 2017 از استودیو جدا شد. استودیوی جدید او WolfEye در سال آینده قصد انتشار بازی Weird West را دارد. در مصاحبهای با PC Gamer، کارگردان بازی Dishonored دربارهی جدایی از Arkane و مزایای مستقل شدن توضیح داد.
در همین رابطه با بازی Weird West معرفی شد – دیوالور دیجیتال تقدیم میکند! در گیمنیوز با ما همراه باشید.
کالانتونیو توضیح داد ریسک کردن در استودیوی مستقل تا حدی قابل جبران است.
نسبت به زمانی که بازیهای AAA میساختیم، میتوانیم بیشتر ریسک کنیم و کمتر نگران بازار فروش باشیم.
این بزرگترین دلیل کارگردان بازی Dishonored برای جدایی از استودیوی Arkane است.
زمانی که در سال 1999 استودیوی Arkane را تاسیس کردم، میخواستم تا آخر عمر Underworld بسازم.
او به بازی Ultima Underworld اشاره میکند. کارهای او بسیار تحتتاثیر این سری قرار گرفته است. پس از اتمام کار روی بازی Prey او اضطراب شدیدی را در خود حس میکرد.
بهطور کلی میتوانم بگویم خسته شده بودم.
در ادامه دربارهی جدایی از استودیو بیشتر توضیح داد.
رها کردن Arkane برایم بسیار بسیار سخت بود. استودیویی که علیرغم عشق و علاقهام به آن، به مدت 18 سال تبدیل به طناب داری دور گردنم شده بود.
او اعتراف کرد.
دیگر هرگز نمیخواستم به ساخت بازیهای AAA بازگردم. ساخت یک بازی زمانی که 90 درصد تمرکزتان روی بیهوش نشدن در راهروها باشد، غیرممکن است.
در سال 2016 کارگردان سابق شرکت Naughty Dog، امی هنینگ، دربارهی تاثیرات ساخت بازیهای AAA و سری Uncharted، مخصوصاً Uncharted 3 توضیح داد.
سلامت من دچار مشکل شده بود. باید از کار دور میشدم و بیشتر از خودم مراقبت میکردم.
در ادامه بیشتر توضیح داد.
زمانی که ساخت یکی از این بازیها به پایان میرسید، همیشه کسانی بودند که از درون نابود میشدند یا طلاق میگرفتند و این خوب نیست. به نظر من ارزشش را ندارد.
دیدگاه ما: ساخت بازیهای بزرگ فداکاریهای بزرگی هم میطلبد و همیشه فشار زیادی روی سازندگان وجود دارد. بعضی از افراد تحمل این سبک از زندگی را ندارند و پس از مدتی از این کار کنارهگیری میکنند.