رییس ایکسباکس: تعطیلی استودیوها در درازمدت مفید خواهند بود
رییس ایکسباکس «سارا باند» درباره تصمیم اخیر مایکروسافت برای تعطیل کردن چهار استودیوی بازیسازی توضیحاتی ارائه داد. او در گفتگوی جدید خود ضمن اشاره به وضعیت فعلی صنعت بازی، تعطیلی استودیوها را در درازمدت مفید دانست.
خانم باند در گفتگو با بلومبرگ در پاسخ به سوالی از خبرنگار این رسانه ادعا کرد این تعطیلیها برای متعهد ماندن درازمدت به اطمینان سلامت صنعت بازی صورت گرفتهاند. «دایانا باس» از او پرسید که بازیکنندگان چطور باید این تعطیلیها را بپذیرند؟ رییس ایکسباکس توضیح داد:
همیشه اتخاذ چنین تصمیمهایی بسیار سخت است. وقتی به ترندهای اصلی نگاه میکنیم و میبینیم که یک مسئولیت عمیق نسبت به بازیهایی که میسازیم، دستگاههایی که تولید میکنیم و خدماتی که ارائه میدهیم داریم که حتا زمانی که صنعت در حال رشد نیست هم پابرجا بمانند.
او قبلا هم وضعیت فعلی صنعت بازی را «ساکن» خوانده بود. در ادامه توضیح داد:
و خبری که ما اوایل این هفته اعلام کردیم نتیجهی همین است. تعهد ما به اینکه اطمینان داشته باشیم که تجارت ما برای درازمدت سلامت خود را حفظ میکند.
باس در ادامه اظهار داشت که دلیل اصلی بازیکنندگان و کارمندان برای ناراحتی از به ویژه تعطیلی استودیوی «تنگو گیمورکس» این است که آنها احساس میکردند یک استودیو که مسئول ساخت بازی تحسین شدهای مثل Hi-Fi Rush است باید از تعطیلی در امان باشد.
باند توضیح داد که چند عامل مشخصکننده وجود دارند. هدف اصلی در نهایت اطمینان از سلامت ایکسباکس در درازمدت است.
ما به هر استودیو، به هر تیم به طور خاص نگاه میکنیم و عوامل متعددی را برای تصمیمگیری در نظر میگیریم. یکی از چیزهایی که من درباره این صنعت دوست دارم این است که نوعی از هنر خلاقانه است. این یعنی که موقعیت و تعریف موفقیت برای هر بازی و هر استودیو منحصر به فرد است.
ایکسباکس این هفته چهار استودیوی زیرمجموعه «بتسدا» از جمله تنگو گیمورکس و «آرکین آستین» را تعطیل کرد. تعطیلی استودیوها در این چند روز واکنشهای متعددی را در پی داشته که عمدتا انتقادی بودهاند.